بازدید 4263

اظهارات قشقاوی درباره حوادث اخیر یمن

جمهوري اسلامي ايران همان‌گونه كه به برادران يمني خود گفته است، ادامه‌ي درگيري‌ها را به مصلحت كشور يمن ندانسته و خواستار حل مشكلات فرارو از طريق مسالمت‌آميز و سياسي است و در اين راستا آمادگي خود را براي هرگونه كمكي به اين موضوع اعلام مي‌كند.
کد خبر: ۶۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۰ 09 September 2009
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران و جمهوري يمن و حوادث اخير اين كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران در مواقع مختلف از دولت و ملت يمن حمايت كرده است.

به گزارش ايسنا، حسن قشقاوي افزود: توسعه و تحكيم روابط دو كشور و تعميق همكاري‌هاي في‌مابين درجهت منافع مشترك و خدمت به منافع منطقه و جهان اسلام قرار گرفته و جمهوري اسلامي ايران بر توسعه‌ مناسبات و همكاري در كليه زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، امنيتي و فرهنگي با جمهوري يمن تاكيد دارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي كشورمان با اشاره به اظهارات رييس‌جمهور يمن گفت: رايزني و گفت‌وگو بين مقامات جمهوري اسلامي ايران و يمن در سطوح مختلف وجود داشته و اين مذاكرات در جهت استقرار يمن، توسعه‌ي همكاري‌هاي دو كشور و حمايت از امنيت يمن صورت مي‌گيرد. بر اين اساس جمهوري اسلامي ايران همواره از وحدت و تماميت ارضي يمن حمايت كرده و نگراني خود را از آن‌چه كه ثبات و آرامش يمن را تحت تاثير قرار مي‌دهد ابراز كرده است.

او افزود: جمهوري اسلامي ايران همان‌گونه كه به برادران يمني خود گفته است، ادامه‌ي درگيري‌ها را به مصلحت كشور يمن ندانسته و خواستار حل مشكلات فرارو از طريق مسالمت‌آميز و سياسي است و در اين راستا آمادگي خود را براي هرگونه كمكي به اين موضوع اعلام مي‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل