بازدید 16005

قصه عدل علي (ع)

شعری از آیت الله العظمی صافی
کد خبر: ۶۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۱ 08 September 2009
شیعیان از چه جهان منقلب است؟
همه آفاق چرا ملتهب است؟

رخنه افتاده به ملک و ملکوت
یا مگر لرزه به عرش لاهوت

مضطرب عالم امکان شده است
منکسف شمس درخشان شده است

در جنان حور به سوگ است و عزا
همه جا بزم عزا هست بپا

متزلزل شده ارکان وجود
متفرق شده اعلام حدود

چون بگویم که زبانم شده لال
همه باشند پریشان احوال

خون بگرییم اگر جمله، رواست
روز قتل شه دین، شیر خداست

پرچم شوکت اسلام شکست
عزت دین خدا رفت ز دست

نخل ایمان و عدالت افتاد
سرو بستان هدایت افتاد

اشقیا، شیر خدا را کشتند
لنگر ارض و سما را کشتند

مرتضی عین خدا، نفس رسول
مرتضی جان جهان، زوج بتول

مرتضی شمع شبستان وجود
مرتضی بنده خاص معبود

سرش از تیغ عدو پر خون شد
نازنین صورت او گلگون شد

رفت و از محنت این عالم رست
قلب جبریل امین از غم خست

صوت فزت برب از او در گوش
می برد از سر ما طاقت و هوش

از همه خلق جهان چشم ببست
به لقاء احدیت پیوست

تا جهان، باقی و افلاک بجاست
قصه عدل علی پر آواست

ماه مبارک رمضان 1426

عبد خاکسار قنبر؛ لطف الله صافي
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
دلمان برایت ای قبله عدالت تنگ است و چاره ای جز فریاد درون نداریم تا تو خود در این زمانه ظلم خیز و عدالت ستیز به دادمان برسی
احسنت بر گوینده این اشعار
انشالله خدا توفیقتان دهد که درد دین دارید نه دنیا
تا جهان باقی و افلاک بجاست
قصه ظلم و تجاوز برپاست
...حضرت علی (علیه السلام) الگویی است برای بشریت... دوستداران واقعی ان حضرت کسانی هستند که همانند اوزندگی کنند وازفرمایشات ان حضرت پیروی نمایند ...
انشاءالله قدر دان وجود اين علما باشيم و تا زمانى كه در بين ما هستند از آنها بهره مند گرديم.
يا على (عليه السلام)
آفرين بر عالم بزرگوار و دوست داشتني شيعه ي علوي
بنظر من اسم این قطعه باید وداع با علی (ع) باشد
خيلي عالي بود.شادي روح حاج اقا لطيفي(پدرخانم فرزندايت الله صافي)ازارادتمندان خاص حضرت مولا(ع)صلوات.
یا علی دستمان به دامانت . توی این زمونه که معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ فقط امیدمان به لطف شما و اولاد پاک شماست
وصف حال امروز ماست. یا علی به فریاد دینت برس
السلام علیک یا امیرالمومنین
با سلام
و ضمن تشکر، من اين قطعه را در سايت آيت الله صافي ديدم و در پايان آن، ايشان امضا کرده بود:
عبد خاکسار قنبر؛ لطف الله صافي
اما اين عبارت را در سايت شما نديدم؛ به نظرم آمد که اين عبارت هر چند کوچک اما معناي بزرگي دارد و در شرايطي که کار ما به جايي رسيده است که هر کسي اجازه مي دهد خود را با عمار و مالک اشتر و ابوذر‌ و سلمان مقايسه کند اين مرجع تقليد خود را خاک پاي غلام علي يعني حضرت قنبر دانسته است و اين بسيار درس آموزست.
اگر صلاح ديديد اين عبارت را که در ذيل امضا آمده بود اضافه کنيد.
با تشکر فراوان
عدل علی چنین اقتضا می کند که برای حفظ نظام حتی از حق مسلم فردی واجتماعی وگاها قانونی وشرعی خود می باید گذشت و با دوستان ورفقای مسلمان دیروز بجای خصومت ودعوا وبگیر وببند وبک... ، صلح وصفا وآشتی ومحبت ومشورت دوستانه را بنفع کشور وآیندهء مردم پیشه کرد .
بنا بر این مطمئنم همهء وفاداران به نظام انتظار دارند تاهنوز ماه مبارک رمضان تمام نشده دنیا وزرق وبرق آنرا فراموش کرد وتوجیه المسائلهای آکنده از منیتها وتهی از دین را رها کرد ودوباره تا دیر نشده بجای دعوا ودر گیری برای بچنگ آوردن یا از دست ندادن پست و مقام وقدرت ، همه رفقای متخاصم وفادار به نظام با عشق وعلاقه برای خدمت به نظام اسلامی وکشور عزیز ومردم شریف ایران دوباره در کنارهم قرار گیرند ودر تشخیص میان وفاداری به خود و وفاداری به نظام با دقت وتأمل ، خدا پسندانه عمل نمایند واین دو وفاداری را باهم قاطی نکنند واز بد گمانی ونسبت دادن خیانت به یک دیگر دوری جویند؟؟!! آیا می شود؟؟!! انشاء الله
در این ماه مبارک خانواده هائی از مسلمانان ایرانی وفا دار به نظام برسر سفره افطار با دیده های پر از اشک به جای خالی سرپرست یا فرزند زندانی خود می نگرند که بعلت سوء تفاهم بادوستان دیروز خود امروز اسیر زندان این دوستان شده اند ! آیا می شود علی وار بادستان پر از مهر ومحبت هر چه سریع تر این اشکهارا خشک نمود وخنده وخوشی را دو باره بادلجوئی و بی منت به کانون این خانواده ها باز گرداند ؟؟!! هر دو طرف چنانچه بخواهند وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت نمایند می باید نسبت به آنچه که گذشت ، بنفع نظام ومردم از خود گذشت وخویشتن داری وتسامح نشان دهند وبنارا بر اساس ساختن آینده ای نیک وپر افتخار برای نظام وکشور ومردم شریف ایران استوار سازند ودست در دست یک دیگر با توکل به خدا وخلوص نیت برای تحقق این هدف والا همت گمارند ؛ اگر می خواهند خدا وخلق او از آنان راضی باشند.
بار الها تو خودت این نظام عزیز ولایت فقیه را که پیر مجاهد جماران ( ره ) برای این مردم عزیز قدر شناس به ارث گذاشت آئینهء تمام نمای عدل علی قرار ده وآن را هر چه بیشتر به هدفهای آسمانی علی ( ع ) نزدیک گردان ... آمین .
يا علي كه جمل عقل و ديده اي
شمه اي وا گو از آنچه ديده اي
تا جهان باقي و افلاك بجاست
جنگ حق با جند باطل برپاست

دل ما شيفته عدل خداست

قوم باغي به كنار از تقواست

شاه مردان زبر عرش خداست

لطف ساقي رحم حق را گيراست
یا علی: شعاع هایی از مظلومیت تو را امروز میتوان در چهره سید علی دید. یا علی ما خستگان را دریاب تا مبادا راه را گم کنیم.
ایکه هر دم دم ز حیدر میزنید/ بر یتیمان علی سر میزنید / بر یتیمان علی پرداختن /بهتراز هفتاد مسجد ساختن
سوز غريبي در متن شعر است . بخصوص انجا كه مي گويد, رفت و از محنت این عالم رست.
ما متاسفانه نه علی را درست شناخته ونه به عدل او توجه داریم ونه برای فرمایشات گهر بار او در باره خدا شناسی ویکتا پرستی ودوری ازبدعتها تره ای خرد می کنیم .ما جاهلانه علی را برای رسیدن به خواسته های دنیائی وگریز از گناهان خود وعبور آسان به بهشت وسیله قرار داده ایم وبرای این خواسته ها بنام او به سر وسینه خود می زنیم وهمه زحمات پیامبر اکرم وامامان وصالحان را که برای هدایت مردم به سوی عمل به احکام خدا تحمل کردند هدر می دهیم گو این که خدا آن همه پیامبر وکتاب واحکام دین فرستاد که بسادگی با این گونه وسیله سازی همه زحمتها ورنجها وخون جگر خوردنها وایثارها وفداکاریهای پیامبران وصالحان را برای نشر احکام دین وعمل به این احکام خنثی سازد ومردم گنهکار وخاطی با خیال راحت به اخلال گری در زندگی خود وجامعه خویش ادامه دهند و فقط با یک توسل ساده به این وآن وبا یدک کشیدن وادعای ولایت گرائی توسط آنان همه کناهان وخطاهای آنانرا پاک سازذ وببخشد! آیا این است هدف خداوند از ارسال پیامبران وکتابهای آسمانی ونشر احکام دین ؟؟؟!!! شمارا به خدا معنای این طرز تفکر نقض غرض از ارسال دین واحکام نیست ؟؟؟!!! آیا بدرستی خدا و پیامبر وامامان وصالحان چنین دستوری به ما داده ووسیله وتوسل ولایت را چنین تعریف کرده و چنین از ما خواسته اند . کدام عقل این گونه طرز تفکر را بر می تابد! عالمان دین در مقابل خداوند عالمیان مسئولند که مردم را با تعریفی درست ومحدود از ولایت ووسیله وتوسل که مطابق با فرهنگ ودغدغه های قران وسیرت پیامبران وامامان وصالحان باشد آگاه سازند در غیر این صورت مسئولیت خنثی شدن عبادتها واعمال نیک مردم بعلت گرفتار شدن در تار وپود بدعتهای شرک آلود بگردن آنان خواهد بود! ما از صدها آیه قرآنی وحدیث شریف وروایت صحیح وصریح که استعانت در امور خارج از عهده بشر را فقط به خدا منحصر می سازند غفلت می کنیم وولایت ووسیله وتوسل را با چند خبر متضاد با این آیات واحادیث وروایات آنچنان تفسیر می کنیم که کلیهء مفاهیم ومنطوقهای این آیات واحادیث وروایات را نقض وخنثی می سازد وعبث جلوه می دهد . می کوئید غلط می گویم بروید در مساجد وتکایا وحسینیه ها وببینید وبشنوید واعظان ومداحان وسخنگویان در این زمینه چگونه مردم را توجیه می نمایند ! باید در اظهار وگفتن حق وحقیقت به مردم خدا وقیامت وحساب وکتاب خدائی را در نظر داشت واز نا رضایتی عوام الناس وتحریکات عده ای سود جو وتهدیدات آنان نهراسید . نباید در این گونه موارد دنیا ومتاع وزرق وبرق زایل آن را برآخرت واجر وثواب جاودان آن ترجیح داد . علی را باید از نهج البلاغه او شناخت که کتابی است برای عمل ونه برای بوسیدن وطاقچهء بالا گذاشتن .عمل به سخنان آن حضرت فراتر از محدوده توان بشر نیست ؛ می گوئید خلاف می گویم ؟! ثابت کنید! . میدونم حالا انگ وهابی گرائی را به این حقیر می زنند واین گفته بنده را به دور می اندازند . هرچه بادا باد من به وظیفه شرعی خود عمل کردم اگر خدا بپذیرد.
در كنار غم شهادت مولا غم هاي بزرگتر از اين مشكلات و سوئ تدبير ها كه بر ملك و مردم اين كشور مي رود نيز ياد كنيد.
ای خدا و ای جهان،سوز علی ساز من است
نغمه جانسوزش این ایام دم ساز من است
ای علی دستم بگیر و نای آهنگی بده
ناله و بانگ یتیمان اینک آواز من است
با تشکر "یاری" از تهران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار