بازدید 8361

زارعی: باهنر تلاش کردتا6 وزیر رای نیاورند

باهنر تلاش كرد 6 تا 7 نفر از وزراي پيشنهادي راي نياورند اما وقتي احساس كرد كه فضاي مجلس از دستش خارج شده مستمسك به نظر رهبري شد.
کد خبر: ۶۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰ 06 September 2009
نايب رييس فراكسيون انقلاب اسلامي، اظهارات اخير محمدرضا باهنر را نوعي فرار رو به جلو عنوان كرد.

به گزارش ايسنا، علي‌اصغر زارعي در حاشيه‌ي جلسه‌ي علني امروز مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: باهنر تلاش كرد 6 تا 7 نفر از وزراي پيشنهادي راي نياورند اما وقتي احساس كرد كه فضاي مجلس از دستش خارج شده مستمسك به نظر رهبري شد.

وي با اشاره به برخي اظهارات مبني بر اين‌كه نمايندگان به خاطر نظر رهبري به وزراي پيشنهادي راي دادند، عنوان كرد: از ابتداي اعلام اسامي وزراي پيشنهادي فراكسيون انقلاب اسلامي به اين جمع‌بندي رسيده بود كه از 21 فرد پيشنهادي 18 نفر مقبوليت لازم را دارند و سه نفر ديگر نيازمند معرفي بيشتر خود به مجلس هستند.

وي گفت: از همان ابتدا از دفتر رهبر معظم انقلاب اين مساله به مجلس منعكس شد كه نظر آقا در مورد كابينه اين است كه بر تعهد و دين‌مداري وزراي پيشنهادي پافشاري شود و مجلس در موضوع كارآمدي به نظر رييس‌جمهور اعتماد كند.

زارعي اظهار كرد: پس از اعلام اين نقطه‌نظر فضاي خوبي بر مجلس حاكم شد؛ زيرا شرايط سياسي و اجتماعي كشور ايجاب مي‌كرد كه دولت با قوت و قدرت تشكيل شود و به همين خاطر اين فضا در مجلس شكل گرفت كه اكثريت وزرا توان راي‌آوري دارند.

نايب رييس فراكسيون انقلاب اسلامي افزود: با اين حال برخي نمايندگان در مجلس اين ايده را مطرح كردند كه بر موضوع دين‌مداري و ولايت‌پذيري وزراي پيشنهادي اصرار و پافشاري و در مورد وزارت زنان نيز از نظر مراجع و علما پيروي شود.

وي افزود: اين عده اصل را بر اين گذاشتند كه 12 نفر از وزراي پيشنهادي كه حد نصاب تشكيل كابينه است از مجلس راي آوردند و لذا در جلسات مختلف فراكسيون اصولگرايان سعي كردند به اين ايده دامن بزنند.

عضو شوراي مركزي فراكسيون اصوگرايان به مواضع احمد توكلي، محمدرضا باهنر و علي مطهري نمايندگان تهران در مخالفت با كليات برنامه‌هاي دولت دهم در روز اول بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي در مجلس اشاره كرد و گفت: اين مواضع موج شديدي از مخالفت با دولت را در مجلس ايجاد و به يكباره اين نگاه ايجاد شد كه در مجلس مقاومتي در برابر دولت در حال شكل‌گيري است.

زارعي ادامه داد: هرچند كه اين آقايون مخالفت‌هاي خود را تحت عناوين قرمز و خاكستري مطرح كردند، اما موجب شد نظر برخي نمايندگان به موافقت با وزراي پيشنهادي متمايل شود.

زارعي افزود: احتمالا وقتي فضاي مجلس به رهبر معظم انقلاب گزارش شد، ايشان با موضع‌گيري اين آقايون مخالفت كردند و لذا اين نمايندگان وادار شدند كه اعلام كنند از نظر رهبري تمكين مي‌كنند.

نماينده‌ي تهران مجلس هشتم را مجلس ولايت‌مدار توصيف كرد و گفت: از ابتداي معرفي وزرا نمايندگان اظهار تمايل رهبر انقلاب را ناگفته درك كرده بودند و به همين خاطر در مسير راي به وزرا حركت مي‌كردند.

زارعي افزود: حال اين سوال مطرح است آقايوني كه ادعاي ولايت‌مداري و تدين مي‌كنند چرا به دولت كمك نكردند تا تعداد وزرايي كه از مجلس راي اعتماد گرفتند از 18 به 19 وزير تغيير كند.

وي گفت: جاي سوال است كه موضع اين دوستان موجب از بين رفتن فرصت فراكسيون اصولگرايان براي وحدت رويه بود و اين فراكسيون توانست از فرصت مديريت قوي و منسجم بهره‌مند شود.

زارعي عنوان كرد: اميدواريم اين فراكسيون در آينده تاكيد بيشتري بر وحدت و انسجام درون خود داشته و از كوبيدن بر طبل مخالفت‌هاي فردي جلوگيري كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار