بازدید 2040

حرف‏های قشنگ قطبي:ليست سياه ندارم

هنوز مرور مي‌كنم كه ايران در جام جهاني به برد دست پيدا نكرد و برانكو را با فحش و بدترين شكل ممكن از ايران بيرون فرستادند اما او حال در بين مردم به يك اسطوره تبديل شده است. چون همه دوست دارند تيم ملي مثل زمان برانكو نتيجه بگيرد.
کد خبر: ۶۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۸ 07 September 2009
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: اگر واقعا شايعه شده كه قصد دارند مربي خارجي بياورند و من را بركنار كنند مي‌پذيرم و مي‌روم و به زندگي‌ام مي‌رسم.

به گزارش فارس نشست مطبوعاتي افشين قطبي ساعت 11:10 امروز در فدراسيون فوتبال و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

سرمربي تيم ملي در اين جلسه صحبت‌هاي زير را عنوان كرد:

* فوتبال دنيا برخلاف ايران ديجيتالي پيشرفت كرده است
فوتبال ايران در تاريخ خود تاكنون 3 بار به جام جهاني صعود كرده و در 3 دوره فقط يك پيروزي كسب كرده ايم. ما 35 سال است كه نتوانستيم عنوان قهرماني جام ملت‌هاي آسيا را بدست آوريم. در رده بندي فيفا نيز رتبه 60 را داريم و ليگ برتر فوتبالمان مقام هفتم آسيا را دارد. واقعيت فوتبال ايران همين است.

مردم و خبرنگاران و بازيكنان ما انتظار دارند با هر تيمي كه بازي مي‌كنيم نتيجه خوب بگيريم. شفاف مي‌گويم فوتبال دنيا با سرعت ديجيتالي پيشرفت كرده و ما در جا ايستاده‌ايم. روزهايي كه فقط با يك لباس ورزشي بازيكنان تيم ملي به ميدان مي‌رفتند و نتيجه مطلوب كسب مي‌كرند به پايان رسيده است. در شرايط كنوني فوتبال جهان فرق كرده است. من وقتي ناراحتي و اشك‌هاي مردم را مي بينيم دلم براي فوتبال كشورم مي‌سوزد و دوست دارم با تلاش تيم فوتبال ملي ايران را به جايگاهي برسانم كه انتظارات بر آورده شود و ما سربلند شويم.

فضايي كه در فوتبال ايران است در هيچ جاي دنيا نديده‌ام. تيم هاي استقلال و پرسپوليس و تيم ملي هر لحظه مربيانشان عوض مي‌شوند و چنين بستري شرايط را براي هر كسي دشوار مي‌كند و عاملي مي‌شود كه تمركز مديران و مربيان تقسيم شود چون آنها نمي‌توانند براي مدت طولاني برنامه ريزي كنند.
اين فضاي آلوده كار را مشكل مي‌كند و ما نمي توانيم در فوتبال پيشرفت كنيم.

دوست دارم فضاي جديدي را درست كنم مخصوصا اينكه بسيار تمايل دارم رسانه ها با منطق بيشتري كار كنند و ما بايد فرصت دهيم كه مديران و مربيان بتوانند با زمان كافي تيم را به شكل مطلوب بسازند. در يك هفته يا يك ماه نمي توان تيم كاملي ساخت.

* بعد از جام جهاني برنامه ريزي طولاني را براي فوتبال ايران آغاز كردم
من براي ايجاد يك برنامه ريزي مطلوب بعد از آن كه نتوانستيم راهي جام جهاني 2010 شويم كار خود را آغاز كردم. اگر چه مي‌دانستم كار دشواري پيش روي دارم. سعي مي‌كنم نسل‌هاي جديدي را به فوتبال ايران بياورم.

ما در چند سال گذشته نسلي را در اختيار داشتيم كه عملكرد رو به جلويي داشتند اما به خاطر بالا رفتن سن كنار كشيدند. با وجود همه مشكلات تلاش دارم بازي‌هاي دوستانه اي هر چند كه مشكل هستند براي تيم ملي برگزار كنم.

شايد خيلي از مربيان از رويارويي با تيم هاي قدرتمند صرف نظر كنند. گاهي اوقات ما با تيم هاي درجه سوم آفريقا و در ميان 4 هزار تماشاگر بازي كرده ايم و پيروز هم شده‌ايم كه بعد از مسابقات مربيان گفته اند نتيجه خوب بود اما اين راه پيشرفت نيست.

ما بايد با تيم هاي مطرح تر بازي كنيم. مشكل برنامه ريزي، داوري و ... وجود دارد اما مهم اين است كه ما موانع را برطرف كنيم. بايد ياد بگيريم يك ليگ برتر با تقويم طولاني درست كنيم و در آن 72 ساعت قبل از بازي دوستانه نفرات ملي پوش را در اختيار سرمربي تيم ملي قرار دهيم.

بدون شك سطح كيفي مسابقات ليگ تاثير زيادي در بازي‌هاي ملي دارد. ما انتظار اول شدن از تيم ملي را داريم بنابراين بايد برنامه ريزي و تقويم مناسب داشته باشيم. در آن شرايط است كه مي‌توانيم به صعود به جام جهاني اميدوار شويم.

در اين مدتي كه در خدمت تيم ملي بودم بخش‌هاي حرفه‌اي را در فدراسيون فوتبال تعريف كردم. ما بايد براي اجرايي شدن اين بخش‌ها با هم صحبت و آنها را به صورت عملي پيدا كنيم. بخش بين المللي فدراسيون فوتبال و شخص محمد منصور عظيم زاده در اين زمينه تلاش زيادي انجام داده و با وجود همه مشكلات بازي هاي خوبي را براي ما هماهنگ كرده است. بايد از وي تشكر كرد و عزيز محمدي، رئيس سازمان ليگ نيز همكاري خوبي با ما داشته است و در سه بازي اخير تيم ملي با وجود همه مشكلات با ما همكاري كرد.

* از عملكرد بازيكنانم در 3 بازي دوستانه تشكر مي‌كنم
ما در 30 روز اخير 3 بازي مشكل انجام داده ايم. من از 24 بازيكن براي اين مسابقات استفاده كرده ام و با 3 تركيب و 2 سيستم مختلف تيم را به ميدان فرستادم. بوسني، بحرين و ازبكستان در خانه‌هايشان براي هر تيمي حريفي سخت هستند. ما در سخت ترين شرايط نتايج خوبي گرفتيم قبل از بازي با بحرين مي دانستيم بازي دشواري را در منامه برگزار خواهيم كرد و در كمتر از 72 ساعت كه بسياري از بازيكنان را خسته را در اختيار گرفتيم.

براي رويارويي با بحرين بازيكنان از شهرستان‌ها با پرواز و يا خودروي شخصي به تهران آمدند. رانندگي 5 ساعته هر بازيكن فوتبالي را نابود مي‌كند. علاوه بر اين ما براي سفر به منامه ابتدا به قطر رفتيم سپس به بحرين رسيديم كه پرواز 2 ساعته 8 ساعت طول كشيد.

قبل از ديدار با بحرين يك جلسه و نيم تمرين كرديم و علاوه بر اين بازيكنان با تجربه نيز در اختيار ما نبودند اما حريف ما 3 هفته در اردو بود و با انگيزه غلبه بر عربستان در مرحله پلي آف جام جهاني 2010 روبروي ما حاضر شد.

بازيكنان به دليل خستگي دچار اشتباه مي‌شوند اگر چه ما در مقابل بحرين خوب شروع كرديم و دو موقعيت صددرصد نيز داشتيم. در ادامه بازيكنان ما دو اشتباه كردند و توپ وارد دروازه ما شد. بايد افتخار كنم كه بازيكنان ايران پس از دريافت دو گل در ادامه خوب جنگيدند و رقابت را تا آخرين لحظه ادامه دادند اما بين دو نيمه اتفاق عجيبي افتاد چون داور مسابقه هر تصميمي كه مي‌گرفت همه آنها عليه تيم ملي ايران بود.

عجيب بود كه داور 45 دقيقه نيمه دوم را 55 دقيقه گرفت اما ما با وجود دريافت گل سوم دوباره ادامه داديم و جنگيديم. داور در دقايق پاياني فرصت‌ها را از ما گرفت و ما در چنين وضعيتي شكست خورديم اما در ايران قضاوت رسانه اي عادلانه نبود. اين بازي ها نكات منفي داشت اما نكات مثبت بسياري نيز در اين بازي به دست آورديم. ما به طالب لو وقت داديم كه 90 دقيقه در بازي ملي به ميدان برود و اينها از نكات مثبت است.

* بازيكنان تيم ملي 7 روز قبل از بازي ملي در اختيار كادر فني قرار مي‌گيرند
سعي مي‌كنيم در بازي هاي آينده بازيكناني كه به اردو دعوت مي شوند 7 روز قبل از بازي هاي ملي مسابقه نداشته باشند. اگر چه پس از شكست مقابل بحرين روزنامه‌ها تيتر زدند كه ما 4 تا 4 تا گل خورديم در حالي كه در سال 2002 مقابل بحرين شكست خورديم. در 10 سال اخير تيم ملي ايران در منامه نتيجه خوبي مقابل اين تيم كسب نكرده است و من بايد خوشحال باشم كه بازيكنانم در اين وضعيت دشوار در منامه جنگيدند.

بازي آخر مقابل ازبكستان بود كه به نظرم در ايران خيلي ها از كيفيت فوتبال كشور آگاهي ندارند. فوتبال ازبكستان سطح بالايي در قاره آسيا دارد و ستاره هاي بزرگي چون ريوالدو در باشگاه هاي اين كشور بازي مي‌كند. وقتي استاديوم تاشكند را ديديم و وارد رختكن شديم شايد نيمي كه در آن ورزشگاه بود در هيچ يك از استاديوم هاي ايران وجود ندارد. فدراسيون آنها خيلي حرفه اي با ما رفتار كرد و بعد از بازي يك دي وي دي كامل از شرايط مسابقه را ارائه كرد. اين موارد نشان مي دهد ما هنوز فوتبالمان با فوتبال ازبكستان متفاوت است.

ازبكستان در سال جاري در خانه خود ما را شكست داده و با ژاپن مساوي كرد و بوسني را در خانه‌اش با تساوي متوقف كرد. شك نكنيد اين تيم در جام ملت هاي 2011 حرف هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت و تا مرحله پاياني صعود خواهد كرد. ما برابر ازبكستان سيستم جديدي را ارائه كرديم و به تلاش بازيكنانم افتخار مي‌كنم.

در جريان بازي هنگامي كه داور يك كارت قرمز به بازيكن حريف نشان داد برخلاف بسياري از مربيان كه شايد از اخراج بازيكن ازبكستاني خوشحال مي شدند من ناراحت شدم چون مي دانستم آنها با 10 نفره شدن به لاك دفاعي مي‌روند كه شرايط نيز چنين شد. اگر داور؛ بازيكن ازبكستاني را اخراج نمي كرد بدون شك گل مسعود شجاعي مردود اعلام نمي شد اگر چه قبول دارم در دقايق پاياني تيم ملي هنوز كيفيت لازم را ندارد.

در خط حمله هنوز ما در حد استاندارد بازيكن كامل نداريم و مي‌پذيرم كه هنوز در سطح بين المللي تيم ملي بازي نمي كند اما با كمك رسانه ها و مردم مي‌توانيم اين امر را محقق كنيم. مهمترين چيز در اين راه اين است كه احترام متقابل وجود داشته بود و انتقاد با منطق باشد.

* در ايران نمي‌توان خبر را مخفي نگه داشت
وقتي اسامي تيم ملي را اعلام كرديم به ما خرده گرفتند كه چرا بيش از 40 نفر به تمرينات دعوت شدند اما اعتراف مي‌كنم در ايران نمي‌توان يك خبر را مخفي نگه داشت. ما اسامي را در 3 قسمت اعلام كرديم چون بايد براي ويزاي بازيكنان اقدام مي‌شد. به همين خاطر در 3 بازي اولي كه من در راس تيم ملي ايران حضور داشتم از بازيكناني دعوت كردم كه روي آنها شناخت كافي وجود داشت.

* اولين مربي هستم كه با سرمربيان باشگاه‌ها ديدار مي‌كنم
فكر مي‌كنم اين اولين بار است كه در تاريخ فوتبال ايران سرمربي تيم ملي با سرمربيان باشگاه‌ها ديدار مي‌كند.خوشبختانه آقاي عزيز محمدي توانسته است برنامه يكساله براي ليگ ما تنظيم كند و من هم از ايشان حمايت مي‌كنم.

* در خط دفاعي تمركز نداريم
در خط دفاع ديدگاه ما متفاوت است. اعتقاد دارم وقتي تيمي گل مي‌خورد يك دفاع مقصر نيست. از 6 گلي كه در دو بازي با بحرين و بوسني دريافت كرده‌ايم هيچكدام به اشتباهات فردي مربوط نمي‌شد. اين مسئله به تمركز بازيكنان ما ربط دارد البته خستگي بازيكنان نيز در اين مسئله بي‌تاثير نبود.

در 8 بازي كه من سرمربي تيم ملي بودم و 6 ديدار آن بيرون از خانه صورت گرفته كمترين گل‌ها را دريافت كرديم. ضمن اين كه بايد دقت كنيم حريفان ما مالديو و مالزي نبودند. ما از كره جنوبي گل خورديم كه توانسته استراليا و پاراگوئه را شكست دهد. اين نشان مي‌دهد تيم ما در ديدارهاي سخت نتايج خوبي را گرفته اما باز هم اعتقاد دارم بايد بهتر از اينها ظاهر شويم.

*نسل جديد با نسل قديم متفاوت است
روزي كه لباس فوتبال را بر تن كردم با همان لباس خوابيدم. تعصبي كه من نسبت به بازيكنم دارم را دست كم نگيرد چون خودم از آنها مي‌خواهم هميشه با تعصب باشند. اعتقاد من اين است كه نسل جديد فوتبال به نسل امثال حاجيلو كاملا متفاوت است.

بازيكنان فعلي باهوش هستند و مي‌دانند اگر بدرخشند وضع زندگي آنها سر و سامان مي‌گيرد و مي‌توانند محبوبيت كسب كنند.

هيچ بازيكني براي موفق نشدن فوتبال بازي نمي‌كند و اگر در بازي با بحرين احساس مي‌كنيد بازيكنان ما بي تعصب بازي كرده‌اند در اشتباهيد. در اين بازي بچه‌هاي ما خسته بودند. ضمن اين كه 11 بازيكن بحرين و 3 داور مسابقه رقيب ما بودند.

در بعضي مواقع تلويزيون همه چيز را نشان نمي دهد و شايد تلاش بازيكنان ما در ديدار مقابل بحرين كه با قلبشان بازي كردند نمايش داده نشد. مطمئن هستم آنها غيرت دارند و قضاوت مردم كمي احساسي است تا منطقي.

* نمي‌پذيرم بازيكنانم درگير شوند
در ديدار مقابل بوسني رحتمي و نكونام سعي كردند به درگيري معدنچي پايان دهند ولي من هرگز نمي‌پذيرم بازيكنانم در صحنه هاي درگيري حاضر شوند. به آنها گفته‌ام با داور درگير نشوند. مطمئن باشيد اگر اين مسائل تكرار شود با نقطه نظرات آقاي حاجيلو براي بازيكنان جريمه در نظر مي‌گيريم.

* يك مهاجم هميشه نمي‌تواند ثابت باشد
به دنبال شناسايي مهاجم در سطح ليگ برتر و ليگ دسته اول هستيم. مشكل خط حمله مشكل امروز فوتبال ما نيست بلكه سال‌ها قبل نيز با اين مسئله دست به گريبان بوديم. يك مهاجم هميشه نمي‌تواند 14 سال در خط حمله تيم ملي بازي كند. براي همين است كه مي‌گويم بازي‌هاي تداركاتي بزرگ براي ما مهم است.

در يكي از روزها جواد نكونام به من گفت ما هيچ وقت بازي تداركاتي بزرگي نداشتيم و از شما ممنونم كه اين بازي ها را تدارك ديديد. موفقيت هر تيم فوتبال با سازمان در دفاع گل نخوردن، بازيسازي و درست كردن موقعيت فراهم مي‌شود. ما در بازي مقابل بحرين و بوسني موقعيت ساختيم اما از آن استفاده نكرديم. خوشبختانه در پايان نيم فصل فرصت داريم چند هفته ليگ برتر را بررسي كرده و بازيكنان خوبي در خط حمله پيدا كنيم.

بايد بگويم شخصيت يك بازيكن براي من مهم است و بازيكني كه پيراهن تيم ملي ايران را مي‌پوشد آبروي 70 ميليون ايراني است. البته در آبان ماه دو بازي دوستانه با آمريكا خواهيم داشت و سعي داريم اگر شرايط برگزاري اين مسابقه فراهم نشد يك تيم اروپايي خوب را به ايران بياوريم. بازي تداركاتي بزرگ و مشكل مي‌تواند سطح كيفي بازيكنان به خصوص مهاجم ما را بالا ببرد.

* با مسئولان فدراسيون صحبت‌هاي دوستانه داشتم
روز گذشته در فدراسيون فوتبال با مسئولان داشتم كه صحبت‌هاي دوستانه‌اي در اين جلسه رد و بدل شد ما بيشتر در مورد مسائل تمريني صحبت كرديم و نمي دانم چطور شايعه كردند كه از شرايط تيم ملي ابراز نگراني شده است.

* براي آندو و ملاقات با سران آرسنال و منچسترسيتي به انگليس رفتم
نمي دانم از سفر من به انگلستان چه برداشت هاي صورت گرفت. وظيفه سرمربي است كه از شرايط بازيكنانش باخبر باشد. آندرانيك تيموريان در باشگاهش به صورت ثابت بازي نمي‌كند. به همين خاطر مي‌خواستم نقش او را از سرمربي اين تيم بپرسم. حتي آندو را راهنمايي كنم كه اگر در اين تيم به او بازي نمي‌رسد به وسيله مدير برنامه‌هايش به دنبال تيم جديدي باشد.

هدف دوم سفر من به انگلستان اين بود كه با رياست باشگاه آرسنال كه سال‌ها او را مي‌شناسم ملاقات كنم. از او خواستم راهنمايي‌ام كند كه چگونه مي‌تواند به فوتبال ما كمك كند. حتي اگر امكان داشته باشد جوانانمان را به آكادمي آرسنال بفرستيم چون پيش از اين در كره بازيكنان جوان و آينده دار را به برزيل مي‌فرستاديم و فوتبال آنها را دگرگون مي‌كرديم.

البته با رياست باشگاه منچسترسيتي نيز صحبت‌هايي داشتم و حرف‌هايم درست مثل هماهنگي‌هايمان با باشگاه آرسنال بود اما نمي دانم چرا از سفر من به انگلستان سوء برداشت شد و گفتند قطبي براي هماهنگي بازي تداركاتي راهي اين كشور شده است.

ما در ايران مدير روابط بين الملل داريم و اگر قرار باشد بازي برگزار شود توسط ايشان هماهنگ خواهد شد اما در اينجا بايد اعلام كنم بعضي‌ها زيادي شلوغ كردند و به من لقب دلال دادند. من مربي فوتبال هستم و كارم اين است كه از اين راه درآمد داشته باشم و دلالي بلد نيستم.

حتي در اين سفر مديرعامل منچستر سيتي اين نويد را داد كه اگر بازيكني آينده دار داريم به آكادمي اين باشگاه بفرستيم و اين مسئله مي‌تواند موقعيت خوبي براي ما باشد. معتقدم كارهايي كه در حال حاضر صورت مي گيرد قبلا در ايران انجام نشده است.

* اگر بركنارم كنند مي‌روم و به زندگي‌ام مي‌رسم
نمي دانم اين شايعات از كجا مي‌آيد. شاهد هستم كه چند ماه است قصد بركناري كفاشيان را دارند و تمركز اين مدير را به هم ريخته‌اند اما اين اتفاق نيفتاده است.

بايد صحبت‌هاي كنيم كه منطقي باشد و ايجاد اين فضا اصلا به سود ورزش و فوتبال ما نيست. من 8 بازي سرمربي تيم ملي بودم و مردم عملكرد ما را قضاوت مي‌كنند. اگر واقعا شايعه شده كه قصد دارند مربي خارجي بياورند و من را بركنار كنند مي‌پذيرم و مي‌روم و به زندگي خود مي‌رسم.

* داوري روي بازيكنان ما اثر منفي داشت
بعد از بازي با بحرين هرگز نگفتم داور ما را بازنده كرد. من گفتم در 55 دقيقه قضاوت داوري اثري منفي روي بازيكنان ما گذاشت و تمركز ما را به هم ريخت. در بازي با ازبكستان داور به اشتباه به زارعي كارت قرمز نشان داد و گل مسعود شجاعي را به اشتباه مردود اعلام كرد. بعضي وقت‌ها اگر مي‌خواهي پيروز باشي بايد به داوري توجه نكني و تيم خود را يك گل جلو از حريف بداني.

* مي‌خواهيم تيمي جديد از ايران بسازيم
هميشه فكر كرده‌ام ايراني‌ها مثبت‌تر هستند. معتقدم يك نتيجه بد نمي‌تواند فوتبال ما را تاريك كند. اين شكست‌ها باعث پيشرفت فوتبال ما خواهد بود و ما مي‌خواهيم تيمي جديد در ايران بسازيم و مشخصا اين مسئله زمان خواهد برد اما متاسفانه رسانه‌ها طوري وانمود مي‌كنند كه اگر مردم به آنها توجه كنند فكر مي‌كنند ما فاجعه بوده‌ايم؛ تمرين نداشتيم و اصلا در حد يك تيم فوتبال نبوديم.

* نكونام در ازبكستان بهترين بازيكن زمين بود
بازيكناني كه در ليگ امارات بازي مي‌كنند زياد روي فرم نبودند چون آنها در فصل بدنسازي هستند و مسابقاتشان هنوز شروع نشده است.

البته ايمان مبعلي خيلي خوب كار كرد و با جنگندگي در ميانه ميدان خود را نشان داد اما اعتقاد دارم معدنچي روي فرم ايده آل نيست كه اين مسئله با شروع شدن بازي هاي ليگ امارات قطعا مرتفع مي‌شود. در بازي با ازبكستان جواد نكونام بهترين بازيكن زمين بود و من افتخار مي‌كنم كه چنين كاپيتاني به عنوان ليدر در زمين دارم.

* هيدينگ و ادووكات بهترين را كنارشان مي‌گذارند
من در فضاهاي مختلفي كار كردم. سخت است يك ايراني برود و در كره جنوبي كار كند چون ايراني‌ها خودشان را قبول ندارند و نمي‌توانند بيذيرند يك نفر در كره كار كند. گاس هيدينگ و ادووكات دوستاني داشتند كه مي‌توانستند در كنار خود استفاده كنند اما مطمئن باشيد آنها بهترين را كنار خود مي‌گذارند؛ چون حرفه‌اي فكر مي‌كنند. متاسفانه در فوتبال ايران دلالي و بركناري مربي براي خيلي‌ها سود دارد و خراب كردن يك نفر بسيار ساده است اما ساختن به شجاعت و علم نياز دارد.

محكم و پرقدرت ايستاده‌ام و به تير‌هاي كه به سمتم زده‌اند عكس العمل منفي نشان نداده‌ام ولي بايد انتظاراتمان را منطقي كنيم. خود شما قضاوت كنيد در 3 بازي سخت 5 امتياز گرفتيم و شرايطمان هماني بود كه همه مي دانستند و اين نتايج به نظر من قابل قبول است.

چرا هيچ كس نمي‌گويد در بازي با ازبكستان خلعتبري، كعبي و آندرانيك نبودند. چرا نمي‌گويند در بعضي از صحنه ها بازي را خوب كنترل كرده‌ايم. چرا اجازه نمي دهند يك مدير در فدراسيون خوب كار كند. هيچ مديري در فوتبال ما نيست كه بداند سال آينده روي صندلي‌اش نشسته است.

اين شما خبرنگاران هستيد كه به مردم و فوتبال وصل شده‌ايد. سعي كنيد شفاف تر و با منطق تر به مردم گزارش دهيد و نسل دلالان را منقرض كنيد. در بازي با بوسني بازي 3 بر 2 را برگردانديم و به پيروزي رسيديم اما اينجا انتقاد كردند كه بد بوديم؛ شانسي بود و گلر آنها ضعيف ظاهر شد. دلالان سعي دارند فضايي درست كنند كه رئيس فدراسيون و مربي تيم ملي را عوض كنند.

* ميلوتينوويچ گفت هيچ وقت به ايران نمي‌آيم
يك روز به بورا ميلوتينوويچ گفتم چرا نمي‌آيي در ايران كار كني. او به من خنديد و گفت: هيچ وقت در آنجا مربيگري نمي كنم. وقتي فضا آماده نيست و انتظار حرفه‌اي مي‌خواهند چطور مي‌توانم آنجا كار كنم.

در حال حاضر آقاي تاج روي تيم‌هاي پايه سرمايه گذاري كرده كاري كه سال‌ها پيش كره جنوبي در پيش گرفت اما كسي اين پيشرفت‌ها را نمي‌بييند. اعتقاد دارم به جاي آن كه به امثال كفاشيان براي رفتنش از فدراسيون ايراد بگيرند بايد وقتي در اختيار او بگذارند كه براي پيشرفت فوتبال خرج كند.

* برانكو را با فحش از ايران فرستادند
هنوز مرور مي‌كنم كه ايران در جام جهاني به برد دست پيدا نكرد و برانكو را با فحش و بدترين شكل ممكن از ايران بيرون فرستادند اما او حال در بين مردم به يك اسطوره تبديل شده است. چون همه دوست دارند تيم ملي مثل زمان برانكو نتيجه بگيرد.

من دوست ندارم خودم را با كسي قياس كنم و تاكيد مي‌كنم هدف با قول متفاوت است. شما من را در جام ملت‌ها قضاوت كنيد چون در فوتبال بين المللي فرصت 18 ماه زماني مناسب است.

* اگر لازم نباشد دستيار ايراني هم نمي‌خواهم
در خصوص انتخاب دستياران خيلي جزئيات است كه بايد بيشتر بررسي شود. هنوز هم درك نمي كنم چقدر فشار است كه دستيار ايران به كادر فني اضافه شود اما در حال بررسي اين موضوع هستيم. البته اگر لازم نباشد دستيار ايراني نمي‌خواهم و مطمئن هستم فدراسيون پشت من ايستاده است.

* بازيكن ليگ يك شبه نمي‌تواند در تيم ملي خود را نشان دهد
ليگ ما در آسيا رتبه هفتم را دارد. يك بازيكن كه در ليگ برتر حضور دارد يك روزه و يك شبه نمي‌تواند در تيم ملي خوب باشد.

اختلاف زيادي بين فوتبال ليگ و فوتبال بين المللي است. من بايد در خط دفاعي سعي كنم آرام آرام تغيير ايجاد كنم و يا بازيكناني كه از مدافعان ثابت تيم ملي بهتر باشند پيدا كنم. همانطور كه در دو سه بازي گذشته ديديد در جناح چپ 4 گزينه را تست كرديم.

در دفاع راست دو گزينه ولي در خط دفاع و در بازي‌هاي رسمي 261 دقيقه بدون گل خورده بازي ها را پشت سر گذاشتيم. من معتقدم انتقاد از خط دفاعي تيم ملي عادلانه نيست ولي انكار نمي‌كنم بايد مدافعان وسط باهوش درگير و البته دو پا داشته باشيم.

* ليست سياه ندارم؛ دفتر من قهوه‌اي است
ميثاق معمارزاده نزد من آمد و گفت: مشكل دندانم زياد است و مي‌خواهم بروم. من هم درنگ نكردم و سريعا رحمان احمدي را جايگزين او كردم.

در تيم ملي با كسي تعارف ندارم. در خصوص واكنش مربياني كه اعلام كردند به خاطر نيمكت نشيني بازيكنانشان به تيم ملي بازيكنان نمي‌دهند يك جواب قانع كننده مي‌دهم. تيم ملي افتخار ميليون‌ها نفر است و من بازيكناني مي‌خواهم كه اين پيراهن را با غيرت و افتخار ايراني بپوشد حتي اگر در نقش توپ جمع كن ظاهر شود.

ما بايد از 23 نفر 11 نفر را درون تركيب بگذاريم و اين طبيعت فوتبال است. همين جا اعلام مي‌كنم من در تيم ملي ليست سياه ندارم و فقط يك دفتر قهوه‌اي رنگ دارم كه مطالبم را داخل آن يادداشت مي‌كنم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان