چرا دولت، نیسانهای آبی را آتش نمیزند؟!
کارشناس صنعت خودرو درحالیکه مصرف سوخت وانتنیسانها را ٢٠ الی ٣٠درصد بالاتر از حد استاندارد میداند، گفت: خودروهای مشابه وانتنیسانها معمولا به صورت دیزلی تولید میشود و تولید بنزینی آن دیگر هیچ توجیهی به لحاظ اقتصادی و زیستمحیطی ندارد.
کد خبر: ۶۳۴۶۲۱
| | 10362 بازدید
بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان اینکه مصرف سوخت در وانتنیسانهای کشور بسیار بالاست، میگوید: هم اکنون متوسط مصرف سوخت در وانتنیسانهای کشور حدود ۲۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است. او تأکید دارد: اگر وزارت نفت پول داشته باشد کل وانتنیسانهای کشور را باید بخرد و تحویل ذوبآهن بدهد و بسوزاند.
به گزارش شهروند، براساس اعلام وزارت نفت روزانه ١٦میلیون لیتر بنزین به کشور وارد میشود. این در حالی است که براساس اعلام معاونت نوسازی ناوگان در ستاد مدیریت حملونقل و سوخت کشور ٤میلیون خودروی فرسوده ایران روزانه ١١میلیون لیتر سوخت اضافه مصرف میکنند که با این حساب حدود ٦٩درصد بنزینی که روزانه وارد میشود توسط خودروهای فرسوده استفاده میشود. از این میان نیسانهای آبی با جمعیت حدود ٧٠٠هزار دستگاه در ایران کمتر از ٢٥درصد خودروهای فرسوده کشور را تشکیل میدهند. فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو درحالیکه مصرف سوخت وانتنیسانها را ٢٠ الی ٣٠درصد بالاتر از حد استاندارد میداند، گفت: خودروهای مشابه وانتنیسانها معمولا به صورت دیزلی تولید میشود و تولید بنزینی آن دیگر هیچ توجیهی به لحاظ اقتصادی و زیستمحیطی ندارد.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه معمولا آمار دقیقی از مصرف سوخت این خودروها در کشور داده نمیشود یا اگر هم داده شود با واقعیت موجود تفاوت بسیاری دارد، اضافه کرد: مصرف سوخت این خودرو وقتی عجیبتر میشود که برخی رانندگان اضافه بر میزان استاندارد این خودرو بار میزنند.
گزارش خطا
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟




