بازدید 5599

استخراج نفت آب‌های عمیق با قیمت کنونی نفت به صرفه نیست

مدیران نفتی در روز سه شنبه اعلام کردند که حتی پس از کاهش شدید قیمت نفت در سال‌های اخیر، صنعت نفت آب‌های عمیق به طور کامل متوقف نشده است، اما فعالیت باید بر روی مناطقی مانند برزیل و خلیج مکزیک که وسعت منابع بیشتر و هزینۀ تولید کمتر است، متمرکز شود.
کد خبر: ۶۳۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 19 October 2016
به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از رویترز، مدیران نفتی در روز سه شنبه اعلام کردند که حتی پس از کاهش شدید قیمت نفت در سال‌های اخیر، صنعت نفت آب‌های عمیق به طور کامل متوقف نشده است، اما فعالیت باید بر روی مناطقی مانند برزیل و خلیج مکزیک که وسعت منابع بیشتر و هزینۀ تولید کمتر است، متمرکز شود.

تصویب پروژه‌هایی به ارزش چندین میلیارد دلار، که سال‌ها گسترشش به طول خواهد انجامید و موجب افزایش ذخایر نفتی در اویلِ این دهۀ میلادی شد، با سقوط قیمتِ نفت در اواسط سال 2014 زمینه هایِ توقفش شکل گرفت.

جان هس، مدیر عامل اجرایی شرکت هس کورپوریشن، گفته است که تولید نفت شل آمریکا در سال‌های اخیر توانسته است هزینه های توسعۀ خود را به طور جدی‌ای کاهش دهد تا بتواند سود آوری بشکه ای 50 دلار را حفظ کند. 

او گفته "شما به قیمت 60 تا 80 دلاری برای اجرایِ طرح‌های بلند مدت نیازمندید، ما اکنون به قدر کافی برای تأمین پروژه های بلند مدتی که جهان در آینده به آن نیازمند خواهد شد سرمایه گذاری نکرده ایم."

همچنین او اضافه کرد در حال حاضر تنها سه منطقه وجود دارد که سرمایه گذاری بر روی نفت آب‌های عمیق آن‌ها به صرفه است. آن‌ها خلیج مکزیک آمریکا، دریای شمال، علی‌الخصوص منطقۀ نوروژ، و برزیل هستند.

این مناطق واجد مهندسی لازم و نزدیکی با منابع حمایت کننده هستند و این امر موجب برتری این مناطق نسبت به سایر مناطقی می‌شود که دور از دسترس اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار