بازدید 32837

فاطمه آلیا : لاریجانی عذرخواهی کرد

کد خبر: ۶۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲ 08 September 2009
وزير پيشنهادي وزرات آموزش و پرورش گفت:‌علي لاريجاني به خاطر اعلام وصول نامه رئيس جمهور مبني بر معرفي وزراي پيشنهادي آموزش و پرورش و نيرو عذرخواهي كرد.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين،فاطمه آليا وزير پيشنهادي وزرات آموزش و پرورش پس از پايان جلسه علني صبح امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام وصول نامه رئيس جمهور مبني بر معرفي وزراي پيشنهادي آموزش و پرورش و نيرو و همچنين نامه دوم رئيس جمهور مبني بر استرداد نامه اول گفت: با توجه به اين كه مجلس از هفته آينده به مدت دو هفته تعطيل است، من از صبح زود امروز با رئيس جمهور تماس گرفتم و گفتم كه تعطيلات قبلي مجلس بخاطر مراسم تنفيذ و تحليف رياست جمهوري در مجلس انجام نشد و اگر نامه معرفي وزراي پيشنهادي آموزش و پرورش و نيرو امروز در مجلس اعلام وصول شود تعطيلات مجلس به هم مي خورد.

وي افزود: بعد از صحبت با رئيس جمهور با علي لايجاني رئيس مجلس نيز صحبت كردم و گفتم كه قرار است تا رئيس جمهور نامه تكميلي به مجلس ارسال كند و شما نامه اول را فعلاً اعلام وصول نكنيد.

وزير پيشنهادي آموزش و پرورش با بيان اينكه آقاي لاريجاني اين موضوع را قبول كرد، تصريح كرد: آقاي لاريجاني گفت كه طبق روال معمول اعلام وصول نامه ها و يا موارد ديگر بعد از ساعت 10 و در پايان جلسه مجلس مي‌باشد.

نماينده تهران در مجلس تصريح كرد: آقاي احمدي نژاد به دليل تعطيلات مجلس در حال تنظيم نامه اي براي پس گرفتن موافقت نامه اول بود و در فاصله اي كه اين نامه در حال تنظيم بود متاسفانه رئيس مجلس نامه معرفي وزراي پيشنهادي را اعلام وصول كرد كه من به آقاي لاريجاني مراجعه و اعتراض كردم و به ايشان گفتم كه بهتر بود اعلام وصول اين نامه را به آخر جلسه موكول مي كرديد و لاريجاني نيز بخاطر اعلام وصول آن عذرخواهي كرد.

آليا تصريح كرد: بعد از اعلام وصول نامه وزراي پيشنهادي آموزش و پرورش و نيرو ، زمان زيادي نگذشت كه نامه دوم مبني بر پس گرفتن نامه نخست به مجلس رسيد و رئيس جمهور در نامه دوم خود با اشاره به تعطيلات دو هفته اي مجلس نامه معرفي وزراي پيشنهادي را پس گرفت و اعلام كرد پس از تعطيلات دوباره به مجلس نامه پيشنهادي را ارائه مي كند و انشالله سه وزير را با هم به مجلس معرفي خواهد كرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان دارد رئيس جمهور فرد ديگري را به جاي شما به مجلس معرفي كند؟ گفت: تا الان تصميم رئيس جمهور اين است كه اين جانب به عنوان وزير آموزش و پرورش به مجلس معرفي شوم.

وزير پيشنهادي آموزش و پرورش در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اعلام شد برنامه هاي شما براي اين وزارتخانه همان برنامه هاي قبلي است، آيا شما برنامه‌اي براي اين وزراتخانه نداريد؟ گفت: چون دو روز پيش پيشنهاد مذكور به اينجانب داده شد در حال آماده كردن برنامه هاي خود و ارائه به مجلس هستم و چون در حال حاضر تا اعلام وصول نامه بعدي رئيس جمهور دو هفته فرصت هست برنامه هاي خود را آماده خواهم كرد.

آليا در پاسخ به سوالي مبني بر عدم معرفي وزير زن ديگري به مجلس گفت: در دولت نهم هم به مجلس پيغام داده شد كه يكي از وزراي پيشنهادي از زنان باشد در همان زمان گفته شد ممكن است رهبر معظم انقلاب با اين موضوع موافق نباشد، كه مشخص شد بنا به نظر ايشان وزارت زنان شبهه شرعي ندارد و بحث وزارت مصداق ولايت نيست بلكه بحث خدمت است.

وي افزود: ‌در جامعه اي كه ولي فقيه حاكم است وزير چه زن باشد و چه مرد حكم ولايت را ندارد زيرا ولايت در اختيار ولي فقيه قرار داد.

آليا با اشاره به سابقه 20 ساله خود در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد:‌ بدنه وزارت آموزش و پرورش مشكلي با وزارت زنان ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار