بازدید 8873
۹

جزییات احکام متهمان حمله به سفارت عربستان

وکیل چند متهم حمله به سفارت عربستان از جزییات احکام صادر شده این پرونده خبر داد و گفت: متهمان از اتهام تخریب تبرئه شدند.
کد خبر: ۶۳۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 02 November 2016
وکیل چند متهم حمله به سفارت عربستان از جزییات احکام صادر شده این پرونده خبر داد و گفت: متهمان از اتهام تخریب تبرئه شدند.

به گزارش ایلنا، مصطفی شعبانی با اشاره به پرونده حمله به سفارت عربستان عنوان کرد: متهمان این پرونده حدود ۴۵ نفر بودند که پرونده ۲۵ نفر آنها در دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی می‌شود و و بررسی پرونده ۲۰ متهم دیگر نیز در دادگاه ویژه کارکنان دولت صورت می‌گیرد.

صدور احکام ۲۰ متهم در دادگاه ویژه کارکنان دولت
او افزود: در همین رابطه احکام ۲۰ متهم مربوط به دادگاه ویژه کارکنان دولت صادر شد. در اتهام‌های متهمان، تخریب عمدی سفارت عربستان و ایجاد حریق و همچنین اخلال در نظم عمومی مطرح شده بود.

تبرئه متهمان حمله به سفارت عربستان از اتهام تخریب

وکیل چند نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان افزود: در جلسه دادگاه ما مطرح کردیم که موضوع تخریب سفارت عربستان نیاز به شاکی خصوصی دارد و در این زمینه هم دولت عربستان شکایتی نکرده است. خوشبختانه دادگاه این استدلال ما را پذیرفت و همه متهمان را از اتهام تخریب سفارت عربستان تبرئه کرد و این اتهام را منتفی دانست.

شرح احکام صادره در اتهام اخلال در نظم عمومی

شعبانی خاطرنشان کرد: در مورد اتهام اخلال در نظم عمومی هم دادگاه آرای مختلفی را صادر کرده است. چند نفر از متهمان به ۶ ماه حبس برخی به ۹۱ روز زندان محکوم شده‌اند و عده‌ای از این ۲۰ نفر هم تبرئه شده‌اند.

محکومیت یکی از لیدرها به ۶ ماه حبس تعزیری

او گفت: متاسفانه از موکل من (م.الف) به عنوان لیدرهای حمله به سفارت عربستان نام برده می‌شود در حالیکه وی اصلا نزدیک سفارت هم نشده، برای همین موکل من جزو افرادی است که به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

هر ۲۰ متهم سابقه حضور در جبهه و سوریه را دارند

وکیل چند متهم حمله به سفارت عربستان یادآور شد: همه ۲۰ متهم مربوط به دادگاه ویژه کارکنان دولت افراد بسیجی هستند که سابقه حضور در جبهه و حتی حضور در سوریه را دارند که به خاطر شهادت آیت‌الله نمر این اقدامات را انجام داده‌اند از سوی دیگر هم مسئولان انتظامی مانع آنها نشده بودند.

متهمان می‌گفتند نیروی انتظامی مانع آنها نشده بود

او با تاکید بر اینکه همه متهمان این پرونده در جلسه دادگاه هم عنوان کردند که از سوی نیروی انتظامی ممانعتی برای اعتراض آنها صورت نگرفته بود، گفت: قطعا ما به احکام صادر شده اعتراض می‌کنیم چون موکلانم را مستحق این رای نمی دانم. با همه این‌ها هنوز حکم متهمان این پرونده ابلاغ رسمی نشده است و از تاریخی که احکام به ما به صورت رسمی ابلاغ شود، ۲۰ روز برای اعتراض فرصت داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۹
دادگاه برگزار نمی کردند سنگین تر بود... میلیاردها تومان خسارت به بیت المال و ابروی کشور و... زدند حالا این حکمشونه !!
آبروی قانون را بردید.
خدايا واقعا بايد به كي شكايت كنيم؟ اين افراد با اين كارشون كلي از نظر اقتصادي( بدليل جبران خسارت وارده به سفارت) و بخصوص از نظر سياسي و بين المللي به كشور ضربه زدند حالا تبرئه ميشند!! چون عربستان شكايت نكرده! عربستان مگر اين مساله را يه مدت بهانه تخريب ايران نكرد؟ انتظار داشتند بياد دادگاه شكايت كنه؟!
اینها فکر میکردن مثل حمله کنندگان به سفارت آمریکا قهرمان ملی خواهند شد غافل ازاینکه پست و مقامها قبلا تقسیم شده و غذای کافی هم در سفره موجود نیست
آفرین! حداکثر 6 ماه حبس برای اشغال سفارت و بر هم زدن رابطه با کشوری که دندان نشان می دهد!
احکام خود نشان دهنده همه چیز هست!
عجب حکم سنگینی , این بنده خداها یک دفع اذیت نشن!!!!
آقا تو را به خدا به خاطر این وهابیون بی مذهب عربستانی جوانهای این مملکت را سرخورده و اذیت نکنید درسته از لحاظ سیاسی بهونه دست عربهای وهابی عربستانی دادیم ولی آنها در مورد حادثه جده و منا که هزار بار بدتر از این بود چکار کردند. تعهدی بگیرین و ولشان بکنید.
اخه این جه استدلالیه که نیروی انتظامی مانع نشده پس عقل خودشون کجا بوده اینطوری همه قاتلین و متجاوزین به عنف هم میتونن استدلال کنند که چون نیروی انتظامی مانع نشده دست به تحاوز و جنایت زده اند
اینها با این کارشان امنیت کشور را در منطقه به خطر انداختند و باعث آبرو ریزی ایران شدند با این حال به مجازات سبک محکوم شده اند . اگر به طور جدی تری برخورد می شد دیگر کسی جرات این آبرو ریزی ها را نمی کرد. آن طلبه ها چه شدند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی