بازدید 1797

شفق جواب واعظي آشتياني را داد

كميته انتقالي اساسنامه‌ خوبي براي فدراسيون تهيه و تنظيم كرد كه قرار شد طبق آن عمل شود و نقايص احتمالي در طول اجرا مشخص شود تا پس از يك دوره چهار ساله بتوانيم با بررسي دقيق آن را بازنگري كنيم. به طور طبيعي تاكنون نقايصي نيز ديده شده كه بدون شك پس از گذشت اين زمان اساسنامه بازنگري مي‌شود.
کد خبر: ۶۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۷ 11 September 2009
ناصر شفق گفت: طبق اساسنامه فدراسيون فوتبال، هيات رييسه مرجع اصلي تصميم‌گيري در فدراسيون بوده و بايد در برابر موفقيت‌ها و ناكامي‌هاي فدراسيون پاسخگو باشد.

ناصر شفق عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با ايسنا در واكنش به صحبت‌هاي واعظي آشتياني مديرعامل باشگاه استقلال پيرامون اختيارات اين هيات و رييس فدراسيون در اداره امور فوتبال كشور، اظهار كرد: بالاترين مرجع در فدراسيون فوتبال هيات رييسه آن است و قطعا موفقيت‌هاي و ناكامي‌هاي احتمالي را بايد پاسخ دهد. طبق اساسنامه فدراسيون، تصميم‌گيري براي اداره امور بر اساس خرد جمعي است اما در عين حال اختيارات خوبي هم به رييس فدراسيون داده شده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا طبق اساسنامه، اختيارات رييس فدراسيون محدود نيست گفت: قبول ندارم كه بر اساس اساسنامه اختيارات رييس محدود شده كه عملكرد او را تحت تاثير قرار مي‌دهد. مهم‌ترين وظيفه‌اي كه به رييس فدراسيون داده شده هماهنگي بين بخش‌هاي مختلف است كه فكر مي‌كنم در حال حاضر هم فدراسيون عملكرد قابل قبول و حتي درخشاني داشته است. بسياري از كارهاي زمين مانده ما در فدراسيون اكنون در حال انجام است و توجه بسيار جدي‌اي به زيرساخت‌ها نيز مي‌شود.

وي افزود: فكر مي‌كنم كميته انتقالي اساسنامه‌ خوبي براي فدراسيون تهيه و تنظيم كرد كه قرار شد طبق آن عمل شود و نقايص احتمالي در طول اجرا مشخص شود تا پس از يك دوره چهار ساله بتوانيم با بررسي دقيق آن را بازنگري كنيم. به طور طبيعي تاكنون نقايصي نيز ديده شده كه بدون شك پس از گذشت اين زمان اساسنامه بازنگري مي‌شود.

شفق در پاسخ به اين سوال كه آيا عدم اختيار رييس فدراسيون در عزل و نصب‌هاي روساي كميته‌ها و يا دبير فدراسيون از محدوديت اختيارات وي نيست، گفت: اختياراتي كه به رييس فدراسيون داده شده كافي است و با توجه به شرايط فعلي احساس مي‌كنم از اين حيث فدراسيون اساسنامه بدي نداشته و مقتدر است. همان طور كه گفتم اصلي‌ترين وظيفه رييس فدراسيون هماهنگي بين بخش‌هاست و اين هيات رييسه است كه بايد نسبت به عملكرد كلي فدراسيون پاسخگو باشد.

عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال كه آيا اختيارات رييس فدراسيون مطابق با اساسنامه فيفاست، تصريح كرد: اطلاع دقيقي از اين مساله ندارم چرا كه نمي‌دانم اساسنامه فيفا از اين حيث چگونه است.

شفق همچنين درباره بحث بليت فروشي مسابقات ليگ و آنچه كه در اين مورد در اساسنامه فدراسيون آمده است تصريح كرد: طبق اساسنامه بهتر است بليت‌فروشي بازي‌ها به طور كامل در اختيار باشگاه ها باشد تا آنها بتوانند دخل و خرج خود را از اين طريق تنظيم كنند. خوشبختانه سازمان ليگ هم نظر مساعدي در اين زمينه داشته و پيش از شروع مسابقات از تمام تيم‌ها درخواست كرد تا طرحي در اين باره داده شود. بدون شك اگر باشگاه ها موافقت كنند مي‌توانيم در كوتاه‌ترين زمان شاهد واگذاري بليت‌فروشي به تيم‌ها باشيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر