بازدید 9519
۲
نتایج کامل هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛

سرشب تلخ سرخ‏ها، نیمه شب شیرین آبی‏ها

تماشاگران شاهين پارس بوشهر پس از توقف تیم‏شان پس از آنکه به داوری تاختند، در اعتراض به آنچه عملکرد ضعيف کادر فني اين تيم عنوان کردند، شعاردادند و خواستار برکناري سرمربي شاهين پارس بوشهر شدند.
کد خبر: ۶۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۶ 04 September 2009
هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران از ساعت 21 جمعه 13 شهریورماه با برگزاري 2 ديدار هم‌زمان پيگيري شد كه پاس همدان 2 بر يك استقلال اهواز را شكست داد و تيم‌هاي شاهين بوشهر و ابومسلم با تساوي يك بر يك به كار خود پايان دادند. اما ادامه این هفته به دلیل دیدار تدارکاتی تیم ملی با چند روز تاخیر دوشنبه 16 شهریورماه برگزار شد که در مهم‏ترین این دیدارها، پرسپولیس در فولادشهر برابر ذوب‏آهن متوقف شد و استقلال برابر سایپا در ثانیه‏های پایانی به برتری رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، در نخستین دیدار هفته که میان شاهین و ابومسلم در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر و در حضور حدود 15 هزار تماشاگر برگزار شد، بهادر عبدي در دقيقه 53 براي شاهين پارس بوشهر و محمدرضا ناصحي فرد در دقيقه 69 براي تيم ابومسلم خراسان گلزني کردند.

در اين ديدار که با قضاوت سيد احمد صالحي با کمک‏های حسين سنجري و سعيد قاسمي برگزار شد، با توجه به استقبال بوشهری‏ها، به علت محدوديت سکوهاي ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر و تعداد زياد تماشاگران شمار زيادي از آنان بازي را ايستاده تماشا کردند.

تماشاگران شاهين پارس بوشهر پس از توقف تیم‏شان پس از آنکه به داوری تاختند، در اعتراض به آنچه عملکرد ضعيف کادر فني اين تيم عنوان کردند، شعار دادند و خواستار برکناري سرمربي شاهين پارس بوشهر شدند.

ديدار تيم هاي شاهين پارس بوشهر و ابومسلم خراسان براي نخستين بار زير روشنايي نورافکن هاي ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر که به تازگي راه اندازي شده است، برگزار شد.

در دیگر دیدار روز نخست این هفته از رقابت‏های لیگ برتر، پاس كه در همدان ميزبان استقلال اهواز بود و در حالي كه با گل دقيقه 24 ميلاد ميداودي از حريف خود يك بر صفر عقب بود در پايان با گل‌هاي اميد خورج در دقيقه 82 و مجيد غلام‌نژاد در دقيقه 88 حريف خود را شكست داد تا نخستين پيروزي فصل را به همراه عليرضا منصوريان به دست بياورد.

پاس با اين پيروزي 4 امتيازي شد و با تفاضل گل كمتر و يك بازي بيشتر نسبت به مس كرمان يك پله پايين تر از اين تيم در رده چهاردهم جدول قرار گرفت، همچنين استقلال اهواز با 5 امتياز در مكان يازدهم جدول رده‌بندي باقي ماند.

اما در روز دوم این رقابت‏ها، جدال ذوب‏آهن - پرسپولیس بیش از سایر دیدارها مورد توجه بود. دیداری که  از ساعت 20 و 30 دقيقه در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و در پايان با نتيجه يك بر يك به پايان رسيد تا برنده‏ای نداشته باشد و پرسپولیس همچنان از سه امتیازهای پیاپی محروم باشد.

در این دیدار که شهاب گردان، سيد محمد حسيني، محمد صلصالي، فرشيد طالبي، حسن اشجاري، مصطفي صالحي‌نژاد، قاسم حدادي‌فر (56-ايگور كاسترو)، محمد منصوري، اسماعيل فرهادي، كيوان امرايي (40-محسن مسلمان) و محمد قاضي (86-سينا عشوري) بازیکنان منصور ابراهیم‏زاده بودند، کرانچار ميثاق معمارزاده، سپهر حيدري، نبي‌الله باقري‌ها، عليرضا محمد، مجتبي شيري، عادل كلاه‌كج (72-حميدرضا علي‌عسگر)، كريم باقري، حسين بادامكي، محمد پروين (67-وسلي برزيليا)، ميثم بائو و هادي نوروزي (76-مجتبي زارعي) را در ترکیب خود قرار داده بود.

 2 تيم بدون گل نيمه اول را به پايان رساندند؛ اما در نيمه دوم پرسپوليس در دقيقه 53 توسط كريم باقري و شوت محكم اين بازيكن به گل رسيد؛ اما 5 دقيقه بعد سيد محمد حسيني، مدافع پيش تاخته ذوب‌آهن توپ حاصل از يك اوت دستي را به گل تبديل كرد و كار را به تساوي كشاند.

در ادامه مسابقه ذوب‌آهن روي 2 صحنه و با شوت‌هاي خطرناك فرهادي و مسلمان دروازه پرسپوليس را تهديد كرد كه اين موقعيت‌ها راه به جايي نبرد. ذوب‌آهن همچنين در دقيقه 93 توسط كاسترو يك موقعيت مسلم گلزني را با بي دقتي اين بازيكن از دست داد تا بازي با همين نتيجه به پايان برسد و سر شب تلخی برای سرخ‏ها رقم خورد.

عليرضا فغاني قضاوت بازي را برعهده داشت و به به مصطفي صالحي‌نژاد و محسن مسلمان از ذوب‌آهن و مجتبي شيري و محمد پروين از پرسپوليس اخطار داد.

در دیگر ديدارهای این هفته، تيم‌هاي فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان كه از ساعت 21 در ورزشگاه اختصاصي فولاد به مصاف هم رفتند که این دیدار، با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

قضاوت اين ديدار بر عهده نويد مظفري بود. وي در اين ديدار به بهمن طهماسبي و احسان حاج صفي از سپاهان اصفهان كارت زرد نشان داد.

ديدار تيم هاي پيكان و تراكتورسازي هم که از ساعت 21 در ورزشگاه شهيد رجايي قزوين آغاز شد و در نهايت با نتيجه يك بر صفر به سود پيكان به پايان رسيد.

تك گل اين ديدار را ايمان رزاقي در دقيقه 4 براي پيكان به ثمر رساند.

قضاوت اين ديدار بر عهده محمدرضا اكبريان بود. وي محمد نصرتي از تراكتورسازي را با نشان دادن كارت قرمز از زمين بازي اخراج كرد.

همچنین ديدار تيم‌هاي صباي قم و مس كرمان که از ساعت 21 در ورزشگاه يادگار امام قم آغاز شد و در نهايت با نتيجه 3 بر يك به سود مس كرمان به پايان رسيد.

گل هاي مس را در اين بازي پيروز قرباني در دقيقه 59، فراز فاطمي 73 و مهدي رجب‌زاده در دقيقه 90 به ثمر رساندند و تك گل صبا را عباس محمدرضايي در دقيقه 3 وارد دروازه مس كرد.

قضاوت اين ديدار بر عهده هدات ا... ممبيني بود. وي به مارسيو جيواني از مس كارت زرد نشان داد و مرتضي اسدي از صبا را با نشان دادن كارت قرمز از زمين بازي اخراج كرد.

تيم‌های مقاومت سپاسي شيراز و ملوان بندرانزلي هم در ورزشگاه حافظيه شيراز به مصاف يكديگر رفتند. 4 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور يافتند و بازي را از نزديك تماشا كردند.

در پايان اين ديدار تيم مقاومت با نتيجه 4 بر صفر پيروز شد. شهرام گودرزي در دقيقه 4، محمدرضا پورمحمد در دقايق 16 و 26 و سعيد چاه‌جويي در دقيقه 73 گل‌هاي تيم مقاومت را به ثمر رساندند.

سيد جلال رافخايي بازيكن تيم فوتبال ملوان در دقيقه 67 يك ضربه پنالتي را از دست داد.

قضاوت اين ديدار بر عهده سيد مهدي سيد علي بود كه در نيمه اول به امين متوسل‌زاده از مقاومت كارت زرد نشان داد.
تيم مقاومت با كسب اين پيروزي 11 امتيازي شد و در صدر جدول قرار گرفت و ملوان با 5 امتيار در رده سيزدهم جدول ايستاد.

تيم‌ استيل‌آذين تهران هم مقابل راه‌آهن شهرري در ورزشگاه دستگردي به ميدان رفت كه در پايان دو تيم به تساوي يك بر يك دست يافتند.

گل تيم تهراني را علي كريمي در دقيقه 25 از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند و تك گل راه‌آهن را فريد طالبي در دقيقه 86 به ثمر رساند.

قضاوت اين ديدار بر عهده غلامرضا جباري بود كه در نيمه اول به دروازه‌بان راه‌آهن، مسعود همامي كارت زرد نشان داد.
تيم فوتبال‌ استقلال تهران در ثانيه پاياني بازي برابر سايپاي كرج با نتيجه 2 بر يك به برتري دست يافت.



در آخرین دیدار هفته نیز استقلال و سايپا كرج از ساعت 22و 30 دقيقه در حضور حدود 50 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي آغاز شده و تا آستانه نیمه شب ادامه یافت، كه در پايان تيم استقلال با نتيجه 2 بر يك به پيروزي دست پيدا كرد.

در این دیدار مرفاوی ، وحيد طالب‌لو، پژمان منتظري، ابراهيم صادقي، هادي شكوري، هاشم بيك‌زاده، كيانوش رحمتي، خسرو حيدري، اميد روانخواه (22-جان‌واريرو)، سياوش اكبرپور (70-آرش برهاني)، فرهاد مجيدي، رضا عنايتي (60-سيد مهدي سيد صالحي) را در ترکیب استقلال قرار داد و محمد مایلی‏کهن نیز وحيد شيخ‌ويسي، سعيد يوسف‌زاده، داريوش يزداني، ابراهيم صادقي، جواد آشتياني، مرتضي ايزدي (46-سيدعلي حسيني)، اميد شريفي‌نسب، حميد ايوبي، مرتضي ابراهيمي، رضا خالقي‌فر (46-مهدي خيري(91-محمد ضيايي‌پور)، كريم انصاري‌فرد را به میدان فرستاد.

استقلال در نيمه نخست اين مسابقه با حملات خود چندين‌بار دروازه حريف را تحت فشار قرار داد كه هر بار اين موقعيت‌ها بي‌ثمر ماند تا اين نيمه در پايان با نتيجه بدون گل تمام شود.

در شروع نيمه دوم اين استقلال بود كه تيم برتر ميدان بود و موقعيت‌هايي را بر روي دروازه سايپا ايجاد كرد كه سرانجام اين تيم در دقيقه 77 توسط ضربه سر هادي شكوري مزد زحمات خود را گرفت و به گل اول ديدار رسيد.

البته اين پايان كار نبود و سايپا 2 دقيقه پس از گل استقلال در دقيقه 79 توسط ابراهيم صادقي به گل تساوي رسيد.

بازي در وقت‌هاي اضافه ادامه يافت و در حالي كه داور مسابقه 3 دقيقه وقت اضافه گرفته بود، تيم استقلال در دقيقه 4+90 توسط آرش برهاني روي سانتر حيدري و پاس گل سيدصالحي به گل برتري رسيد تا نیمه شب شیرینی برای آبی‏ها رقم بخورد.

گل برتري استقلال مورد اعتراض شديد نيمكت‌نشينان سايپا قرار گرفت و آنها به شدت روي اين گل به داور اعتراض كردند.
اين ديدار با قضاوت مسعود مرادي انجام شد. وي به مرتضي ابراهيمي، اميد شريفي‌نسب و كريم انصاري‌فرد از سايپا كارت زرد نشان داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار