بازدید 13695

پیش بینی تحلیلگران از نتایج انتخابات آمریکا چیست؟ +ویدیو

در حالی که روز سه شنبه در نهایت انتخابات آمریکا به شکل رسمی برگزار خواهد شد، بازار پیش بینی ها و نظر سنجی ها در مورد نتایج این انتخابات داغ شده است. این در حالی است که تحلیلگران و سیاست شناسان آراء و نظرات متفاوتی در مورد نتایج انتخابات دارند و تقریبا هیچ کدام به شکل قطعی نمیتوانند در مورد نتایج احتمالی انتخابات در آخرین مرحله نظر دهند.
کد خبر: ۶۳۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 07 November 2016

در حالی که روز سه شنبه در نهایت انتخابات آمریکا به شکل رسمی برگزار خواهد شد، بازار پیش بینی ها و نظر سنجی ها در مورد نتایج این انتخابات داغ شده است. این در حالی است که تحلیلگران و سیاست شناسان آراء و نظرات متفاوتی در مورد نتایج انتخابات دارند و تقریبا هیچ کدام به شکل قطعی نمیتوانند در مورد نتایج احتمالی انتخابات در آخرین مرحله نظر دهند. 

به گزارش «تابناک» دونالد ترامپ در آخرین هفته از کمپین های انتخاباتی تا حد زیادی توانسته است فاصله خود را در نظر سنجی های عمومی در آمریکا با هیلاری کلینتون کاهش دهد. اکنون بر اساس آخرین نظر سنجی های تلفیقی در ایالات متحده فاصله رای دو نامزد به 1.8 درصد رسیده است و این موضوع برای هیلاری کلینتون که پیش از این گفته بود از پیروزی خود در انتخابات مطمئن است، یک بار روانی شدید ایجاد میکند.

اما صرف نظر از نظر سنجی ها، سیاست شناسان و اساتید دانشگاهی در محافل سیاسی آمریکا آراء و نظارت متفاوتی در مورد نتایج نهایی انتخابات روز 8 نوامبر درا این کشور دارند. پیش از این پیشتازی های هیلاری کلینتون در نظر سنجی ها تقریبا همه را مطمئن کرده بود که وی به عنوان 45 امین رئیس جمهور آمریکا و اولین زن رئیس جمهور در کاخ سفید موقعیت خود را مستحکم کرده است. اما اتفاقات یک هفته اخیر به ویژه ریزش آرائ کلینتون در نظر سنجی ها به واسطه موضوع تحقیقات اف بی آی، اکنون نوسان در نظرات کارشناسان در مورد نتایج نهایی انتخابات را به همراه دارد.

پیش بینی تحلیلگران از نتایج انتخابات آمریکا چیست؟

چارلی کوک: پیروزی کلینتون محتمل است اما فاصله آرا مشخص نیست

چارلی کوک ستون نویس نیویورک تامیز و کارشناس مسائل سیاست داخلی در آمریکا بر این باور است که این انتخابات از زمان شروع کمپین ها یک انتخابات کاملا نوسانی بوده است و به عقیده وی یکی از مهمترین دلایل این امر آن است که نه هیلاری کلینتون و نه دونالد ترامپ هیچ یک به عنوان کاندیدای ارجح نزد بخش اعظمی از افکار عمومی در آمریکا مطرح نیستند.

به گفته وی: افکار عمومی در آمریکا به شدت در مورد هر دو کاندیدا موضعی منفی دارند اما این مواضع منفی درمورد دونالد ترامپ بیش از هیلاری کلینتون است. در نتیجه این مسئله بسیار واضح است که در روز هشت نوامبر مردم آمریکا به شخصی رای خواهند داد که کمتر از وی متنفر بوده یا نسبت به وی کمتر دیدگاه منفی دارند.

به عقیده کوک: بسیاری از تحلیلگران متوجه شده اند که طی 60 سال اخیر در تاریخ مدرن انتخابات آمریکا نامزدی برنده انتخابات بوده است که توانسته است در دو هفته بعد از آخرین نشست عمومی احزاب بیشترین آرا را در نظر سنجی ها به خود اختصاص دهد، پیروز انتخابات بوده است. با این شرایط به نظر میرسد که هیلاری کلینتون با احتمال بیشتری در انتخابات پیروز خواهد بود، اما فاصله آرای وی با دونالد ترامپ را نمیتوان دقیقا مشخص کرد.

پیش بینی تحلیلگران از نتایج انتخابات آمریکا چیست؟

امی والتر: راه ترامپ به کاخ سفید از آیوا میگذرد

در آخرین نظر سنجی های انتخاباتی اکنون دونالد ترامپ با فاصله اساسی 7 درصدی در ایالت آیوا از رقیب انتخاباتی خود پیش افتاده است که این موضوع تاثیر اساسی در بدست آوردن 6 رای الکتورال در این ایالت برای ترامپ دارد و از سویی بار روانی را بر کمپین هیلاری کلینتون افزایش داده است.

در همین رابطه امی والتر تحلیلگر سیاسی Cook Political Reportدر گفتگویی با رجیستر بیان کرده است که شگفتی بزرگ این است که در روز انتخابات دونالد ترامپ ایالت آیوا را از دست بدهد، نه این که در آن پیروز شود زیرا تا این جا پیروزی ترامپ در این ایالات مسجل شده.

به گفته وی حمایت رهبران سیاسی حزب جمهوری خواه در ایالت آیوا کمک زیادی به دونالد ترامپ میکند تا آرای آن دسته از مستقل ها و همچنین جمهوری خواهانی که هنوز در رابطه با رای دادن به وی مردد هستند را به دست آورد. این فاکتور بسیار اساسی است زیرا راه دونالد ترامپ به کاخ سفید از ایالت آیوا میگذرد زیرا این ایالات یکی از مهمترین ایالت هایی است که پیروزی در آن میتواند منجر به پیروزی ترامپ در سایر ایالات های درگیر رقابت شود.

به عقیده والتر، هرچند هیلاری کلینتون هنوز شانس زیادی برای برنده شدن در سایر ایالت های درگیر رقابت دارد، اما آیوا جزو این ایالت ها نیست و در نتیجه پیروزی ترامپ در این ایالت نشانه ای از این امر است که احتمال پیروزی نهایی وی در انتخابات نیز همچنان قوی است.

پیش بینی تحلیلگران از نتایج انتخابات آمریکا چیست؟

لاری ساباتو: فشار دونالد ترامپ بر ایالت های آبی

لاری ساباتو استاد علوم سیاسی در دانشگاه ویرجینیا معتقد است که در آخرین روزهای منتهی به انتخابات دونالد ترامپ یک تغییر استراتژی پر خطر داده است که در صورت موفقیت در آن میتواند نتایج انتخابات را به شدت متحول کند. به گفته وی اکنون دونالد ترامپ تمرکز خود را بر روی ایالت های متمایل به دموکرات ها همانند پنسیلوانیا و میشیگان و کلورادو افزایش داده است. دلیل این امر آن است که فاصله ترامپ در این ایالات های متمایل به آبی بر خلاف سایر ایالت های مشابه با کلینتون اندک است و به حدود 2.5 درصد میرسد.

ساباتو با اشاره به یک شانس بزرگ برای ترامپ در این ایالات میگوید: مشاوران ترامپ به درستی درک کرده اند که این ایالات میتواند بالقوه به نفع وی تغییر رنگ دهند زیرا جزو ایالاتی هستند که کارخانجات محلی در آن به شدت معاش ساکنین آن را تامین میکند.

به گفته وی: ترامپ و متحدان وی بسیار مشتاق هستند که این ایالت ها که اغلب ساکنان آن از کارگران سفید پوست و یا قشر تحصیل نکرده ضعیف هستند، آرای خود را به نفع ترامپ در صندوق بریزند. این تئوری در ایالتی همچون اوهایو میتواند رنگ واقعیت به خود بگیرد زیرا فاصله ترامپ با کلینتون در این ایالات بسیار اندک است اما در سایر ایالت های دیگر نظیر پنسیلوانیا پیشتازی کلینتون با اختلاف بیشتر شانس ترامپ را برای پیروزی کمتر میکند.

به گفته ساباتو اگر ترامپ بتواند در این ایالات با این تئوری به پیروزی برسد، عرصه شدیدا بر کلینتون تنگ خواهد شد و احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت پیروزی کلینتون با توجه به پیشتازی در نظر سنجی ها تا کنون، بیشتر است.

پیش بینی تحلیلگران از نتایج انتخابات آمریکا چیست؟

بنیامین موریس: یوتا میتواند رئیس جمهور بعدی را مشخص کند

این در حالی است که بنیامین موریس یکی از تحلیلگران وب سایت بزرگ نظر سنجی Five Thirty Eight که هر روزه صدها شبیه سازی از آرای انتخاباتی را تا روز نهایی انتخابات به دست میدهد، با اشاره به نقش مهم ایالت یوتا و 6 رای الکتورال این ایالت معتقد است که این ایالت میتواند تعیین کننده رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد.

به گفته وی نتایج اخیر در ایالت یوتا نشان میدهد که دونالد ترامپ در این ایالت رقابت شدیدی را با کاندیدای محافظه کار مک مولین رقم زده است و این رقابتی است که اکنون برای چند هفته در نوسان است و میتواند نبرد سرنوشت سازی برای ریاست جمهوری آتی باشد.

به گفته وی در آخرین روزهای منتهی به انتخابات و بر اساس نظر سنجی های فعلی دونالد ترامپ چندین راه واقع بینانه برای بدست آوردن 270 رای الکتورال لازم را دارد. اما همه این راه ها بسته به پیروزی وی در ایالت یوتا است. این ایالت که به لحاظ سنتی یک ایالت جمهوری خواه تلقی میشود میتواند شانس ترامپ را برای باز کردن راه خود به کاخ سفید افزایش دهد یا حداقل رقابت انتخاباتی را به یک رقابت کاملا نزدیک بدل کند. اگر هیلاری کلینتون نتواند در این ایالت پیروز شود باید بر روی سایر ایالات برای رسیدن به 270 رای الکتورال حساب باز کند.

این موضوع به گفته موریس بیش از همه ناشی از چگونگی پراکندگی فعلی آرای الکتورال بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ و البته تا حدی بسیار اندک مک مولین است و همین امر منجر به آن شده که حاشیه آرای الکتورال به ایالتی همچون یوتاه با 6 رای الکتورال برسد.

به گفته موریس در حالی که احتمالا خروجی آرا در سایر ایالت ها میتواند تعیین کننده نهایی انتخابات باشد این شانس که ایالت یوتا بتواند بیش از هر ایالت دیگری سرنوشت انتخابات را رقم بزند بسیار زیاد است زیرا این ایالتی است که در آن شانس پیروزی یک نامزد سوم وجود دارد. این اتفاق در سال 2000 نیز بین جرج بوش و الگور رخ داده است و در آن زمان نیز یوتا ایالتی تاثیر گذار در پیروزی بوش بود.

 
تعداد بازدید : 22
 دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار