بازدید 4340

پزشکیان: مجلس نشان داد تابع جوّ نیست

کد خبر: ۶۳۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 02 November 2016
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه روش خوبی نیست که خود را کنار بکشیم و به طرف مقابل بد و بیراه بگوییم،گفت: درست نیست همه کسانی که در انقلاب بودند و هستند، را به بهانه اینکه اشتباهی کردند کنار بگذاریم و حذف کنیم.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب رئیس اول هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حواشی پیش آمده در صحن علنی، اظهار داشت: مشکلی که ما داریم و عده ای نمی‌خواهند از آن دست بردارند، موضوع فتنه است، همه ما در قبال وعده و قول هایی که به مردم داده ایم و تعهدی که به انقلاب و خون شهدا داریم، امتحان می‌شویم.

او افزود: ما به مردم قول دادیم آزادی ایجاد می‌کنیم، به فقرا کمک می‌کنیم و رانت نمی‌کنیم، در حال حاضر همه به ما نگاه می‌کنند که آیا بر اساس گفته‌هایمان عمل کرده‌ایم یا خیر.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ساختاری که اکنون در جامعه ایجاد شده، چه منتسب به راست کنند یا منتسب به چپ کنند، چنگی به دل نمی‌زند، به خاطر اینکه وقتی گفته می‌شود کسی چند هزار میلیارد تومان رانت کرد، همه مقصر و مسئولیم و باید جواب بدهیم. اگر چشم بینایی بود اجازه نمی داد تخلفات شکل بگیرد، فرد به تنهایی نمی تواند چنین مشکلات بزرگی را ایجاد کند، بلکه یک مجموعه به دلیل درست عمل نکردن و مدیریت علمی نداشتن به این جا رسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر با عمل و آگاهی و کارشناسی مدیریت کنیم به سادگی مشکلات به وجود نمی آید،  اگر هم دیگر را متهم کنیم در هم یکدیگر را محک بزنیم، این محک زدن بدون کمک به یکدیگر امکان پذیر نیست. هیچ کدام از ما مبرا از خطا نیستیم.

پزشکیان تاکید کرد: همه ما در ایجاد چنین وضعیتی در مملکت دخیل بوده ایم، همه ما در ایجاد مشکلات دخیل هستیم چرا که با حضور ما چنین مسائلی شکل گرفته است پس باید همه پاسخگو باشیم. هر کسی به اندازه حضوری که در کشور و مسائل دارد در ایجاد مشکلات سهم دارد. بنابراین کسی نمی تواند بگوید در شکل گیری مشکلات مملکت نقشی ندارد و خود را کنار بکشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روش خوبی نیست که خود را کنار بکشیم و به طرف مقابل بد و بیراه بگوییم، درست نیست همه کسانی که در انقلاب بودند و هستند، را به بهانه اینکه اشتباهی کردند کنار بگذاریم و حذف کنیم.

مراجع قضایی آشتیانی را تایید کرده‌اند

وی تاکید کرد: در رابطه با آقای آشتیانی می دانم که مراجع قضایی او را تایید کردند، اگر بعد از ارزیابی به مجلس معرفی شده، تهمت و افترا زدن به وزیر پیشنهادی و فاسد جلوه نشان دادند انصاف نیست و به دور از اخلاق است که انسان به سادگی همه چیز را زیر پا بگذارد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه نباید از کاهی، کوه بسازیم، عنوان کرد: ما باید بتوانیم مشکلات را به کاهی تبدیل کنیم نه اینکه کاهی را این اندازه بزرگ کنیم که به کوهی تبدیل شود و نتوانیم از عهده برآیم و به معضل جامعه تبدیل شود.

وی اظهار داشت: الان مشخص می شود که چه کسی می خواهد بی منت برای مردم کار کند، متاسفانه همواره حرف می زنیم اما باید در عمل باید ثابت کنیم خدمت گذاریم. وزرایی که رای اعتماد  مجلس را جلب کردند مسئولیت دارند که در 6 ماه باقی مانده از عمر دولت به حرفهایی که زدند عمل کنند.

این نماینده تاکید کرد: اگر در این بازه زمانی نتوانند از عهده برنامه های ارائه شده برآیند، در دوره بعدی در صورتی که روحانی مجدد رئیس جمهور شود، مجلس به این وزرا اعتماد نخواهد کرد. باید عمل را ارزیابی کنیم نه اینکه افراد را به دلیل آنکه مخالف جناح ما است کنار بگذاریم.

مجلس نشان داد تابع جو و نگاه خاص نیست

پزشکیان گفت: مجلس با رای اعتمادی که به سه وزیر پیشنهادی داد، نشان داد که تابع جو و نگاه خاص نیست، از مدرسه ای که دکتر آشتیانی در آن تدریس می کرده، تعداد دانش آموزانی که در جنگ تحمیلی شهید شدند، قابل مشابه با مدارس دیگر نبود. افرادی  هم که شهید نشدند، به آدم های تاثیر گذار در جامعه تبدیل  شدند. بنایی که افرادی مانند آشتیانی در کشور گذاشتند بنای خوبی بود. آموزشی دادند که دانش آموزان نخبه پایبند به کشور و انقلاب ماندند و شهید شدند. بنابراین نمی توان گفت افرادی مانند آشتیانی خائن به کشور و مملکت هستند.

وی ادامه داد: مراعات اخلاق بسیار مهم است اما بسیار با این نکات بیگانه هستیم. باید در نطق ها بر اساس اسناد و مدارک صحبت می شد، اینکه فردی از چه جناحی است مهم نبود بلکه باید توانمندی افراد ارزیابی می شد. متاسفانه در کشور افرادی  پست های مدیریتی را می گیرند که توان علمی در آن زمینه ندارند و مجلس باید این مسئله را بررسی کند تا خلاف قانون در سازمان ها رخ ندهد.

مجلس با دولت همراه است اما کار خلاف قانون را نمی‌پذیریم

پزشکیان در این باره که رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهاد نشان دهنده همراهی قوه مقننه با دولت بوده است، گفت: مجلس همواره همراه دولت است، این همراهی با دولت به این معنا نیست که کار خلاف با قانون را می پذیریم. مجلس ثابت کرد می خواهد به دولت کمک کند.

وی اظهار داشت: موافق تغییر سه وزیر نبودم اما در نهایت دولت دست به این کار زد، الان نباید با دولت دعوا کنم بلکه باید کمک کنم تا در مسیری که می خواهد قرار گیرد و حرکت کند. البته اعتقاد دارم هر تغییر و جابجایی در دولت باید در چارچوب قانون انجام شود.

دولت نمی‌تواند بگوید مجلس همراه نیست

پزشکیان تاکید کرد: در کلان مجلس امروز نشان داد که می خواهد با نگاه بازتری به دولت کمک کند، دولت نمی‌تواند بهانه این را داشته باشد که مجلس همراه نیست. به هر حال هر سه وزیر پیشنهادی در مجلس نهم رای اعتماد نیاوردند، اما این دوره با شرایط کنونی نمایندگان به هر سه وزیر اعتماد کردند.

مجلس دهم نشان داد می‌خواهد به دولت کمک کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم می خواهد به دولت کمک کند، اظهار داشت:از دولت انتظار داریم که   قانون را اجرا کند، منظور از اجرای قانون این است که تعامل بین خط و ریل که مقام معظم رهبری اشاره می کنند به وجود بیاید و  قطار کشور در ریل حرکت کند. خلاف قانون عمل کردند از کسانی که مجری قانون هستند قابل قبول نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر