بازدید 5814

کاهش نزاع های خیابانی در کشور

کد خبر: ۶۳۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 27 October 2016
یک جامعه شناس از نزاع و درگیری به عنوان یکی از عوامل ایجاد ناامنی در جامعه نام برد و اظهار داشت: خوشبختانه در طول سال های گذشته میزان درگیری های خیابانی در کشور کاهش پیدا کرده اما برای رسیدن به نقطه ایده آل بازهم باید تلاش کرد.

سارا بهجو روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، کاهش نزاع و درگیری را یکی از راهکارهای ایجاد آرامش در جامعه دانست و گفت: در صورتی که درگیری های خیابانی کاهش پیدا کند، احساس امنیت در جامعه ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه ژنتیک هم در خشونت ‌ها تاثیرگذار است، افزود: گاهی مشکلات اقتصادی و درگیری های خانوادگی نیز خشونت را در افراد تشدید می کند.

این جامعه شناس معتقد است که ماهواره، خشونت و برهنگی فرهنگی را در جامعه توسعه می دهد و می تواند زمینه ساز بروز هرج و مرج باشد.

بهجو اضافه کرد: متاسفانه شبکه های ماهواره ای با پخش برنامه های هدفمند سعی می کنند که احساس نارضایتی در مردم ایجاد کنند و آنان را به سمت خشونت بکشانند.

وی به افزایش مصرف مواد محرک و روان گردان در بین جوانان اشاره کرد و گفت: استفاده از مواد روانگردان، مخدر صنعتی جدید و قرص‌ های مهلکی که جوانان را از عقل خارج می‌کند، نیز در افزایش میزان نزاع موثر است.

این جامعه شناس افزود: متاسفانه برخی از افراد به دلیل اینکه توانایی ابراز وجود ندارد به دنبال خودنمایی از راه های خشن و درگیری هستند.

بهجو، آموزش را یکی از راه های پیشگیری از نزاع عنوان و تصریح کرد: اطلاع مردم از حق و حقوق قانونی خود و آموزش‌ قانون، بخشی از پیشگیری است.

وی به برخی اقدام های تبلیغی غلط به منظور ترویج نزاع در جامعه اشاره کرد و ادامه ‌داد: گاهی از خلافکاران در رسانه ها با عناوین مختلف مانند 'سلطان هرویین' یاد می‌شود، که این کار افراد را به شهرت می رساند و برای کسانی که زمینه ارتکاب جرم را دارند نقش مشوق را دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل