بازدید 3646

یکی از مولفه‌های اصلی در اقتصاد مقاومتی تقویت اشتغال است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مولفه‌های اصلی در اقتصاد مقاومتی تقویت اشتغال است.
کد خبر: ۶۳۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 21 October 2016
عباس گودرزی در مراسم کلنگ‌زنی عملیات احداث بندخاکی روستای قلعه میرزا بروجرد، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اصلی در اقتصاد مقاومتی تقویت اشتغال، کمک به رونق اقتصادی و احیای شرایط مساعد زندگی در روستاهاست که این موارد تنها با مدیریت منابع آب و تامین آب روستاها تحقق می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از روش‌های موثر در بحث مدیریت آب جلوگیری از هدر رفت آب از طریق اجرای بندهای خاکی است که علاوه بر ذخیره کردن آب سفره‌های زیرزمینی و قنات‌ها، آب مورد نیاز بخش کشاورزی در ایام کم آبی تامین می‌شود.

در ادامه این مراسم مدیر کل منابع‌طبیعی لرستان گفت: حجم این سازه از نوع سنگی ملاتی با هسته بتونی است که با اجرای بند خاکی روستای قلعه میرزاعلی بروجرد 6بند گابیونی، یک بند سنگی ملاتی و 13 هکتار چاله فصلی ایجاد خواهد شد.

شیرزاد نجفی اظهار کرد: حجم سازه این بند خاکی 1380 مکعب و حجم آبگیری آن 83 هزار متر مکعب است که برای اجرای حوزه آبخیزداری در مجموع 4 میلیارد و 500میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و برای اجرای این بند خاکی یک میلیاردو 500 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این منطقه فرسایش خاک سالانه حدود 16 تن در هکتار و اگر عملیات اصلاحی را در بالا دست این بند انجام ندهیم بند بعد از دو سال پر می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: احداث این نوع بندهای خاکی به این گونه است که برای ممانعت از پر شدن آنها و جلوگیری از فرسایش خاک باید بندهای رسوبی دیگر در بالا دست آن ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست