بازدید 11482

آغاز كار مدارس 8 صبح، بازار و اصناف 9 صبح

کد خبر: ۶۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۹ 12 September 2009
معاون ترافيک شهردار تهران با تاکيد بر اينکه براي ترافيک مهر بسيار نگرانيم، گفت؛ متاسفانه بخش زيادي از مشکلات بازگشايي مدارس هنوز در بحث حمل و نقل عمومي مرتفع نشده، اين در حالي است که پيش بيني مي‌شود، حجم سفرها همزمان با بازگشايي مدارس تا 25 درصد در پايتخت افزايش يابد.

به نوشته «اعتماد»، مهندس سيدجعفر تشکري هاشمي با اشاره به اينکه به دليل تقارن ماه مبارک رمضان با شهريور ماه بخشي از سفرهاي خريد به مهر محول شده است، افزود: در کنار اين مساله، روشن نبودن ساعات کار مراکز اداري، آموزشي، کارخانجات و بازاريان، حذف سرويس‌هاي ادارات که هيچ کمکي به ترافيک شهري نکرده و موجب شده کارمندان از خودروهاي شخصي خود استفاده کنند، اشکال در سامانه سوخت رساني اتوبوس‌هاي شرکت واحد که به رغم تعهدات صورت گرفته هنوز برطرف نشده است، پشتيباني نکردن از متروي تهران و پرداخت نشدن يارانه بليت به اتوبوسراني و مترو و به اتمام رسيدن انبار قطعات يدکي مترو به دليل تامين نشدن اعتبارات لازم و...از عمده ترين دلايل نگراني شهرداري تهران براي بازگشايي مدارس است.

وي با اشاره به پيشنهاد ارائه شده به شوراي عالي ترافيک کشور درباره تغيير ساعات آغاز و پايان فعاليت بخش‌هاي مختلف در تهران گفت: براي کاهش پيک سفرهاي صبحگاهي پيشنهاد کرده‌ايم ساعات آغاز به کار بخش‌هاي مختلف در چهار ساعت تقسيم شود.

معاون ترافيک شهردار تهران افزود: براساس پيشنهاد شهرداري تهران که به شوراي عالي ترافيک جهت تصميم گيري ارائه شده است، ساعت آغاز به کار مراکز کارگري، کارخانجات، مراکز دولتي و نيروهاي نظامي و انتظامي شش صبح، ادارات و نهادها هفت صبح، مراکز آموزشي اعم از مدارس و دانشگاه‌ها هشت صبح و بازار، اصناف و کسبه حدود 9 صبح ديده شده است.

وي ادامه داد: همچنين ساعات پايان کار مراکز آموزشي اعم از مدارس و دانشگاه‌ها ساعت 12، کارخانجات و مراکز نظامي و انتظامي 30/13، ادارات و نهادها 30/15 و کسبه و بازاريان 30/17 در نظر گرفته شده است.

تشکري با اشاره به مطالعات صورت گرفته در اين زمينه گفت: بر اين اساس پيش‌بيني مي‌شود در صورت اجراي طرح تغيير ساعات بخش‌هاي مختلف از ابتداي مهر ماه، حدود 15 درصد بهبود ترافيک را در پايتخت شاهد باشيم.

وي با اشاره به اينکه شوراي عالي ترافيک کشور هنوز درباره تغيير ساعات بازگشايي مدارس تصميم گيري نکرده است، گفت: برآوردهاي انجام شده نشان مي‌دهد تنها سه درصد خانوارهاي تهران هم پدر و هم مادر شاغل بوده و فرزندي در سنين دبستان و راهنمايي دارند که براي اين عده نيز مي‌توان برنامه ريزي جداگانه‌اي انجام داد.

اين در حالي است که ساير والدين مشکلي با تغيير ساعات نخواهند داشت. معاون ترافيک شهردار تهران در عين حال تاکيد کرد: شوراي عالي ترافيک کشور بايد هرچه سريع تر درباره تغيير ساعات تصميم گيري کند تا مردم بتوانند پيش از مهر ماه براي فعاليت‌هاي خود برنامه ريزي مناسب داشته باشند و غافلگير نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
قربون شکلت - پس کسانی که باید 8 برن مدرسه و پدر و مادر ساعت 6 سر کار باشند اونوقت 12 هم تعطیل بشن در حالیکه مادر و پدرشون هنوز سر کارند.
آخه يکي نميگه به اينا بچه را کي بايد بفرسته مدرسه . بچه ها بايد پدر و مادرا را بفرستن سر کار بعد خودشون برن مدرسه آخه کجاي دنيا اينجوريه
گره اي كه با دست باز مي شود چرا با دندان باز مي كنيد.
چند سال پيش كه دولت اين طرح را داد چه كينه ورزي ها كه نكردند!
آقاي تشكري مطمئن باش يك روزي قضيه منو ريل تهران را هم يك كسي غير شما مورد تاييد قرار مي دهد .
واقعا كه دود اين لجبازي ها فقط توي چشم مردم مي رود.
خدایی این چه مملکتیه که ما داریم ؟؟؟؟
شما بعد از سالها نتوانستيد براي 97% كه ادعا ميكنيد برنامه ريزي كنيد!!! براي آن سه درصد چطور ميخواهيد برنامه ريزي كنيد!!!ضمنا همه جاي دنيا مدارس قبل از ادارات باز ميشوند تا والدين بتوانند فرزندان را براي رفتن به مدرسه آماده و مشايعت كنند!! حداقل اين سريالهاي تلويزيون را دقيقتر تماشا كنيد
من و همسرم يكي از همان سه درصد والديني هستيم كه هر دو شاغليم 0 چون به نظر اين حضرت آقا ما فقط سه درصد هستيم بايد هزار جور بدبختي بكشيم تا بعدا آقايان اگر ميلشان بود طرح تكميلي ارايه كنند ؟ اگر به واقع كارشناسيد بايد طرحتان جامع و مانع باشد نه آن كه خود ندانيد چه مي كنيد و به آينده حواله مي دهيد. نظر نيروي انتظامي كه كارگشا تر بود آنان ساعت 7 را براي مدارس و ساعت 8 را براي ادارات پيشنهاد داده بودند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی