بازدید 9051
۳
بررسی های جدید نشان می دهد؛

مصرف روزانه تخم مرغ از سکته پیشگیری می‌کند

به گفته محققان، خوردن روزی یک عدد تخم مرغ با کاهش ۱۲ درصدی ریسک سکته مرتبط است.
کد خبر: ۶۳۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 05 November 2016
به گفته محققان، خوردن روزی یک عدد تخم مرغ با کاهش ۱۲ درصدی ریسک سکته مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، در مطالعات قبلی تخم مرغ به عنوان عامل اصلی کلسترول بالا و بیماری قلبی-عروقی معرفی می شد اما اسناد علمی کمی در مورد این ادعا وجود دارد. در بررسی های جدید عنوان می شود که مصرف تخم مرغ حتی می تواند به کاهش ریسک بروز سکته هم کمک کند.

محققان ۷ مطالعه مشابه در مورد تاثیرات مصرف تخم مرغ را بر سلامت قلب-عروق بررسی کردند. آنها در این بررسی ها، به رابطه مشخصی بین بیماری قلبی عروق کرونر یا بیماری قلبی-عروقی ناشی از خوردن منظم تخم مرغ دست نیافتند. اما آنها به این نتیجه رسیدند که خوردن روزی یک تخم مرغ با کاهش ۱۲ درصدی ریسک سکته مرتبط است.

دکتر دومینیک الکساندر، سرپرست تیم تحقیق از موسسه EpidStat میشیگان، درباره این فایده تخم مرغ این گونه توضیح می دهد: «تخم مرغ دارای خواص تغذیه ای مثبت بسیاری، از جمله آنتی اکسیدان، است که در کاهش فشار اکسایشی و التهاب نقش دارد. همچنین این ماده خوراکی منبع غنی پروتئین بوده که با کاهش فشارخون مرتبط است.»

الکساندر در ادامه عنوان می کند: «با این حال تحقیقات بیشتری برای بررسی این خاصیت تخم مرغ نیاز است.»

محققان معتقدند مصرف همزمان تخم مرغ با ترکیب سالم سبزیجات موجب افزایش توانایی بدن در جذب سایر آنتی اکسیدان ها همچون کاروتنوئیدها می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
از فردا تخم مرغ دونه ای 500 میشه . حالا نگاه کن
تخم مرغ سطح LDL (کلسترول بد) را بالا می برد در دراز مدت در هنگام پیاده روی باعث تنگی نفس می شود
ای بابا شما آرشیو پزشکی مربوط به تخم مرغ را از 30،20 سال پیش تا امروز مرور کنید ببیند این محققان و دکترها چقدر متناقض در مورد فواید تخم مرغ نظر دادن یک دوره که جنان به این نعمت الهی تاختند که همه فکر کردند تخم مرغ برابر سم است بعد از چند سال گفتن نه آقا حالا دو تا دونه در هفته مکلی نداره یه مدت بعدش گفتن نه حتما باید در هفته دوو سه ت خورده شود وامروز هم گه اینجوری گفتن !!!!!!؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل