بازدید 8790

لاریجانی: رسیدگی به تخلفات بازداشتگاه ها

کد خبر: ۶۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴ 09 September 2009
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينکه «همه بايد به قانون عمل کنيم و حيات و نظام اجتماعي ما وابسته به اجراي قانون است» افزود: متاسفانه در جريان حوادث بعد از انتخابات با ادعاي واهي تقلب در انتخابات، عدهاي تلاش کردند از مدار قانون بگريزند البته در مقام برخورد با آشوبها نيز بعضاً تخلفاتي روي داد و بعضي تخلفات در بازداشتگاهها به حيثيت نظام لطمه وارد کرد که اين موارد با دقت و جديت در دستگاه قضائي در حال رسيدگي مي باشد.

به گزارش ايلنا، آيت ا... صادق لاريجاني در نخستين جلسه مسئولان عالي قضائي، با تاکيد بر اينکه قانون مداري بايد از مرحله شعار به عمل برسد، گفت: متاسفانه قانونگريزي و قانون شکني قبح خود را از دست داده است و ديديم که در حوادث بعد از انتخابات قانون گريزي چگونه منشأ اين حوادث و موجب بروز تخلفات و هزينه هاي بسيار براي نظام اسلامي شد.

وي ادامه داد: متخلفان نبايد خود را از چشم ناظران دور ببينند و دستگاه قضائي ميبايستي پيراسته از هر نوع قانونگريزي با متخلفان برخود قانوني کند.

وي خاطر نشان كرد: دستگاه قضائي براي تقويت بعد نظارتي خود موظف است قانون مداري را سرلوحه و وجهه عمل خود قرار دهد و توصيه به تمام مسئولان قضائي رعايت قانون و عمل به آن است.

لاريجاني گفت: با ايجاد نوعي همگرائي نظارتي ميتوان به وظايف دستگاه قضائي در اين بعد به خوبي عمل کرد و در کنار آن نسبت به حفظ بيش از پيش استقلال دستگاه قضائي تلاش نمود.

رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه استقلال قاضي در دستگاه قضائي بايد مورد توجه همگان باشد افزود: البته استقلال قاضي منافاتي با هماهنگي و تعامل ندارد و قضات محترم بايد در کنار اين مسئله وقت کافي براي مطالعه و مشورت در مسائل حقوقي داشته باشند تا بتوانند راي متقن صادر کنند.

وي توجه به تقويت نيروي انساني در دستگاه قضائي را مهم برشمرد و گفت: استفاده از افراد مستعد حوزه و دانشگاه و دعوت از آنها براي همکاري با قوهقضائيه در جبران کمبود نيروي انساني دستگاه قضائي ضروري است.

لاريجاني در ادامه با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي هيات دولت با ايشان و تاکيد بر تبعيت کامل از توصيه ايشان براي حرکت قانونمند، تصريح کرد: دستگاه قضائي بايد اين مساله را سرلوحه کار خويش قرار دهد و با الويت دادن به نظم و اهميت آن در کنار برنامهريزي دقيق و اصولي، در اصلاح امور کمر همت ببندد.

وي همچنين در ابتداي اين جلسه تقارن برگزاري اين جلسه با ايام ماه مبارک رمضان و به ويژه ليالي قدر را بسيار مهم و موجب برکت دانست و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ضيافت عظيم الهي در همه جا گسترده است و امکان بهره مندي از اين ضيافت بزرگ و پربرکت براي همگان فراهم است و اميدواريم بتوانيم با بهره گيري از فيوضات اين ماه مبارک به تحولي در سيرالي ا... دست يابيم.

رئيس قوه قضائيه همچنين سالروز شهادت مولي الموحدين اميرالمومنين علي (ع) را به تمام شيعيان جهان تسليت گفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان