بازدید 4480

سفر عمار حکیم به نجف اشرف

کد خبر: ۶۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۷ 12 September 2009
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با سفر به شهر نجف اشرف علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی امیر مومنان حضرت علی (ع) با مراجع عظام از جمله آیت الله علی سیستانی مرجع عالی عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات عراق، "سید عمار حکیم" با آیات عظام، علی سیستانی، مرجع عالی، سید محمد سعید حکیم، شیخ بشیر النجفی، شیخ اسحاق الفیاض و علامه سید محمد بحر العلوم دیدار کرد.

عمار حکیم همچنین با حضور بر سر قبور آیت الله باقر حکیم شهید محراب و مرحوم سید عبدالعزیز حکیم، برای شادی ارواح آنها سوره فاتحه قرائت کرد.

حکیم در اظهاراتی گفت در دیدار با مراجع عظام، آنها را در جریان اوضاع کلی و تحولات مرحله کنونی قرار داده است و بر پایبندی به شیوه شهید محراب و عزیز عراق (مرحوم سیدعبدالعزیز حکیم) و نصب العین قرار دادن رهنمودهای مراجع دینی در توسعه فعالیت نهادهای مجلس اعلا به گونه ای که با آرمانها و آرزوهای ملت عراق منسجم باشد و منافع عالی آنها را حفظ کند، تاکید کرده است.

شورای مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق سه شنبه 10 شهریور، سید عمار حکیم را به عنوان جانشین مرحوم سید عبدالعزیز حکیم انتخاب کرد.

فرزند 38 ساله مرحوم سیدعبدالعزیز حکیم افزود : با حفظ اصالت و ارزشها و اصولی که شهید محراب ( در اشاره به آیت الله محمد باقر الحکیم عموی وی) وضع کرد و مرحوم (سید عبدالعزیز) حکیم به آن پایبند بود، دست به نوگرایی خواهیم زد.

سید عبدالعزیز حکیم که اخیرا برای درمان سرطان ریه به صورت دوره ای به ایران مسافرت می کرد، سرانجام ساعت دو سی و پنج دقیقه بعد از ظهر چهارشنبه 4 شهریور دعوت حق را لبیک گفت و روز شنبه هفتم شهریور در جوار بارگاه ملکوتی مولای متقیان حضرت علی علیه السلام آرام گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل