بازدید 7360

ابتلاي 59 ايراني به تب كريمه كنگو

در سال جاري 8 نفر بر اثر ابتلا به تب كريمه كنگو فوت كرده‌اند و در روزهاي اخير تغيير چنداني در مورد ابتلا به اين بيماري گزارش نشده است.
کد خبر: ۶۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۴ 05 September 2009
رئيس اداره بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام وزارت بهداشت از ابتلاي 59 نفر به تب كريمه كنگو از ابتداي سال تاكنون خبر داد و گفت: دستورالعمل‌هاي پيشگيري و مراقبت از اين بيماري به ساير سازمان‌هاي مرتبط داده شده است.


محمد رضا شيرزادي در گفت‌وگو با ايلنا افزود: گروه‌هاي پرخطر در معرض اين بيماري افرادي هستند كه در تماس مستقيم با دام قرار دارند مانند دامداران و قصابان و افرادي كه در كشتارگاه كار مي‌كنند.


او با تاكيد بر استفاده اين گروه در معرض خطر از پيش‌بند پلاستيكي‏، ماسك، چكمه و شستشوي مرتب بدن افزود: گروه ديگر در معرض خطر پرسنل درماني و پزشكاني هستند كه با بيماران مبتلا به تب كريمه كنگو در ارتباطند.


رئيس اداره بيماري‌هاي مشترك انسان و دام در مورد صحت ابتلاي شش كارگر سلاخ در كشتارگاه تپه سلام‌ مشهد به اين بيماري گفت: اكثر مبتلايان بيماري تب كريمه كنگو در كشور از اين دو گروه در معرض خطر هستند كه آلوده شده‌اند.


شيرزادي با اشاره به شيوع اين بيماري در فصل‌هاي گرم سال به دليل فعال شدن ويروس ناقل تب كريمه افزود: دام مبتلا به اين بيماري از نظر ظاهر علامت ابتلا را ندارد و ممكن است سالم به نظر آيد به همين دليل ضروري است كه دام‌ها از مكان‌هاي پيش‌بيني شده از سوي سازمان دامپزشكي خريداري شود.


به گفته او در سال جاري هشت نفر بر اثر اين بيماري فوت كرده‌اند و در روزهاي اخير تغيير چنداني در مورد ابتلا به اين بيماري گزارش نشده است.


شيرزادي تغييرات آب و هوا، ورود دام قاچاق و ذبح غيرمجاز و غيربهداشتي را از عوامل شيوع تب كريمه كنگو در كشور عنوان كرد و گفت: سال گذشته در شش ماه ابتدايي سال 120 مورد ابتلا به اين بيماري شناسايي شده كه امسال شاهد كاهش آن هستيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
گوشت از افغانستان گرفتن این مشکلات را داره حالا هی برید گوشت وارد کنید
دو پزشک متخصص در زمینه درمان بیماری که فوت کرد در استان ما خراسان به این بیماری مبتلا شده بودند و روند تشخیص در انها خیلی طول کشیده بود اگر سالهای قبل هم مبتلایان اینقدر زیاد بودند شایسته بود اطلاع رسانی بهتری در اخبار می شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر