بازدید 2070
۲
كار مشتركي از شبكه سه، معاونت سياسي و مديركل اخبار تلويزيون؛

تركيدن لوله در لس‌آنجلس مهم‏تر از فوتبال!

من زياد نمي‌توانم در مورد اين موضوع صحبت كنم. تنها كاري كه ما كرديم اين بود كه از طرف مدير شبكه نامه‌اي به معاونت سياسي فرستاديم و در آن ساعت فوتبال را اعلام كرديم.
کد خبر: ۶۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۸ 09 September 2009
كافي بود ديروز سري به سايت‌هاي مختلف بزنيد تا با حجم بالايي از انتقادها نسبت به عملكرد شبكه سه در مورد پخش مسابقات فوتبال روبه‌رو شويد.

به نوشته گل؛ در حالي كه بازي ذوب‌آهن – پرسپوليس از اهميت زيادي براي مخاطبان تلويزيوني و فوتبالدوستان برخوردار بود اما مسوولان شبكه سه با پخش سريال پنجمين خورشيد به زيبايي هر چه تمامتر 14 دقيقه ابتدايي فوتبال را پخش نكردند ضمن آنكه اخبار ساعت 22 هم اگرچه از 20 دقيقه به 9 دقيقه كاهش پيدا كرد اما همان 9 دقيقه تاثير خودش را گذاشت و اعصاب بيننده تلويزيوني به بدترين وجه ممكن خرد شد.

جالب اينكه مسوولان شبكه سه به‌رغم آگاهي نسبت به اينكه سريال پنجمين خورشيد از ساعت 20:05 به روي آنتن رفته و زمان آن 33 دقيقه است را در زيرنويس ساعت پخش بازي را 20:30 اعلام كردند مهدي هاشمي تهيه كننده برنامه فوتبال برتر درباره اين اتفاقات مي‌گويد: «در مورد زيرنويس بايد از مدير پخش بپرسيد. من زياد نمي‌توانم در مورد اين موضوع صحبت كنم. تنها كاري كه ما كرديم اين بود كه از طرف مدير شبكه نامه‌اي به معاونت سياسي فرستاديم و در آن ساعت فوتبال را اعلام كرديم. اين ديگر دست مدير كل پخش اخبار و معاونت سياسي سيماست كه در مورد پخش اخبار تصميم‌گيري كند.»

هاشمي در پاسخ به اين سوال كه مسوولان شبكه سه مي‌توانستند ساعت پخش سريال را عوض كنند مي‌گويد: «آن هم دست ما نيست چون ممكن است مديران ارشد سازمان دستور دهند كه اين سريال به دليل اهميتش حتما بايد پخش شود.»


مديران شبكه سه دور از دسترس
ديروز نه آقاي زماني مدير گروه ورزش شبكه سه به تلفنش جواب مي‌داد نه پورمحمدي مدير شبكه. هاشم رضايت، قائم‌مقام شبكه سه هم به‌رغم چند بار تماس حاضر به صحبت در مورد اين موضوع نشد.


مدير كل اخبار و پاس به معاون سياسي
اينطور كه به نظر مي‌رسد مسوولان شبكه سه و صدا و سيما در جريان انتقادات بودند كه حاضر نشدند اصلا در مورد اين قضيه صحبت كنند به خصوص آنكه خبرگزاري فارس – كه خبرگزاري نزديك به دولت محسوب مي‌شود – ديروز حسابي از خجالت مسوولان شبكه سه درآمد اما تلاش‌هاي خبرنگار گل براي صحبت با سيدمهدي مديركل پخش اخبار سيما هم به جايي نرسيد و مسوول دفتر او اعلام كرد كه رييسش حاضر نيست با هيچ خبرنگاري صحبت كند. او به ما توصيه كرد كه با معاون سياسي سيما تماس بگيريم.


ماجراي نامه‌اي كه ناپديد شد
آخوندي،‌ معاون سياسي سيما هم علاقه‌اي به صحبت در مورد اين قضيه ندارد با اين همه نيكپور مسوول دفتر او به نكته جالبي اشاره مي‌كند:«بحث فوتبال براي ما محترم است و ما سعي مي‌كنيم با مسوولان شبكه سه تعامل داشته باشيم. چنانچه نامه آنها براي اعلام زمان پخش فوتبال به دست ما مي‌رسيد ممكن بود ساعت اخبار را هم عوض كنيم.» اخبار ساعت 22 دوشنبه شب اگر چه حاوي صحبت‌هاي رهبري بود، اما اخباري مثل خشكسالي در كنيا يا موارد ديگر آنقدر ارزش خبري نداشت كه 9 دقيقه از فوتبال به خاطر آن حذف شود اگر چه يك مقام مسوول در حوزه پخش اخبار سيما مي‌گويد:«اخبار ساعت 22 مخاطبان خاص خودش را دارد و شبي كه ما به خاطر پخش مسابقه واليبال، اخبار را پخش نكرديم خيلي‌ها زنگ زدند و اعتراض كردند و به همين دليل نمي‌شد دوباره ساعت پخش اخبار را عوض كنيم ضمن آنكه مشكلات فني و موارد ديگر دست ما را براي تغيير در زمان پخش اخبار بسته بود.»


ترجيح تركيدن شاه لوله به فوتبال
ديروز البته عنوان شد مسوولان شبكه سه زمان پخش فوتبال را به اطلاع معاونت سياسي رسانده‌اند، اما به دلايلي كه در بالا ذكر شد، بايد اعصاب بينندگان تلويزيوني در حين ديدن فوتبال، خرد مي‌شد احترام به مخاطب در رسانه ملي و شبكه سه در بعضي مواقع جايش را به پيام‌‌هاي بازرگاني و اخباري مي‌دهد كه در آن خبر تركيدن شاه‌لوله در لس‌آنجلس و خشكسالي در كنيا پخش مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل