3182بازدید
اكنون در دوره‌ي مديريت دوباره‌ام در پرسپوليس به دنبال طرح‌هاي درآمدزا براي اين تيم هستم كه يكي از آنها طرح SMS CUP بود كه به همراه اميررضا واعظ آشتياني مديرعامل باشگاه استقلال آن را اجرا مي‌كنيم. ما به اين نتيجه رسيديم كه بايد براي درآمدزايي تيم‌هايمان، خودمان تلاش كنيم و در جهت منافع دو باشگاه به يكديگر كمك كنيم تا از وضعيت موجود نجات يافته و به شرايط مطلوب برسند.
کد خبر: ۶۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۷ 02 September 2009
نشست مشترك مديران دو باشگاه استقلال و پرسپوليس با موضوع SMS CUP امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

به گزارش ايسنا، اولين نشست مطبوعاتي مديران دو باشگاه پرسپوليس و استقلال تهران با محوريت رونمايي از طرح SMS CUP مشترك اين دو باشگاه امروز (چهارشنبه) در هتل لاله تهران برگزار شد.

در ابتداي اين نشست آلفرد عابدي مدير شركت طراحان نويد تجارت كه مجري طرح SMS CUP مشترك اين دو باشگاه بود، طي سخناني اهداف طرح را بيان كرد و گفت: طرح مسابقات SMS CUP در قبل از طريق اينترنت بوده اما امروز راه‌اندازي اين سيستم به وسيله SMS را معرفي مي‌كنيم. اين طرح ساده و شفاف است و هواداران دو تيم پيش از هر بازي مي‌توانند با خريد كارت حمايت تيم‌شان در مسابقه شركت كنند. هدف اصلي اين طرح فقط مسائل مالي نيست و ما جنبه‌هاي معنوي را مد نظر داريم.

وي افزود: هواداران دو تيم با خريد كارت‌هاي SMS CUP و شركت در مسابقه، به صورت غير مستقيم از تيم مورد علاقه‌شان حمايت مي‌كنند و اين طرح باعث بالا رفتن انگيزه آن‌ها نيز مي‌شود. مديران دو باشگاه پرسپوليس و استقلال تهران تنها مديراني بودند كه طرح را پسنديده و آن را اجرايي ديدند، لذا همكاري مشترك ما با هم را اعلام مي‌كنيم.

وي گفت: با اين طرح اين دو تيم مي‌توانند هواداران‌شان را به نوعي سازمان‌دهي كنند كه با فرستادن كارت‌ها توسط خريداران به باشگاه‌هاي مورد نظر اين كار عملي مي‌شود. ضمن اينكه ما براي مستمندان نيز كارت‌هاي رايگان را در نظر گرفته‌ايم و بخشي از آن‌ها را براي فروش به مراكز خيريه اهدا خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا اميررضا واعظ آشتياني مديرعامل باشگاه استقلال طي سخناني پيرامون اين طرح گفت: فيفا در فوتبال دنيا چهار فاكتور را براي بحث درآمدزايي تيم‌ها بااهميت مي‌داند. در وهله اول درآمد از محل بليت‌فروشي تيم‌هاست كه اهميت بسيار زيادي براي تيم‌هاي حرفه‌اي دارد. همچنين بحث اسپانسر، پخش تلويزيوني و كپي‌رايت نيز از اين فاكتورهاست؛ البته در آخرين مورد چنين چيزي در كشور ما وجود نداشته و مردم مي‌توانند در كمتر از 24 ساعت اقلام ورزشي كه با دخالت مستقيم باشگاه تهيه شده را در ميدان منيريه يا مناطق ديگر خريداري كنند. اكنون طرح SMS CUP را به عنوان يكي از محل‌هاي درآمدزايي باشگاه استقلال و پرسپوليس شناخته‌ايم و آن را اجرا خواهيم كرد.

وي افزود: براي انجام چنين اقداماتي بهتر است از تنگ‌نظري‌ها پرهيز شود. باشگاه‌ها بايد از يك حركت معقول براي درآمدزايي تيم‌شان استفاده كنند. حال اگر شخص يا شركتي با خلاقيتش عامل طرحي سودآور باشد، هر دو طرف مي‌توانند از اين حيث فايده ببرند كه اشكالي هم ندارد. طي 30 سال پس از انقلاب تيم‌ها از محل‌هاي مختلف كه قانون كشور منعي براي استفاده از آن نمي‌بيند، استفاده چنداني نبرده‌اند. حال اگر فردي به وسيله اين طرح در همكاري با تيم‌هاي بزرگ پولدار مي‌شود، نبايد ايرادي به آن گرفته شود. معتقدم اين تنگ‌نظري‌ها باعث عدم پيشرفت فوتبال حرفه‌اي در كشور ما شده است. از همين جا اعلام مي‌كنم اگر افراد ديگري هم هستند كه برنامه‌هاي اقتصادي تضمين شده‌اي براي سودآوري باشگاه استقلال و منتفع شدن خودشان دارند، ما از آن استقبال مي‌كنيم.

مديرعامل باشگاه استقلال تصريح كرد: براي اجرايي شدن طرح SMS CUP بنده و عباس انصاري فرد مديرعامل باشگاه پرسپوليس از تنگ‌نظري‌ها فاكتور گرفتيم. عده‌اي گفته بودند كه شركت طرف قرارداد ما مجوز قانوني براي اين كار را ندارد. در حالي كه فكر مي‌كنم من و مديرعامل پرسپوليس به اندازه كافي صاحب بلوغ فكري هستيم كه براي عقد قرارداد با شركتي، از قانوني بودن آن به وسيله گرفتن استعلام‌هاي لازم مطمئن شويم و قطعا بررسي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم. ما نمي‌خواهيم تصميمي در اين باره بگيريم و طرحي را اجرا كنيم كه در آينده فراموش شود. انصاري فرد براي اين طرح خوب فكر كرد و آن را به ما پيشنهاد داد كه از تصميمش استفاده كرديم. بدون شك اين دو تيم بزرگ كه دولتي بوده و متعلق به مردم هستند، اگر صاحب منافع بيشتري شوند، منافع ملي را ارتقا داده‌اند. تاكنون ابزاري براي كمك هواداران به اين دو باشگاه وجود نداشت كه به لطف خدا امروز يكي از آنها را معرفي مي‌كنيم.

آشتياني با اشاره به بحث درآمدزايي اين دو تيم از محل بليت فروشي تصريح كرد: اين نكته نيز بسيار حائز اهميت بوده كه به همراه باشگاه پرسپوليس با جديت پيگير شفافيت آن هستيم. من اطمينان دارم افرادي هستند كه حاضرند بليت بازي‌هاي اين دو تيم را خريداري كرده و حتي به استاديوم نيايند و يا بليت‌ها را رايگان در اختيار علاقه‌مندان قرار دهند. به طور مثال در ديدار استقلال برابر ام صلال در قطر چنين اتفاقي افتاد و فردي از علاقه‌مندان تيم ام صلال بليت‌هاي مسابقه را خريد و در اختيار علاقه‌مندان آن تيم قرار داد كه البته سهم بليت‌هاي استقلال محفوظ مانده بود. آنها به دنبال بهانه‌اند تا به تيم مورد علاقه‌شان كمك كنند كه معتقدم در ايران هم افراد بسياري از اين دست وجود دارند. فكر مي‌كنم بخش عمده‌اي از حاشيه‌هاي اين دو تيم از گذشته تاكنون مسائل مالي بوده كه قطعا با اجرايي كردن طرح‌هاي قانوني درآمدزا، حل مي‌شود.

وي افزود: در فضاي حرفه‌اي فوتبال همه بايد به سمت حرفه‌اي شدن پيش برويم و بدانيم حرفه‌اي شدن با قرقره كردن زباني حاصل نمي‌شود و در عمل بايد كار را پيش برد. ما زماني مي‌توانيم به اين سمت حركت مقتدرانه‌اي داشته باشيم كه از وجود مديران حرفه‌اي هم بهره ببريم.

وي تاكيد كرد: بي‌شك با دعا و موعظه آدم‌هاي موجود را نمي‌توان حرفه‌اي كرد و اگر فردي از آنها در مسووليتي كار مي‌كند، نهايت بازدهي‌اش همين است كه همه مي‌بينند و قطعا بايد نگاه حرفه‌اي و پس‌زمينه فكري لازم در ذهن مديران حرفه‌اي باشد تا شخص بتواند به صورت حرفه‌اي نگاه كند.

وي تصريح كرد: معتقدم در اين راه بايد گام‌ها را با دقت و سرعت برداريم تا به آنچه مي‌خواهيم برسيم و بدانيم كه يكي از اين دو عامل را نبايد فداي ديگري كنيم. ما مي‌توانيم به هدف برسيم اگر فعل خواستن و خوب فكر كردن را به درستي صرف كنيم. اميد است با چنين روشي به زودي شاهد ايجاد فوتبال بااخلاق و حرفه‌اي در كشور باشيم.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس نیز گفت: در حالي كه باشگاه بارسلونا تنها 360 هزار نفر از هوادارانش را سازمان‌دهي كرده است، ما مي‌توانيم با طرح‌هاي مختلف بيش از 5 ميليون نفر از هواداران پرسپوليس را سازمان‌دهي كنيم.

عباس انصاري فرد در نشست مطبوعاتي طرح SMS CUP اظهار كرد: در سال 1369 و در مقطعي كه مديرعامل پرسپوليس بودم به دنبال ايجاد ساختاري بوديم كه باشگاه نيازمند كمك‌هاي مالي از سازمان‌هاي مختلف نباشد. طرح‌هايي مطرح شد و بعضي از آنها هم به نتيجه رسيد. به طور مثال براي اولين بار طرح تبليغ روي پيراهن پرسپوليس آن زمان اجرا شد كه البته برخي از مسوولان آن را برنتابيدند. لذا كارخانه‌اي كه تبليغ آن مي‌شد مبلغ دو ميليون تومان جريمه شد و تلويزيون هم بازی پرسپوليس در فينال جام باشگاه‌هاي آسيا را پخش نكرد، اما اين طرح بعدها به رسميت شناخته شد.

وي افزود: اكنون در دوره‌ي مديريت دوباره‌ام در پرسپوليس به دنبال طرح‌های درآمدزا براي اين تيم هستم كه يكي از آنها طرح SMS CUP بود كه به همراه اميررضا واعظ آشتياني مديرعامل باشگاه استقلال آن را اجرا مي‌كنيم. ما به اين نتيجه رسيديم كه بايد براي درآمدزايي تيم‌هايمان، خودمان تلاش كنيم و در جهت منافع دو باشگاه به يكديگر كمك كنيم تا از وضعيت موجود نجات يافته و به شرايط مطلوب برسند. روي طرح‌هاي اقتصادي مختلفي به توافق‌هايي رسيده‌ايم و امروز طرح SMS CUP را به عنوان طرحي كه مي‌تواند سودآوري خوبي براي اين دو تيم داشته باشد معرفي مي‌كنيم. بدون شك رشد اين دو تيم بزرگ و منفك شدن آنها از كمك‌هاي مالي سازمان‌هاي مختلف مي‌تواند به ورزش كشور هم كمك كند. در نشست AFC كه به همراه مديرعامل استقلال شركت كرده بوديم، نفوذ ژاپن در آنجا باعث افسوس ما شد. لذا مصمم‌تر شديم تا دو باشگاه را به موفقيت‌هاي لازم برسانيم و در اين راستا دست كمك به سوي علاقه‌مندان و هواداران دو تيم دراز مي‌كنيم.

وي افزود: اطمينان دارم در سال آينده اين دو باشگاه از نظر مسائل مالي به جايي مي‌رسند كه مي‌توانند رشته‌هاي ورزشي ديگري را راه بيندازند. ما معتقديم اعتبار تمام تيم‌ها به تعداد هوادارانشان است. در حالي كه باشگاه بارسلونا توانسته است 360 هزار نفر از هوادارانش را سازمان‌دهي كند، با شرايطي كه پرسپوليس دارد، ما مي‌توانيم بيش از 5 ميليون نفر ازهواداران را سازمان‌دهي كنيم.

انصاري فرد گفت: بايد به جايي برسيم كه تبليغ روي پيراهن تيم ما بتواند كفاف هزينه‌ يك سال تيم را بدهد. به طور مثال در عربستان تبليغ روي پيراهن يك تيم، مبلغ 20 ميليارد تومان است اما ما براي يك و نيم ميليارد از محل چنين تبليغي مانده‌ايم. دو باشگاه پرسپوليس و استقلال ضمن آنكه رقيب هم هستند اما در زمينه‌هاي ساختاری و تامين منابع مالی به صورت متحد مسائل مختلف را پيگيری خواهند كرد و اين را حق خودشان مي‌دانند. پرسپوليس پرطرفدارترين تيم آسياست و در مجامع بين‌المللي به مانند يك تيم ثروتمند به آن نگاه مي‌كنند اما جاي تاسف دارد كه درآمد خالص اين تيم از محل بليت‌فروشي طي چهار سال 30 ميليون تومان است. وقتي براي نشست AFC رفته بوديم عده‌اي به ما با ديد مديران پرطرفدارترين تيم‌هاي آسيايي نگاه مي‌كردند اما نمي‌دانستند كه ما از كوچك‌ترين منابع مالي محروم و تنها به يك اسپانسر قانع هستيم. ما بايد براي رسيدن به موفقيت‌هاي بزرگ گام‌هاي بزرگي برداريم و محل‌هاي درآمدزايي مختلفي را براي تيم‌هايمان به وجود آوريم كه طرح SMS CUP يكي از آنهاست. مدير باشگاه بزرگي چون پرسپوليس نبايد نگران پرداخت پول بازيكنانش يا برخورد بازيكنان با او به خاطر اين مساله باشد اما متاسفانه در فوتبال ما چنين چيزي وجود دارد كه زيبا نيست.

در پايان اين نشست در حالي كه واعظ آشتياني اعلام كرد كه از پرسش و پاسخ با خبرنگاران در اين مقوله معذور است، انصاري فرد در پاسخ به دو سوال از خبرنگاران پيرامون مساله بيمه بازيكنان و كمك گرفتن از هواداران تيمش گفت: در راستاي ايجاد بيمه بازيكنان اقداماتي انجام شده و به زودي طرح‌هاي خوبي را از اين حيث در دستور كار داريم. ضمن اينكه با افتتاح بيمارستان پرسپوليس بحث مسائل درماني بازيكنان به طور كامل حل خواهد شد. همچنين در سازمان‌دهي هواداران نيز برنامه‌هايي داريم كه طرح ذكر شده يكي از آنهاست. تيم منچستر يونايتد چندي پيش دچار مشكل مالي شد و اعلام كرد هر هوادار يك پوند به اين تيم كمك كند كه پس از اعلام چنين طرحي، مشكل او حل شد. ما هم به دنبال آن هستيم كه طرح‌هاي خوبي از اين قبيل داشته باشيم تا هر دو طرف به خواسته‌هايشان برسند.
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: