بازدید 33063

انتقاد رحیمی از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت

مجمع تشخيص مصلحت نظام براي آنكه الهام در وزارت دادگستري نماند، مصوبه‌اي را گذراند و هدف آن بود كه الهام و عزيزي كه مددكار دستگاه اجرايي بودند از اين كار محروم شوند/غلامحسين الهام در اين مراسم حضور نداشت.
کد خبر: ۶۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۰ 06 September 2009
معاون حقوقي و پارلماني رياست‌جمهوري گفت:مجمع تشخيص مصلحت نظام براي آنكه الهام در وزارت دادگستري نماند، مصوبه‌اي را گذراند و هدف آن بود كه الهام و عزيزي كه مددكار دستگاه اجرايي بودند از اين كار محروم شوند.


به گزارش خبرنگار ايلنا عليرضا رحيمي طي سخناني در مراسم توديع و معارفه وزير دادگستري كه بدون حضور غلامحسين الهام برگزار شد، در خصوص علت تاخير يكساعته در برگزاري جلسه، گفت: مراسم امروز به خاطر تراكم مجالس توديع و معارفه در امروز و بلافاصله سفر به شهر مقدس براي آغاز كار دولت دهم، با تاخير برگزار شد.


معاون حقوقي و پارلماني رياست‌جمهوري با اشاره به خداحافظي غلامحسين الهام از اين وزارتخانه، اظهار داشت: مجمع تشخيص مصلحت نظام براي آنكه الهام در وزارت دادگستري نماند، مصوبه‌اي را گذراند و هدف آن بود كه الهام و عزيزي كه مددكار دستگاه اجرايي بودند از اين كار محروم شوند.


وي با بيان اينكه اين اقدام مجمع تشخيص مصلحت نظام كار قشنگ و زيبايي نبود اما به دليل قانون شدن، بايد اجرا شود، افزود: بعد از تصويب اين قانون قرار شد كه اين عزيزان بين انجام وظيفه و خدمت در دستگاه اجرايي و شوراي نگهبان يكي را انتخاب كنند كه الهام شوراي نگهبان و عزيزي، دستگاه اجرايي انتخاب كردند.


رحيمي به سوابق بختياري وزير دادگستري دولت نهم اشاره كرد و گفت: بختياري كه در دولت نهم استاندار اصفهان بود، از بهترين استانداران بود و زماني كه شايع شد به دادگستري مي‌آيند، ميان مردم و نمايندگان اصفهان حزني را مشاهده كرديم اما تقدير بود كه به دادگستري بيايد.


وي قوه قضائيه را مهم‌ترين ركن نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: تمام حيثيت كشور در باب عدالت‌گستري و ظلم‌ستيزي به اين دستگاه وابستگي دارد و بي‌شك مهم‌ترين تشكيلات نظام جمهوري اسلامي است.


رحيمي تاكيد كرد: در هر كشوري كه نظام قضايي آن بر گستره عدالت گام برداشته، ساير قوانين توانسته‌اند در كنار آن گام‌هاي بلندي را براي ايجاد عدالت بردارند.


معاون حقوقي و پارلماني رياست‌جمهوري به ميثاق‌نامه رئيس‌جمهور با وزراي دولت دهم و راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي اشاره كرد و گفت: اين تغييرات در ماه رمضان رخ داد و ما آن را به طريقي به صفت رمضاني بودن متصل كرديم. به همين دليل ميثاق‌نامه رئيس‌جمهور و راي اعتماد به وزرا و ساير تغيير و تحولات را رمضاني مي‌دانيم و از اين رو نام ميثاق‌نامه را ميثاق‌نامه رمضاني گذاشتيم.


در ادامه اين جلسه مرتضي بختياري طي سخناني غلامحسين الهام را يكي از چهره‌هاي شناخته شده در همه عرصه‌ها و يك انسان وارسته توصيف كرده و گفت: در دوران تصدي الهام حقيقتا كارهاي ارزشمندي انجام شده كه بايد قدردان زحمات آن بود.


وزير دادگستري دولت دهم با تاكيد بر برنامه‌ريزي و حركت با برنامه، گفت: براي اينكه در اين برنامه‌ها به راه غير از خدا نرويم، بايد تقوا داشته باشيم.


وي ادامه داد: در همه كشورهاي دنيا سيستم نظارتي و دستگاه قضايي وجود دارد. ما يك امر اضافي‌تر از آن داريم كه آنها ندارند و آن توجه به شب اول قبر است. از اين رو همواره مسوولان خود را در معرض پاسخگويي مي‌بينند و به همين دليل اين امر مانع بروز تخلف در مديريت مي‌شود.


بختياري با بيان اينكه روز گذشته وزراي دولت و هم با رئيس‌جمهور جلسه‌اي داشته و در آن توصيه‌هايي تكان‌دهنده‌اي مطرح شد، افزود: رئيس‌جمهور اعلام كردند كه علاوه بر گره‌گشايي از مشكلات مردم بايد بدانيم يك دولت اسلامي هستيم و بايد تفكر ديني و اسلامي را پياده، نهادينه و فرهنگ‌سازي كنيم. اگر ما در اين حوزه لنگ نزنيم در حوزه عمران و آبادي نيز هرگز لنگ نخواهيم زد.


حجت‌الاسلام خلفي يكي ديگر از سخنرانان اين مراسم بود. وي با اشاره به تاخير حدود يك ساعته جلسه، گفت: فكر مي‌كنم بهترين خبر، اعلام ختم جلسه باشد.


رئيس حوزه رياست قوه قضائيه با اشاره به راي بالاي بختياري، اظهار داشت: به دليل اينكه هدف خدمت به نظام جمهوري اسلامي است،‌خدا كمك مي‌كند و غايت ما جلب رضايت خداست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار