بازدید 9196

ممنوعیت خرید و فروش وام بانکی

کد خبر: ۶۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۰ 04 September 2009
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه به اشکال مختلف باید از خرید و فروش وام جلوگیری کرد، گفت: پرداخت وام ساخت 30 میلیون تومانی به انبوه سازان در دستور کار بانک قرار دارد.

حسن کاری در گفتگو با مهر با اشاره به شرایط مناسب پرداخت تسهیلات ساخت توسط بانک مسکن، رقم تسهیلات ساخت را 30 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: افرادی که در صندوق بانک سپرده گذاری می کنند، می توانند این نوع وام را دریافت کنند.

مدیرعامل بانک مسکن به استقبال انبوه سازان از طرح تلاش اشاره و تصریح کرد: هنوز انبوه سازان برای این طرح تقاضا دارند و سه برابر سپرده گذاری 6 ماهه در بانک انبوه سازان می توانند تسهیلات ساخت مسکن دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت هیچ طرح و برنامه ای برای افزایش تسهیلات خرید مسکن ندارد، اظهارداشت: بانک مسکن از ابتدای سال جاری 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخشهای ساخت و خرید مسکن، قرض الحسنه، ازدواج، ودیعه مسکن و غیره پرداخت کرده است.

کاری در خصوص خرید و فروش وام مسکن نیز اظهارداشت: خرید و فروش وام مسکن به بانکها ارتباطی ندارد، بانکها تسهیلات پرداخت می کنند و این تسهیلات در دفترخانه به ثبت می رسد و بر اساس آن فردی به بانک بدهکار می شود که ملزم به پرداخت اقساط آن است، پس از این اتفاق است که خرید و فروش در بازار رخ می دهد که به اشکال مختلف باید از خرید و فروش وام جلوگیری کرد.

وی رقم معوقات بانک مسکن را کمتر از 3 درصد یعنی در حد 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سیاست بانک مسکن تملیک املاک نیست.

گزارش مهر حاکی از آن است که شورای پول و اعتبار اخیرا هرگونه خرید و فروش وام بانکی را ممنوع کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار