بازدید 3618

افشاگری دخالت کلینتون در انتخابات پارلمان فلسطین

کد خبر: ۶۳۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 29 October 2016
خبرنگار هفته نامه آمریکایی «جوییش پرس» با انتشار نوار صوتی مصاحبه سپتامبر2006 خود با «هیلاری کلینتون» سناتور وقت نیویورک و نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، فاش کرد وی خواستار دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی فلسطین برای جلوگیری از پیروزی «حماس» بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای تحلیلی خبری «راشاتودی»، کلینتون که در آن زمان یکی از سناتورهای ایالت نیویورک بوده است در این گفت و گو که 9 ماه بعد از پیروزی جنبش «حماس» در انتخابات پارلمانی فلسطین انجام شده است، به «الی چامسکی» یکی از نویسندگان و خبرنگاران هفته نامه آمریکایی محافظه کار «جوییش پرس» (The Jewish Press) می گوید: « به نظرم ما نمی بایست خواستار برگزاری انتخابات در سرزمین های فلسطینی می شدیم. به نظر من این کار اشتباه بزرگی بود و حال که این کار را انجام دادیم، می بایست کاری می کردیم که تعیین کنیم چه کسی در انتخابات پیروز شود.» 

این سخنان کلینتون تا دیروز جمعه (7 آبان ماه برابر با 28 اکتبر) فقط به صورت محرمانه و در آرشیو شخصی این خبرنگار نگهداری می شد و او که این نوار را در اختیار هفته نامه «نیویورک آبزرور» New York Observer، قرار داده و برای آنها پخش کرده، گفته است که این صوت تنها نسخه موجود از این مصاحبه 45 دقیقه ای است که وی روز 5 سپتامبر سال 2006 در دفتر «جوییش پرس» واقع در «بروکلین» در نیویورک انجام داده است.»

چامسکی درباره ابراز تاسف کلینتون از دخالت نکردن آمریکا در انتخابات فوق گفته است: «من در آن زمان نزد رئیس خودم رفتم اما چارچوب فکری جوییش پرس این بود که آنها نباید چیزی منتشر کنند که شخص بانفوذی را برنجاند یا توهین به وی محسوب شود. حتی اگر نقل قول مستقیم از وی باشد چرا که ممکن است در آینده به او نیاز پیدا کنند. من هم متقاعد شدم و تمام این سال ها این نوار صوتی را برای خودم نگه داشتم.»

جنبش «حماس» در انتخابات پارلمانی فلسطین، 76 کرسی از 132 کرسی پارلمان را از آن خود کرد و نسبت به نمایندگان جنبش «فتح» در اکثریت قرار گرفت و حق تشکیل کابینه جدید را به دست آورد. نتایج این انتخابات به هیچ وجه دلخواه آمریکا و رژیم صهیونیستی که حماس را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است نبود اما «جرج بوش» رئیس جمهوری وقت آمریکا در اظهاراتی نمایشی، انتخابات مذکور را «قدرت دموکراسی» توصیف اما در ادامه از تعامل با حماس خودداری کرد.

کلینتون و رقیب جمهوریخواه وی «دونالد ترامپ» آخرین روزهای رقابت خود را برای ورود به کاخ سفید سپری می کنند و چنین افشاگری هایی می تواند بر نتایج انتخابات تاثیر بگذارد. 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور، روز سه شنبه 18 آبان سال جاری (هشتم نوامبر 2016) برگزار خواهد شد. روز گذشته نیز «جیمز کامی» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی)، اعلام کرد با دستیابی به مجموعه ای از ایمیل های جدید، تحقیقات درباره استفاده کلینتون از سرور شخصی در زمان تصدی پست وزیر خارجه این کشور که چندی پیش متوقف شد، از سر گرفته می شود. این خبر نیز واکنش جدی جمهوریخواهان و دمکرات ها را به دنبال داشته و انعکاس رسانه ای گسترده ای در پی داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس