بازدید 3956
موحدی کرمانی:

شاید با کفار قرارداد داشته باشیم اما با آمریکا نه

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: برادران و خواهران، آمریکا دشمن اسلام است و این دشمنی باید در دل فرزندان ما از دوران کودکی تا دوران نوجوانی و جوانی و ... تثبیت شود.
کد خبر: ۶۳۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 04 November 2016
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: برادران و خواهران، آمریکا دشمن اسلام است و این دشمنی باید در دل فرزندان ما از دوران کودکی تا دوران نوجوانی و جوانی و ... تثبیت شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه  تمام برنامه‌های حکومتی باید براساس تدبیر الهی باشد، گفت: در حکومت اسلامی باید یک اتاق فکر باشد و در این اتاق فکر تمام معضلات و چالش هایی که وجود دارد را قرار دهند و بر روی تمام آن فکر کنند و ببینند که راه حل چیست. مشکلات را باید حل کرد. اگر در ادارات فساد است باید حل شود و اگر در جامعه فساد اخلاقی و بیکاری وجود دارد باید حل شود و اگر گرایشی در بین بعضی‌ها به آمریکاست، باید حل شود.

وی اضافه کرد: به رشد علمی باید توجه شود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. باید برنامه ریزی شود تا رشد علمی شکل یابد. تقویت باورها مخصوصا در مقابل نفوذ آمریکا که باز مقام معظم رهبری مکررا هشدار داده‌اند را باید داشته باشیم و مسوولین باور کنند که می توانند روی پای خود بایستند و می‌توانند مشکلات را خودشان حل کنند. در دلشان این معنا نباشد که باید آمریکا را برای حل مشکلات داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: ما می‌توانیم در مقابل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، بررسی و دقت و تحلیل و برنامه ریزی کنیم و مشکلات را حل کنیم. نیازی به مذاکره با آمریکا در حل مشکلات نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری نام برده‌اند از این که تعدادی کتاب در رابطه با جنایات و خطرات آمریکا هست و  چرا این کتاب‌ها در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود. چرا فرزندان ما از روز اول در رابطه با مساله نفرت و انزجار و دشمنی با آمریکا تربیت نمی‌شوند و این موضوع جای تاسف است. باید مقام معظم رهبری این جور درددل کنند. نظام ما نظام اسلامی است. برادران و خواهران، آمریکا دشمن اسلام است و این دشمنی باید در دل فرزندان ما از دوران کودکی تا دوران نوجوانی و جوانی و ... تثبیت شود.

وی اضافه کرد: باید جایگاه سیاست در دین روشن شود  و جامعه را روشن کنیم. افراد متحجر بد فکر نکنند. جریاناتی که در جهان حاکم است و یا در جهان اسلام و در تشیع و در کشور ما، جریانات مثبت یا جریانات منفی است که باید مسوولین کاملا بیدار باشند و جریانات را بشناسند و از جریانات مثبت حمایت کنند و با جریانات منفی مبارزه کنند. چالش‌ها و  بحران‌ها را باید شناخت و ریشه یابی کرد و راه گذر از آنها را شناخت و به مردم تعلیم داد. نگوییم شدنی نیست نگوییم نمی شود، مسوولین نگویند که نمی شود همه مشکلات قابل حل است و می توانیم. به امام می‌گفتند که با شاه و آمریکا نمی توانید در بیافتید اما امام فرمود می‌توانیم، شاه رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. ما می توانیم در مقابل آمریکا بایستیم و می‌توانیم قدرت آمریکا را در هم بشکنیم و از طریقی که آمریکا را در دنیا منفور کنیم.

موحدی کرمانی افزود: جنایات آمریکا باید مطرح و معلوم شود که چقدر ظالم است. این دو نامزد انتخاباتی خوب جنایات آمریکا را بر ملا می کنند. مقام معظم رهبری تاکید می کنند که آمریکا دشمن است و دقت کنید واگر بتوانیم جنایات آمریکا را روشن کنیم، نتیجه این می‌شود آنهایی که دل به آمریکا بسته‌اند می فهمند که از آمریکا چیزی گیرشان نمی‌آید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: اگر برجام هیچ نتیجه‌ای نداشت ولی این نتیجه را داشت که روشن شد آمریکا دروغ می‌گوید و خلف وعده می‌کند. آمریکا امروز وعده می‌دهد و فردا زیر پا می‌گذارد. آمریکا می‌گوید که تحریم‌ها را بر می‌دارد، تحریم‌ها را بیشتر می‌کند. دنیا بفهمد که آمریکا چه عنصری است و این فهمیدن یک موفقیت بزرگ برای ماست. آمریکا را باید با اعمال خودش رسوا کرد.

وی اضافه کرد: اسلام دو پایه قوی دارد یکی ولایت و دیگری برائت. ولایت اولیای خدا و تسلیم در مقابل ولی‌الله و تنفر از دشمنان خدا و تجسم کردن دشمنی آنها در زندگی خودمان.

وی با اشاره به سالروز 13 آبان گفت: دیروز روز دشمنی با آمریکا بود، این دشمنی با امریکا فقط بعد سیاسی ندارد بلکه بعد دینی هم دارد که شاید قوی‌تر از بعد سیاسی باشد. اساسا این دشمنی هم وجه دینی و هم وجه عقلانی دارد.

موحدی کرمانی اضافه کرد: دشمنی با آمریکا در متن دین ماست زیرا دشمنی با دشمنان خدا در متن دین ماست. دشمنی با امریکا دشمنی با عنصری است که ضوابط انسانی را پایبند نیست و قرار داد را منعقد می‌کند و زیر پا می‌گذارد. ما امکان دارد با کفار گاهی قراردادهایی داشته باشیم و اگر آدم باشند و پایبند عهد و پیمانشان باشند، امکان دارد که بر اساس مصالح عالیه گاهی با کفار قرارداد داشته باشیم اما با آمریکا نه. آمریکا انسانیت را فراموش کرده و به هیچ یک از ضوابط انسانی هم پایبند نیست. نشستن، صحبت کردن و قراری را منعقد کردن با چه کسی؟ با آمریکا که می‌گوید تحریم‌ها را بر می‌دارد اما آنها را اضافه می‌کند. با این عنصر اصلا عقلانیت اجازه نمی‌دهد که انسان مذاکره کند.

وی افزود: هویت ما هویت اسلام است و ما جمهوری اسلامی هستیم وقتی آمریکا دشمنی خودش را آشکارا با اسلام اعلام می‌کند و انتظار دارید این دشمن به ما محبت کند.

موحدی کرمانی گفت: خوشبختانه مردم ما به برکت رهبری امام (ره)  و مقام معظم رهبری این دشمن را خوب شناخته‌اند و دیروز  راهپیمایی باشکوه صفوف مختلف در سراسر کشور مشت محکمی به دهان آمریکا بود و  او را مایوس می کند و حال که از در نمی‌تواند بیاید نتواند از پنجره برگردد لذا باید مراقب بود که آمریکا برنگردد البته مردم جنایات آمریکا را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، موحدی کرمانی در خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه صفر گفت: شما را به تقوا سفارش می‌کنم و امیدوارم که در این ماه صفر بهترین درس را از حضرت سید الشهدا (ع) بگیرید که عبارتند از مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم و منافق.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: واقعه جانسوز عاشورا یک سکه دوروست؛ یک روی این سکه غرق در ماتم و مصیبت و عزا و گرفتاری خاندان پیغمبر و شهادت و اسارت و ... را می‌بینیم  و طرف دیگر سکه، پیروزی امام حسین(ع) و عزت اهل بیت و ذلت و خواری یزید و یزیدیان را مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: عاشورا ابعاد مختلفی دارد، یک بعد آن بعد تربیتی نهضت عاشورا و امام حسین(ع) است و همان که اسلام اصرار دارد که ما آن را باور کنیم و آن اینکه در زندگی از امام حسین(ع) یاد بگیریم. امام حسین(ع) یک تدبیر الهی را انجام داد و نظام طاغوتی یزید را سرنگون کرد لذا در زندگی فردی و اجتماعی و حکومتی باید  تدبیر الهی اعمال شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار