بازدید 2483

سياه‌جامگان به كجا مي‌روند؟

بني‌اسد در تاريخ سوم اسفند ماه سال گذشته، 52 درصد از سهامش را به قاسمي و توسلي فروخت كه 33 درصد از آن سهم قاسمي بود و پس از 2 روز وي به عنوان مديرعامل باشگاه انتخاب شد. قاسمي از همان روز اول به هواداران قول داد كه با تزريق پول فراوان از جيبش و حتي فروش يک هزار باب از مغازه‌هايش در خرم‌آباد، ابومسلم را آباد خواهد كرد، اما امروز به نظر مي‌رسد كه ويرانه اي بيش از ابومسلم باقي نمانده باشد؟
کد خبر: ۶۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰ 08 September 2009
مصاحبه اخير مديرعامل باشگاه ابومسلم خراسان با يك روزنامه مشهدي غبار و خاكستر چهره واقعي ابومسلم را كنار زده و آتش اختلاف زير آن را شعله‌ور ساخت.

به گزارش ايسنا، حسين قاسمي در مصاحبه‌اي كه يك‌شنبه گذشته از وي منتشر شد، بر شايعات پيرامون اين باشگاه صحه گذاشت و اختلافات موجود در ميان مالكان و مديران باشگاه را علني کرد.

در اين مصاحبه، قاسمي به مواردي از جمله اينكه رييس هيات مديره و ديگر سهامداران اين باشگاه خصوصي هيچ پولي در آن هزينه نكرده؛ اشاره كرد و همچنين از اختلاف شديدش با مصطفي بني‌اسد، رييس هيات مديره باشگاه ابومسلم پرده برداشته و اعلام كرده بود كه ابومسلم يا جاي من يا جاي بني‌اسد است.

اما واقعا ريشه اين مشكلات و بحران‌ها در ابومسلم چيست؟ اين سوالي است كه ابتدا بايد به آن پاسخ گفت تا بتوان نسخه‌اي را براي درد ابومسلم پيچيد.

رييس هيات مديره ابومسلم کيست؟ مصطفي بني‌اسد پس از مذاكره با ناصر شفق براي خريد باشگاه از او و در حالي كه هنوز مشكلاتي در خصوص بحث مالكيت ناصر شفق در ابومسلم عنوان مي‌شد با سمت قائم مقام باشگاه در تاريخ 11 مهر ماه سال 1386 وارد ابومسلم شد و كارش را آغاز كرد تا اينكه اين مذاكرات به نتيجه رسيد و وي تيم ابومسلم را كه در آن زمان با مديريت شفق و سرمربيگري پرويز مظلومي روزگار خوبي را سپري مي‌كرد، در تاريخ 13 بهمن ماه همان سال از ناصر شفق خريد كه تاكنون مقداري از رقم آن قرارداد نيز به ناصر شفق پرداخت نشده است و اين بدهي همواره باعث ايجاد حواشي زياد در طي دوره مديريت بني‌اسد در ابومسلم شده است.

مشكلات ابومسلم پس از اتمام فصل هفتم ليگ‌برتر كه در آن موفق به كسب مقام چهارمي با پرويز مظلومي شده بود آغاز شد. بني‌اسد كه گويا از همان ابتدا وضعيت مالي مناسبي براي اداره باشگاه نداشت، به دليل مسايل مالي نتوانست مظلومي را حفظ كند و در ادامه يك به يك ستاره‌هاي تيمش را از دست داد و نتوانست عملكرد قابل قبولي از خود در فصل نقل و انتقالات نيز به نمايش بگذارد.

او تا قبل از آغاز ليگ هشتم 5 نفر را به عنوان سرمربي براي تيم معرفي کرد، اما افراد معرفي شده پس از مدت كوتاهي از تيم جدا شدند كه فرجام اين نحوه مديريت و بي‌پولي‌هاي بني اسد و همچنين تغييرات پي درپي سرمربي، مقام شانزدهمي ليگ هشتم بود.

بني‌اسد براي جذب منابع مالي به روش‌هاي زيادي دست زد، از جمله گرفتن وام‌هاي كلان براي باشگاه و همچنين دعوت از افراد متمول و قرار دادن آن‌ها به عنوان مديرعامل، با اين قول كه به زودي سهامي از باشگاه دريافت خواهند كرد كه در اين ليست نام افرادي مانند حسين شكوهي و رحمان نادري به چشم مي‌خورد.

حسين قاسمي نفر سوم اين بازي بود كه وي بر خلاف دو نفر قبلي، از ابتدا سهامش را دريافت كرد و سپس به باشگاه آمد.

بني‌اسد در تاريخ سوم اسفند ماه سال گذشته، 52 درصد از سهامش را به قاسمي و توسلي فروخت كه 33 درصد از آن سهم قاسمي بود و پس از 2 روز وي به عنوان مديرعامل باشگاه انتخاب شد. قاسمي از همان روز اول به هواداران قول داد كه با تزريق پول فراوان از جيبش و حتي فروش يک هزار باب از مغازه‌هايش در خرم‌آباد، ابومسلم را آباد خواهد كرد، اما امروز به نظر مي‌رسد كه ويرانه اي بيش از ابومسلم باقي نمانده باشد؟

صحبت‌هاي عجيب قاسمي پس از اتمام فصل گذشته ليگ‌برتر در خصوص انتخاب سرمربي براي تيم آغاز شد و تا زمان انتخاب پورمهدي براي نيمكت تيمش ادامه يافت تا ابومسلم و مديرعامل جديدش هر روز در ميان مردم مشهور و مشهورتر شوند.

اما نكته قابل توجه در خصوص مصاحبه‎ها و رفتار بني‎اسد و قاسمي، اختلاف در لفافه اين دو از زمان آمدن قاسمي است كه تاكنون ضربات مهلك ناشي از آن تنها بر پيكره تيم و هوادرانش خورده است. درست زماني كه قاسمي حرف از آوردن تيگانا و استويچكف مي‌زد و به مسافرت‌هاي خارجي مي‌رفت، بني‌اسد در ايران با كمك اطرافيانش در حال مذاكره با مربيان و بازيكنان ايراني مد نظرش بود، درست در روزي كه قاسمي در مصاحبه‌هايش نام استويچكف را مي‌آورد، بني‌اسد حرف از مذاكره با گزينه‌هاي ايراني مي‌زد.

در اين ميان ناصر شفق ضلع سوم مثلث بحران‌سازي براي باشگاه است، وي كه هنوز نتواسته به مطالباتش از بني‌اسد دست يابد، هر از چند گاهي با مصاحبه‌هايش ابومسلم را قلقلك داده و بحران‌هاي مقطعي براي اين باشگاه مي‌سازد.

به نظر مي‎رسد؛ قاسمي با توجه به مدت كوتاهي كه به ابومسلم آمده، ركورددار مصاحبه با رسانه‎ها باشد، به دليل كثرت مصاحبه‌هاي وي و براي پي بردن به تناقضات صحبت‌هاي قاسمي و بني‌اسد تنها به بيان بخشي از تيترهاي متناقض از مصاحبه‌هاي اين 2 نفر و شفق در سال جاري با ايسنا مي‌پردازيم:

- 8 ارديبهشت: گفت‌وگوي باشگاه ابومسلم با سرمربي اسبق ليون و موناكو؛ قاسمي: به احتمال زياد "ژان تيگانا" سرمربي فصل بعد است

- 12 ارديبهشت: سرپرست فدراسيون شمشيربازي قائم مقام باشگاه ابومسلم!

قاسمي:"بائو" بدقولي کرد، بازيكن بهتر از او را مي‌آوريم، چهارشنبه با "تيگانا" ملاقات مي‌كنم

- 13 ارديبهشت: مجيد جلالي گزينه‌ي سرمربيگري ابومسلم؛

قاسمي: ميثاقيان به افكار ما نمي‌خورد؛ مربي با شهامت مي‌خواهيم، "شفق" مالك نيست؛ "بني‌اسد" ديگر درمديريت دخالت نمي‌كند

- 16 ارديبهشت: مديرعامل ابومسلم در گفت‌وگو با ايسنا:

با منتفي شدن مارسي، احتمال حضور تيگانا در ابومسلم بيشتر شد

-17 ارديبهشت: حضور تيگانا در ابومسلم منتفي شد؛

مديرعامل ابومسلم در گفت‌وگو با ايسنا: نمي‌توانستيم بيشترازاين معطل بمانيم، با جلالي و دست نشان مذاكره مي‌‎كنيم

- 20 ارديبهشت: شفق در گفت‌وگو با ايسنا:

مالك باشگاه ابومسلم هستم و به زودي مديرعامل را معرفي مي‌كنم

- 21 ارديبهشت: قاسمي: "پاپن" مدنظرم بود اما به دليل شهرت بيشتر"استويچكف" سرمربي شد!

- 26 ارديبهشت: قاسمي در ايسنا: به دنبال بازيكنان ستاره خواهيم بود، در كارهاي فني تيم دخالت خواهم كرد!

- 28 ارديبهشت: پخش زنده تلويزيوني براي استقبال از مربي بلغاري!

مديرعامل باشگاه ابومسلم: به دبي مي‌روم تا استويچكف را به ايران بياورم

- 3 خرداد: سرمربي به زودي معرفي مي‌شود؛

مديرعامل باشگاه ابومسلم: بدهي‌هاي بازيكنان تا هفته آينده تسويه مي‌شود

- 9خرداد: اطلاعيه‌ مديرعامل ابومسلم:

باشگاه 3 ميليارد تومان بدهکار است؛ حضـور "حميـد استيـلي" قطعـي نيست؛ بخش خصوصي براي ورود به ورزش ترس و وحشت دارد

- 15 خرداد: توافق ابومسلم با يک گزينه داخلي؛

حسين قاسمي در گفت‌وگو با ايسنا: پس از موافقت هيات مديره نام سرمربي را اعلام مي‌کنم

- 18 خرداد: مظلومي، استيلي، دست‌نشان و غياثيان گزينه‌هاي سرمربي‌گري ابومسلم؛

قاسمي: هر روز با هيات مديره دعوا مي‌كنم!

- 20 خرداد: مدير عامل باشگاه ابومسلم: "دست نشان" هنوز سرمربي تيم نشده است

- 27 خرداد: ناصر پورمهدي سرمربي تيم فوتبال ابومسلم شد؛

قاسمي: دست نشان به تعهداتش عمل نكرد

- 2 تير: مديرعامل باشگاه ابومسلم:

پورمهدي صددرصد سرمربي تيم ما خواهد بود؛ من به سرمربي تيم مي‌گويم كه چه بازيكني را جذب كند!

- 10 تير: حسين قاسمي:

تغييراتي در هيات مديره به وجود نيامده است؛ "شفق" به هيچ وجه به ابومسلم نمي‌آيد

- 12 تير: حسين قاسمي:

من مديرعامل باشگاه هستم؛ "علوي" سمتي در ابومسلم ندارد؛ فقط تا زماني كه در مشهد هستم همه چيز آرام است!

- 12 تير: مديرعامل باشگاه ابومسلم:

هيات مديره جلسه‌اي نداشته است؛ "شفق" و گروهش قصد ضربه زدن به باشگاه را دارند!

- 15 تير: ناصر شفق: از پشت به من خنجر زده شد؛ ناچار بودم ابومسلم را به بني‌اسد واگذار کنم؛ آن قدر فشار آوردند كه جانم را برداشتم و فرار كردم

- 15 تير: شکايت ابومسلم از ناصر شفق، عباسي، علوي و يک روزنامه ورزشي؛

حسين قاسمي: آنها آرم باشگاه ابومسلم را جعل كر‌د‌ه‌اند؛ بني‌اسد در امضاي توافق‌نامه اشتباه کرده است

- 23 تير: پس گرفتن ساختمان باشگاه ابومسلم توسط ناجا؟

بني‌اسد در گفت‌وگو با ايسنا: بحث جابجايي است نه تخليه باشگاه؛ روزي رسانه‌هاي حاشيه‌ساز را افشا خواهم كرد

- 7 مرداد: مصطفي بني‌اسد با تکذيب اخراج‌ها: "قاسمي" اشتباه کرده است

- 10 مرداد: مديرعامل ابومسلم: به بقال سر كوچه هم بدهكاريم!

به گزارش ايسنا - منطقه خراسان، بالاخره پس از گذشت حدود 6 ماه از ورود قاسمي به ابومسلم، آتش اختلافات مديرعامل و رييس هيات مديره باشگاه سرباز كرد و جنگ لفظي آن‌ها به رسانه‌ها كشيده شد.

پس از انتشار آن مصاحبه جنجالي قاسمي، بني‌اسد با موافقت ديگر اعضا هيات مديره باشگاه جلسه اضطراري تشكيل داده و بدون حضور قاسمي وي را از سمتش بركنار كرده و اطلاعيه‌اي در اين خصوص منتشر و به تمامي رسانه‌ها ارسال مي‌كنند، اما اين كار آن‌ها واكنش شديد قاسمي را در پي داشته و او تا به امروز مدام در مصاحبه‌هايش اعضاي هيات مديره را محكوم مي‌كند.

اين بحران جچديد اين باشگاه قديمي چه سر انجامي خواهد داشت؟ سياه جامگان خراساني به كجا مي‌روند؟ براي پاسخ به اين سوالات بايد همچنان منتظر بود.

ابومسلمي كه امروز بدون بازيكنان بزرگ و تاثيرگذار تا هفته پنجم بازي‌ها نتوانسته پيروزي كسب كند و باتوجه به مشكلات مالي‌اش از هم اكنون زنگ سقوطش زده شده است، هيچ دلسوزي ندارد كه به فكر آن باشد، امروز هيچ كس نيست كه غير از فكر زمين و وام و پول، اندكي هم به فكر تيم و هوادارانش باشد، اين هشدار را به همه مي‌دهيم كه اگر به فكر خاموش كردن اين آتش و رهايي تيم از مشكلاتش نباشيم، شايد در سال آينده شاهد داربي تيم‌هاي پيام و ابومسلم در ليگ دسته اول باشيم.

انتهاي پيام
كد خبر: 8806-0000
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر