بازدید 35907

آخرین وضعیت آرایش ایالات در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رأی گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ

در حالی که کمتر از چند ساعت به آغاز رأی گیری انتخاباتی در ایالات متحده برای تعیین ریاست جمهوری بعدی مانده است، نگاهی به وضعیت آرایش ایالت های مختلف برای انتخابات، می تواند کمک زیادی به پیش بینی رئیس جمهور آینده آمریکا کند. در اینجا بر اساس آخرین داده های Real Clear Politics نگاهی به نتایج آرای الکتورال داریم.
کد خبر: ۶۳۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 08 November 2016

در حالی که کمتر از چند ساعت به آغاز رأی گیری انتخاباتی در ایالات متحده برای تعیین ریاست جمهوری بعدی مانده است، نگاهی به وضعیت آرایش ایالت های مختلف برای انتخابات، می تواند کمک زیادی به پیش بینی رئیس جمهور آینده آمریکا کند. در اینجا بر اساس آخرین داده های Real Clear Politics نگاهی به نتایج آرای الکتورال داریم.

به گزارش «تابناک»، تقریبا در تمام نظرسنجی های میانگین گیری شده از سطح ملی در آمریکا هیلاری کلینتون در حال حاضر با اختلافی اندک (حدود 3 درصد در نوسان) از رقیب انتخاباتی خود پیش است، حال آنکه روز گذشته اختلاف هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ به چیزی حدود 2 درصد کاهش یافته بود.

البته این در حالی است که دونالد ترامپ در هفته گذشته موفق شده بود تا اختلاف آرای خود در نظرسنجی ها را با رقیب دموکرات به شدت کاهش دهد و در حالی که دو هفته مانده به انتخابات اختلاف این دو در حدود 6 درصد بوده است، برخی مسائل از جمله موضوع ایمیل های هیلاری کلینتون منجر به ریزش شدید آرای وی شد.

دونالد ترامپ پیش از این توانسته بود از رقیب دموکرات خود پیش بیفتد تا جایی که بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که در ماه سپتامبر وی می تواند به سرعت از هیلاری کلینتون پیش افتد؛ اما مسائلی که در پی انتشار ویدئویی از وی توسط واشنگتن پست به وجود آمد، منجر به آن شد که در نهایت هیلاری کلینتون در هفته های منتهی به انتخابات از رقیب خود سبقت بگیرد. در حالی حاضر وضعیت نظرسنجی ها نشان دهنده اختلاف بین این دو نامزد انتخابات است.

آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ

روند انتخابات در آمریکا به چه ترتیب است؟

هر پنجاه ایالت در آمریکا و همچنین بخش کلمبیا، شمار مشخصی از آرای الکتورال را دارند که به نفع یک نامزد در صندوق خواهند ریخت. این تعداد آرای الکتورال، مبتنی بر تعداد سناتورهایی است که هر ایالت در کنگره آمریکا دارد و تقریبا مطابق با جمعیت آن ایالت است. مجموعه آرای الکتورال در آمریکا برابر با 538 رأی است و هر نامزد برای پیروزی باید حداقل 270 رأی الکتورال را به خود اختصاص دهد.

به غیر از ایالات نبراسکا و ماین، روند در باقی ایالت های به این گونه است که برنده همه چیز را می برد. به این معنا که کاندیدایی که در یک ایالت موفق شود تا بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد، همه آرای الکتورال آن ایالت را به نام خود خواهد کرد؛ حتی اگر این پیروزی با درصد کمی محقق شود.

این سیستم به این دلیل است که در ایالات متحده آرای عمومی از آرای الکتورال اهمیت کمتری دارند. در نتیجه این امر است که نامزدهای حزب دموکرات که سنتی ایالت هایی مانند نیویورک، نیو جرسی و ایلینویز را همواره پشت سر خود داشته اند، در حالت عادی کار راحت تری برای پیروزی در انتخابات دارند ـ به دلیل آرای بالای الکتورال در ایالت های آبی یا ایالت های حامی دموکرات ها. همچنین برخی ایالت ها از جمله آیداهو، اوکلاهما و لوییزیانا سنتی همواره پشتیبان جمهوری خواهان بوده اند و به آنها ایالات قرمز می گویند.

هم اکنون وضعیت پراکندگی ایالات در انتخابات آمریکا به نفع کاندیدای هر دو حزب به ترتیب زیر است. تعداد آرای الکتورال هر ایالت در این نقشه مشخص است و ایالات هایی که کاملا به نفع ترامپ هستند با رنگ قرمز پررنگ، به نفع کلینتون با رنگ آبی پررنگ، مایل به ترامپ با قرمز کم رنگ و مایل به کلینتون با آبی کمررنگ مشخص شده اند. ایالت های خاکستری هنوز تکلیف مشخصی در انتخابات ندارند.

آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ

ایالت های تعیین کننده در انتخابات

ایالت های نوسانی ـ ایالاتی که معمولا رأی آنها همواره به سبد یک حزب ریخته نمی شود و در هر انتخابات وضعیت متفاوتی دارند ـ از مهمترین ایالات در هر انتخابات آمریکا هستند و معمولا بیشترین رقابت در این ایالت هاست. ایالاتی مانند آریزونا، فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو و ویرجینیا جزو این ایالات هستند و می توانند به شدت بر نتایج انتخابات اثر بگذارند. تا کنون نه دونالد ترامپ و نه هیلاری کلینتون در این ایالات وضعیت بهتری نسبت به کاندیدای رقیب ندارند.

وضعیت توزیع آرای الکتورال بین دو نامزد در حال حاضر

آنچه آخرین نظرسنجی های انتخاباتی تا کنون نشان می دهد، اینکه هیلاری کلینتون تا به این جا موفق شده است 203 رأی الکتورال را – با احتساب ایالت هایی که احتمالا به وی رأی خواهند داد – به خود اختصاص دهد و رقیب وی در حزب جمهوری خواه یعنی دونالد ترامپ تا به این جای کار توانسته 164 رأی الکتورال را در اختیار بگیرد.

در این حال 171 رأی الکتورال هنوز میان هیچ یک از این دو نامزد توزیع نشده و دقیقا مربوط به همان ایالت های نوسانی در انتخابات است؛ اما در حالی که کلینتون در تعداد آرای الکتورال از دونالد تارمپ پیش است، نگاهی به وضعیت ایالت های نوسانی نشان می دهد که شانس پیروزی دونالد ترامپ در این ایالت های بالااست.

آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ

از جمله در ایالت فلوریدا که 29 رأی الکتورال را دارد، اکنون ترامپ با 0.2 درصد از کلینتون پیش افتاده و در ایالت مهم دیگر یعنی پنسیلوانیا در حالی که دیروز با اختلاف حدود 4 درصدی از کلینتون عقب بود، اکنون فاصله خود با کلینتون را در این ایالت با 20 رأی الکتورال به حدود 2 درصد کاهش داده است.

اگر وضعیت نظرسنجی ها در ایالات نوسانی به همین ترتیب فعلی بماند و در صورتی که حتی دونالد ترامپ موفق به سبقت از کلینتون در ایالات پنسیلوانیا نشود، نامزد جمهوری خواه قادر خواهد بود تا 102 رأی دیگر را در بدبینانه ترین حالت به سبد رأی خود اضافه کند که پیروزی وی در انتخابات با 176 رأی الکتورال تضمین خواهد شد.

اما در همین حال، هیلاری کلینتون در میان این ایالت های در مجموع و چنانچه وضعیت به همین شکل باقی بماند وضعیت بسیار بهتری از دونالد ترامپ دارد و با کسب حداقل 86 رأی الکتورال دیگر میتواند پیروزی خود را تضمین کند.

این آمار نشان می دهد، هرچند پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات با احتمال بیشتری یقینی است، اکنون دونالد ترامپ با توجه به کم کردن فاصله خود با رقیب در بسیاری از ایالت ها به ویژه در ایالت مهمی نظیر پنسیلوانیا، هنوز از شانس بسیاری برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ

این در حالی است که امروز نتیجه اولین حوزه رأی گیری در ایالات متحده نیز مشخص شده و هیلاری کلینتون در این حوزه توانسته است، رقیب خود را کنار بزند. بخش دیکسویل ناچ، شهر کوچکی در نیوهمپشایر است و همواره و در تمامی انتخابات های آمریکا اولین ناحیه رأی گیری است که آرای آن مشخص می شود، تنها 8 رأی دهنده دارد.

در این بخش هیلاری کلینتون توانسته است 4 رأی، دونالد ترامپ دو رأی، نامزد حزب لیبرتارین، گری جانسون یک رأی کسب کرده و یک رأی هم به طرزی شگفت آور به اسم میت رامنی ثبت شده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل