بازدید 1738
اوسانلو:

اضافه امكانات مردان به زنان داده مي‌شود

بعد از سال‌ها، دو تن از دووميداني‌كاران زن با هزينه شخصي راهي اردوي تداركاتي يك ماهه در مالزي شدند. فدراسيون شرط كرده كه اگر ركوردهاي خوبي را به ثبت برسانند، هزينه سفرشان پرداخت خواهد شد. شما بگويد، با اين شرايط، مي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه ورزش زنان پيشرفت داشته باشد؟
کد خبر: ۶۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۵ 08 September 2009
رئيس دانشكده تربيت‌بدني دانشگاه الزهرا گفت: در بيشتر فدراسيون‌ها، اگر امكانات يا بودجه‌اي از بخش مردان اضافه بماند، به بخش زنان اختصاص پيدا مي‌كند.

پرستو اوسانلو در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: از زماني كه ورزش بانوان زير مجموعه مردان شده، حركت رو به افول آن سيع‌تر از پيشرفت وعده داده شده از سوي مسئولان رده بالاي ورزش است.

مربي تيم ملي دووميداني زنان افزود: در بيشتر فدراسيون‌ها، اگر امكانات يا بودجه‌اي از بخش مردان اضافه بماند، به بخش زنان اختصاص پيدا مي‌كند؛ در غير اينصورت، زنان به هيچ عنوان در بخش بودجه، محلي از اعراب ندارد.

رئيس دانشكده تربيت‌بدني دانشگاه الزهرا عنوان كرد: حضور نايب رئيسان زن در چارت اداري فدراسيون‌ها و هيات‌هاي استاني، نمادين است و عملا قدرت اجرايي ندارند. آنها به نوعي، بخشي از ويترين تبليغاتي را پر مي‌كنند.

وي ادامه داد: با نگاهي به آمار موجود از دوران استقلال بخش اداري و مالي ورزش زنان از مردان، متوجه مي‌شويد كه چه تعداد مربي، داور و ورزشكار در اين بخش تربيت شده است؛ اما همان مدرسان و داوران امروز يا در دانشگاه‌ها تدريس مي‌كنند يا خانه‌نشين شده يا به شكل رايگان فعاليت مي‌كنند چرا كه در فدراسيون‌ها فرصتي براي حضور آنها وجود ندارد.

مربي تيم ملي دووميداني در رشته پرش ارتفاع اظهار داشت: به طور مثال در رشته پايه دووميداني، هنوز بر سر تمرين ورزشكاران ملي‌پوش خانم در سالن‌هاي تعيين شده مشكل داريم. هر دفعه مسئولان سالن تهديد مي‌كنند كه چون فدراسيون هزينه سالن را پرداخت نكرده، ديگر شما را راه نمي‌دهيم.

اسانلو افزود: زمان مسابقات باشگاهي را به تاخير مي‌اندازند. رقابت‌ها را به دليل تمرينات تيم مردان، در بدترين ساعات روز برگزار مي‌كنند. به هيچ عنوان تبليغاتي از مسابقات بانوان در رسانه‌هاي وجود ندارد و عملا، حاميان مالي جذب اين بخش نمي‌شوند.

استاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: بعد از سال‌ها، دو تن از دووميداني‌كاران زن با هزينه شخصي راهي اردوي تداركاتي يك ماهه در مالزي شدند. فدراسيون شرط كرده كه اگر ركوردهاي خوبي را به ثبت برسانند، هزينه سفرشان پرداخت خواهد شد. شما بگويد، با اين شرايط، مي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه ورزش زنان پيشرفت داشته باشد؟

اسانلو گفت: بايد به ورزش زنان توجه بيشتري شود. اين كار به غير از دادن قدرت اجرايي به آنها و اختصاص بودجه و امكانات مناسب امكان پذير نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل