بازدید 4260

باند قاچاق بین‌المللی پرندگان متلاشی شد

کد خبر: ۶۳۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 24 October 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از انهدام باند قاچاقچیان بین‌المللی پرندگان شکاری و دستگیری ۶ نفر در این خصوص خبر داد.
 
به گزارش آرمان، حمید صالحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این باند با تلاش ماموران یگان حفاظت اول آبان ماه در حین پایش زیستگاه‌های پرندگان شکاری در مشهد شناسایی شد.
 
وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت در حین گشتزنی موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری و سرنشینان آن در حال صید پرندگان شکاری و دستگیری آنان شدند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در این ارتباط سه عضو باند بین‌المللی قاچاق پرندگان شکاری دستگیر و یک بهله دلیجه، یک قطعه بلدرچین و نیز ۱۰ رشته دام، تور زنده گیری و دیگر ادوات صید پرندگان کشف و توقیف شد. وی افزود: در هماهنگی با مراجع قضائی منازل استیجاری این افراد بازرسی و تعداد زیادی ادوات صید و نیز تعدادی پرنده طعمه کشف شد. صالحی ادامه داد: در بررسی‌های بعدی سه نفر دیگر از فعالان این باند قاچاق پرندگان نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
 
وی گفت: اعتراف متخلفان نشان داد این قاچاقچیان بین‌المللی که تبعه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند پرندگان با ارزش صید شده را به حاشیه خلیج فارس منتقل و به قیمت گزاف می‌فروشند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: تحقیقات در این زمینه برای شناسایی دیگر همدستان احتمالی اعضای باند ادامه دارد. ۲۰ درصد مساحت ۱۱۸ هزار کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست و مساحت زیستگاه‌های این استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.
 
خراسان رضوی به ازای هر ۲۵ هزار هکتار یک محیطبان در اختیار دارد. این استان دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثرملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.
 
حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، دو گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می‌کنند. گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره، کبک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان