بازدید 2453

تاريخچه بازیهای ملی ايران - ازبکستان

البته ازبک ها در سال هاي اخير با سرمايه گذاري فراوان پيشرفت قابل توجهي را در قاره کهن داشته اند به طوريکه دو تيم پاختاکور و بنيادکار اين کشور از مدعيان اصلي کسب عنوان قهرماني ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا هستند.
کد خبر: ۶۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۴ 04 September 2009
تيم هاي ملي فوتبال ايران و ازبکستان فردا شب (شنبه) در حالي در ورزشگاه پاختاکور تاشکند برابر هم صف آرايي مي کنند که اين بازي سومين ديدار اين دو تيم تا به امروز محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا، برگزاري اين ديدار در حالي صورت مي گيرد که دو تيم خود را براي حضور در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا در سال 2011 ميلادي آماده مي کنند.

تيم ملي ازبکستان در گروه سوم مرحله مقدماتي اين رقابت ها، پس از امارات در مکان دوم قرار دارد و تيم ملي ايران در گروه پنجم با کسب 4 امتياز در صدر ايستاده است. ازبک ها روز شنبه 23 آبان ماه امسال در خانه پذيراي مالزي خواهند بود و ملي پوشان ايراني در اول آذر ماه امسال در ورزشگاه آزادي تهران برابر تيم ملي اردن قرار مي گيرند.

وجه مشترک تيم هاي ملي فوتبال ايران و ازبکستان در اين بازي دوستانه اين است که هر دو تيم پيش از رويارويي با يکديگر، مقابل تيم ملي بحرين تن به شکست داده اند. ازبک ها در آخرين ديدار خود در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي با يک گل نتيجه را به بحريني ها واگذار کردند و تيم ايران اوايل هفته در غياب لژيونرهاي خود با نتيجه سنگين 4 بر 2 مغلوب حريف خود شدند.

دو تيم ملي فوتبال ايران و ازبکستان از زمان استقلال ازبکستان در سال 1990 ميلادي تنها دو بار در رقابت هاي رسمي برابر هم قرار گرفته اند که تيم ايران در هر دو بازي ازبک ها را شکست داده است. اولين رويارويي دو تيم در بازيهاي آسيايي 1998 تايلند بود که تيم ايران با چهار گل ازبکستان را پشت سر گذاشت و در دومين بازي که درجام ملت هاي آسيا در سال 2007 ميلادي در مالزي برگزار شد، تيم ايران با نتيجه دو بر يک از سد حريف خود گذشت.

البته ازبک ها در سال هاي اخير با سرمايه گذاري فراوان پيشرفت قابل توجهي را در قاره کهن داشته اند به طوريکه دو تيم پاختاکور و بنيادکار اين کشور از مدعيان اصلي کسب عنوان قهرماني ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا هستند.

ازبک ها در مرحله مقدماتي جام جهاني با دو شکست متوالي يک بر صفر برابر تيم هاي ژاپن و بحرين از راهيابي به اين رقابت ها باز ماندند اما مسئولان فدراسيون اين کشور با ابقاي "ميرجلال کاسيموف"‌سرمربي جوان اين تيم کشور درصدد حضوري قدرتمند در جام ملت هاي آسيا هستند.

ديدار مقابل تيم ملي فوتبال ايران، نخستين بازي دوستانه ازبک ها پس از ناکامي در راهيابي به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي است. از سوي ديگر تيم ملي فوتبال ايران در حالي در ورزشگاه پاختاکور برابر تيم ملي ازبکستان قرار مي گيرد که تمام باشگاههاي ايران در اين ورزشگاه مقابل حريفان تن به شکست داده اند.

تاکنون تيم هاي پرسپوليس، سايپا، ذوب آهن، فولاد خوزستان، صباي قم و سپاهان اصفهان (دوبار)، 7 بار در اين ورزشگاه برابر پاختاکور و بنيادکار قرار گرفته اند که در تمامي بازيها مغلوب حريفان خود شدند.
اما تيم فوتبال اميد ايران در مرحله مقدماتي بازيهاي المپيک 2004 آتن برابر تيم اميد ازبکستان به پيروزي رسيد تا تنها برد ايران در اين ورزشگاه باشد.

اعضاي تيم ملي فوتبال ايران بامداد امروز (جمعه)‌ تهران را به مقصد تاشکند ترک کردند تا فرداشب برابر تيم ملي ازبکستان صف آرايي کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل