بازدید 6471

سیدحسن نصرالله: مقاومت باید علیه دشمن خارجی عمل کند

او اظهار داشت: اگر دشمن خارجی اقدام کند؛ مثلا اسرائیل بخشی از خاک کشور را اشغال کند، آنجا مقاومت نیز وظایفی دارد. مقاومت باید علیه دشمن خارجی عمل کند. در نتیجه در مسأله امنیت داخلی باید از دولت بخواهیم و دولت را در فشار قرار دهیم؛ هرچند در کنار دولت همه گروه های داخلی هم در این زمینه مسئولیت هایی دارند و باید به مسئولیتشان عمل کنند.
کد خبر: ۶۳۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 29 October 2016
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: توانستیم کشور را از اتفاقاتی که در اطرافمان روی می دهد، مصون نگه داریم و اکنون باید امنیت و ثبات را در منطقه برقرار کنیم.

به گزارش «تابناک» و به نقل از المنار، سید حسن نصرالله امروز در همایشی با گروه‎های فعال حزب‌الله در منطقۀ بعلبک دیدار کرد و پس از آن، از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد. دبیرکل حزب الله لبنان یادآرو شد: باید امنیت داخلی تثبیت شود تا مردم بتوانند به زندگی خود برسند و فرصت های شغلی ایجاد شود. دولت مسئولیتی دارد و مردم مسئولیت دیگری دارند. ممکن است فردی کار خود را راحت کند و مسئولیت را بر دوش دولت بگذارد که این کار درستی نیست.
 
او تصریح کرد: مسئولیت بزرگی بر دوش قشرها و نخبه ها و شخصیت‌هاست و نمی توان تنها دولت را مسئول دانست. مسئولیت اصلی تأمین امنیت داخلی با دولت است و مقاومت وظیفه دارد، زمانی که دشمن خارجی اقدامی علیه کشور انجام داده، وارد عمل شود.

سید حسن نصرالله ابراز امیدواری کرد، همه گروه ها در کشور با احساس مسئولیت، شرایطی را فراهم آورند که شاهد دوره جدیدی در لبنان باشیم و در همین ارتباط گفت: با جنبش امل و نبیه بری، رئیس پارلمان و دبیرکل این جنبش، در تماس هستیم و دربارۀ مسائل اساسی و مهم توافق کردیم.
 
سیدحسن نصرالله: مقاومت باید علیه دشمن خارجی عمل کند
 
دبیرکل حزب الله، دلیل اصلی بر گزاری نشست همزمان مناطق مختلف در هرمل و بعلبک را اتفاقاتی دانست که در ماه‌های گذشته در این مناطق رخ داد و با نگران کننده خواندن این اتفاقات، فقدان نظارت دولت و نبودن تدابیر امنیتی را از عوامل بروز چنین اتفاقاتی دانست.

سید حسن نصرالله اظهار داشت، در شرایطی که اوضاع منطقه از سوریه تا یمن، لیبی، مصر، فلسطین اشغالی، افغانستان، پاکستان و نیجریه ملتهب است، ما نشان داده ایم که می توانیم از امنیت داخلی خود محافظت کنیم؛ اما این امر نیازمند تلاش بیشتر است. نکته اساسی در چنین شرایطی، تلاش برای تثبیت امنیت داخلی است تا مردم بتوانند در امن و امان زندگی کنند. امنیت حق همگان در کشور است و شما (ساکنان مناطق بقاع) به دلیل جانفشانی ها و ایثاری که (در برابر رژیم اشغالگر) داشتید، در این زمینه اولی تر هستید.

او امنیت داخلی را در درجه نخست مسئولیت دولت دانست و اظهار داشت: اگر دشمن خارجی اقدام کند مثلا اسرائیل بخشی از خاک کشور را اشغال کند، آنجا مقاومت نیز وظایفی دارد. مقاومت باید علیه دشمن خارجی عمل کند. در نتیجه در مسأله امنیت داخلی باید از دولت بخواهیم و دولت را در فشار قرار دهیم.
 
دبیرکل حزب الله لبنان در عین حال تأکید کرد: هرچند در کنار دولت همه گروه های داخلی هم در این زمینه مسئولیت هایی دارند و باید به مسئولیتشان عمل کنند، ما در پرونده هایی به مراتب مهم تر پیروز شده ایم و در این پرونده نیز با تلاش جمعی به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی