بازدید 3231

هشدار درباره آمار اعتیاد درجامعه کارگری

کد خبر: ۶۳۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 26 October 2016
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم.
 
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز گذشته در همایش فرصت ها و چالش های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت افزود: این مسئله نشان می دهد که رویکرد و استراتژی ها باید تغییر کند تا بتوان آسیب های اجتماعی را کنترل کرد.وی خاطرنشان کرد: همچنین زمانی علت درگیری زوج ها، نداشتن پول و امکانات بود اما امروز علل مختلف دیگری وجود دارد.
 
وی در ادامه به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: آمار طلاق در شمال شهر تهران، یک طلاق به ازای هر 2.2 ازدواج و در روستا ها، یک طلاق به ازای هر 6 ازدواج است.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: زمانی آسیب های اجتماعی ناشی از فقر بود اما امروز علل دیگری نیز مانند فضای مجازی دارد.محسنی بندپی اضافه کرد: یکی از آثار فضای مجازی، کم شدن فضای گفت و گو در خانواده هاست و موجب بروز برخی موارد افسردگی، تغییرات رفتاری و تغییر سبک زندگی می شود.وی در ادامه به اقدامات بهزیستی در خصوص پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و گفت: این سازمان نسبت به تولد سالانه 30 هزار معلول احساس تکلیف می کند و در دو استان کرمان و یزد، غربالگری های ژنتیکی و مشاوره های ازدواج راه اندازی کردیم و در 29 استان دیگر، هر کدام در یک شهرستان به صورت آزمایشی غربالگری ژنتیکی و مشاوره های ازدواج اجرا می شود.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تاکنون 40 هزار زوج در کشور تحت غربالگری ژنتیکی قرار گرفتند که 30 درصد آن ها به مشاوره ژنتیکی و از این 30 درصد، 20 درصد به آزمایش ژنتیکی نیاز داشتند.محسنی بندپی خاطرنشان کرد: امیدوارم طی پنج سال آینده، آسیب های اجتماعی کنترل شده و معلول زا به کمترین میزان خود برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان