بازدید 3899

زم:سینمادراین سی سال پدر مادر نداشته است

محمد علی زم با بیان اینکه برخی از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار سال پیش گفتند سینمای فعلی محصول ما نیست افزود:70 درصد آمار فروش فیلم های این چهار سال مربوط به فیلم های مبتذل فرهنگی، هنری و سینمایی است.
کد خبر: ۶۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱ 03 September 2009
محمد علی زم ضمن انتقاد از تعطیل اکران شبانه سینماها،عملکرد دولت در حوزه سینما طی چهار سال اخیر را زیر سئوال برد.

به گزارش خبرآنلاین محمدعلی زم که بامداد پنجشنبه در برنامه دوقدم مانده به صبح با فریدون جیرانی گفت و گو می کرد درباره اینکه می گویند«سینما وارد مسیر انحرافی شده» گفت: انقلاب، امام و رهبری داشته و به قول ما صاحبی داشته است. امام بعد از 15سال تبعید در بهشت زهرا دو جمله گفت «ما با سینما مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم.»

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی ویدئو رسانه کشور با بیان اینکه برنامه ریزی برای تفریحات و اوقات فراغت مردم نداریم تصریح کرد: وقتی ساعات کار کاهش می باید مردم بعد از افطار می خواهند به جایی بروند، برخی به مسجد و دعا می روند و عده ای نیز با خانواده شان می خواهند به پارک و سینما بروند و فیلمی را ببینند که در جمهوری اسلامی فیلم نامه اش مجوز گرفته و فیلم با مجوز اکران شده و با مجوز در تلویزیون تبلیغش را می بینند.

حجت الاسلام زم گفت: همه آنهایی که می گویند سینما با انقلاب فاصله داشته بگویند چرا همچنین استدلالی دارند.

وی با اشاره به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در 20سال اخیر گفت: 20سال است عنصری روشنفکر و هنرمند رهبری انقلاب را بر عهده دارند؛ من در گفت و گوهایی که با مرحوم مهرداد اوستا و اخوان ثالث داشتم این دو هنرمند می گفتند سال 44 در مشهد در جلسات شعر نقد آنچنانی آقا سید را می شنیدیم. ایشان 20 سال است رهبری می کنند و اگر فحشا را در سینما می بینند چیزی نمی گویند؟ این چه حرفی است که می زنند؟

وی با اشاره به توقف طرح فعالیت سینماها از افطار تا سحر و ضمن بیان اینکه ماه رمضان ماه برکت و شادی است و خدا آن را به بندگان تبریک گفته است افزود: این روحانیون که با این طرح مخالفت کردند در 20 سال اخیر کجا بوده اند که به خاطر طرح اذان تا اذان اعتراض می کنند؟

محمد علی زم با بیان اینکه برخی از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار سال پیش گفتند سینمای فعلی محصول ما نیست افزود:70 درصد آمار فروش فیلم های این چهار سال مربوط به فیلم های مبتذل فرهنگی، هنری و سینمایی است.

وی در پاسخ به جیرانی مجری این برنامه که گفت«این روند به خاطر شرایط اقتصادی جامعه است» گفت: کارگردان این گونه فیلم ها را به خاطر شرایط اقتصادی مردم نساخته به خاطر شرایط افتصادی خود ساخته است.

زم در پاسخ به اینکه سینمایی که می خواهد سینمای بومی شود چه سینمایی است و چرا می گویند سینما با انقلاب فاصله گرفته است اظهار داشت: نمی دانم چی می گویند و به همین دلیل نمی توانم نظر آنها را تحلیل کنم.

به گزارش خبرآنلاین رییس اسبق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به فیلم مهاجر و فیلم های مجید مجیدی که «فاقد تحمیل و شعارهای آبشاری است» درباره وضعیت سینمای کشور در حالتی که عصبی و پر حرارت سخن می گفت تا جایی که فریدون جیرانی مجری برنامه نتوانست در میان حرفهایش بپرد تصریح کرد: سینما در این سی سال پدر مادر نداشته است. استراتژی و برنامه نداشته است....

جیرانی با این سئوال که بی انصافی نمی کنید!؟ پاسخ گرفت: چه بی انصافی است؟ ما که هر دو سال و نیم مسئولین سینمایی مان تغییر می کنند چه جایی در امر اندیشگی در سینما وجود دارد. هیچ چیز ثابت نداشته ایم! به عملکرد خودم هم نقد دارم.

وی با اشاره به فیلمی که در سال 73با هزینه 250 میلیون تومان ساخته شد گفت: فیلمی که موضوع انقلاب اسلامی را با پشتوانه سیاسی و اقتصادی ساخت در اکران عمومی توفیقی نداشت و در اکران خصوصی هم به ضرب ساندویچ و با اتوبوس آوردن تماشاچی دیده نشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بروید ببینید به یمن قدم دولت نهم تمامی سینماهای کلانشهر کرمانشاه مدتهاست که تعطیل شده و خاک میخورند. وجمعیت یک ونیم میلیونی شهر بدون سینما هستند
نظارت این روحانی خوش فکر حوزه هنر قابل تامل می باشد و ممنون که آنها را مطرح می کند . از انعکاس تابناکی های عزیز سپاسگزارم
حالا خوبه هم پدر نداره هم مادر، مثل ورزش خوبه که پدر مادر داشت ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار