بازدید 2535

چراغ سبز دادگان برای ریاست فدراسیون

برخی محافل خبری مدعی هستند عده‌ای از افراد نزدیک به دولت طی تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد دادگان به وی توصیه کردند به پیشنهاد علی سعیدلو خیلی زود جواب بدهد تا با ورود به عرصه فوتبال دغدغه نسل جوان که توجه ویژه‌ای به فوتبال دارند را برطرف کند.
کد خبر: ۶۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۵ 02 September 2009
اختلاف سلیقه محمد دادگان و رییس سازمان تربیت بدنی زمانی اوج گرفت که محمد دادگان تاکید داشت طبق تصویب هیات رییسه فدراسیون فوتبال فینال جام حذفی باید تک بازی انجام شود اما رییس وقت سازمان تربیت بدنی به دلیل اصرار بیش از حد محمدحسن انصاری‌فرد مصوبه هیات رییسه فدراسیون را نقض کرد تا روابط بین دادگان و علی‌آبادی تیره و تار شود. استارت این اختلافات از جام حذفی زده شد و پایان بازی‌های ایران در جام جهانی به اوج رسید و رییس وقت سازمان تربیت بدنی حکم برکناری وی را صادر کرد.

به گزارش شبکه ایران؛ از آن روز نزدیک به هزار روز می‌گذرد اما دوباره نام محمد دادگان سر زبان‌ها افتاده؛ مردی که شاید با آمدنش دوباره آسمان فوتبال آفتابی شود. با حضور رییس سابق فدراسیون در رسانه ملی موضوع حضور مجددش در فدراسیون به شکل ویژه‌ای مطرح شد. زمانی که رفت و آمدهای چند وقت اخیر افراد نام‌آشنا به دفتر دادگان را زیر نظر قرار می‌دهیم و جلسات خاص وی را کنار هم قرار می‌دهیم زیاد تصور این مطلب سخت نیست که شاید به همین زودی‌ها محمد دادگان به خیابان دوازه‌ده‌متری سوم سئول جنوبی برود.

علی‌رغم گمانه‌زنی برخی محافل نزدیک به فدراسیون فعلی مبنی بر توافق مدیران ارشد ورزش برای ابقای علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، منابع موثق دیگری از توافق اولیه مشاوران سعیدلو با محمد دادگان خبر می‌دهند؛ در واقع مشاوران سعیدلو به نمایندگی از رییس جدید سازمان تربیت بدنی با دادگان به توافق رسیدند که او به فوتبال بازگردد. البته دادگان در این جلسه شرایط خود را مطرح کرده. شرایطی که به احتمال فراوان مورد موافقت سعیدلو قرار می‌گیرد و برای بازگشت دادگان دردسرساز نیست. دادگان به مشاوران سعیدلو دو نکته را گفته که به اطلاع رییس جدید سازمان ورزش برسانند.

بنا به اظهارات حاضران در این نشست نیمه رسمی، مشاوران رییس جدید سازمان تربیت بدنی از دادگان خواسته‌اند شرایط حضور مجدد در فوتبال را مطرح کند که او در پاسخ این افراد اعلام کرده است: «من با محسن مهرعلیزاده کار کردم و علی‌رغم اینکه وی با من از لحاظ خط فکری تفاوت داشت به هیچ مشکلی برنخوردیم، مطمئناً در شرایط فعلی که خط فکری من و آقای علی سعیدلو نزدیک‌تر است، می‌توانیم با قدرت بیشتری فعالیت کنیم اما این حرکت مستلزم داشتن اختیارات فنی است. من خوب می‌دانم که رییس سازمان تربیت بدنی براساس ضوابط و قوانین قانوناً ناظر بر کار رؤسای فدراسیون‌ها است اما باید این مساله را هم بپذیریم که رییس فدراسیون هم اختیاراتی می‌خواهد.»

گفته می‌شود در این نشست محمد دادگان خطاب به مشاوران علی سعیدلو اعلام کرده: «من تابع نظام، کشور و رییس‌جمهور هستم اما این مباحث نباید با مقوله فنی تداخل پیدا کند، من به دنبال تأسیس جزیره خودمختار نیستم اما اینکه فدراسیون خود بتواند درباره چگونگی برگزاری یک بازی تصمیم بگیرد بسیار مهم و تأثیرگذار است.»

رییس سابق فدراسیون فوتبال که ظرف 15 روز گذشته 3 بار با برخی مشاوران و اعضای کمیته ورزش ستاد انتخاباتی دکتر احمدی‌نژاد ملاقات کرده است در آخرین نشست خود با این افراد اعلام کرده است: «من هیچ مشکلی برای شروع کار ندارم بدون تردید اگر آقای سعیدلو به من اختیارات بدهند من آماده‌ام مسوولیت‌ها را بپذیرم و در برابر آن جوابگو باشم. خانواده من پس از جام جهانی 2006 دچار مشکلات شدید روحی شدند به گونه‌ای که مادرم به من گفت که اگر به فوتبال برگردی و کار اجرایی قبول کنی هرگز تو را نمی‌بخشم! من شرایط سختی را تحمل کرده‌ام.»

یکی از حاضران در این نشست درخصوص مواردی که میان گروه مشاوران رییس سازمان تربیت بدنی و محمد دادگان مطرح شده می‌گوید: «خوشبختانه طرفین به جمع‌بندی مطلوبی دست پیدا کردند و قرار شد در جلسات بعدی موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود. اما نکته‌ای که در 3 جلسه اخیر به طور صد درصد مشخص شده این است که محمد دادگان برای بازگشت، نیازمند استعفای رییس و هیات رییسه فعلی فدراسیون است. دادگان در مرحله بعد خواستار استفاده از نیروهای هماهنگ با تفکرات مدیریتی خودش است.»

وی درباره اینکه رییس سابق فدراسیون فوتبال از رییس سازمان تربیت بدنی طلب اختیارات فنی کرده هم توضیح می‌دهد: «آقای دادگان صراحتاً دعوت رییس سازمان را پذیرفت و از این رو باید بپذیریم که خط فکری آقای سعیدلو با محمد دادگان نزدیک است و همین مسائل باعث شده که شخص اول ورزش ایران برای شروع کار به گزینه دلخواهش اختیاراتی را بدهد. پس نباید زیاد نگران این مساله باشیم.»

این فرد مطلع که دوست ندارد نامی از وی برده شود، در پایان به نکته جالب‌ توجهی اشاره می‌کند که می‌تواند یکی از حرکت‌های رو به جلو رییس سابق فدراسیون به حساب آورد: «دکتر دادگان صراحتاً اعلام کرده که امروز با 4 سال پیش تفاوت دارد. امروز من فرق بین دوست و دشمن را می‌دانم، شاید برخی افراد امروز تصور کنند قرار است همان افرادی که 4 سال پیش با من به فوتبال آمدند دوباره برگردند اما این اطمینان را حاضرم به رییس سازمان بدهم که شاهد ترکیب جدیدی در فدراسیون فوتبال خواهید بود.»

با این حال برخی محافل خبری مدعی هستند عده‌ای از افراد نزدیک به دولت طی تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد دادگان به وی توصیه کردند به پیشنهاد علی سعیدلو خیلی زود جواب بدهد تا با ورود به عرصه فوتبال دغدغه نسل جوان که توجه ویژه‌ای به فوتبال دارند را برطرف کند.

به نظر می‌رسد طی روزهای آینده محمد دادگان با حضور در یک برنامه تلویزیونی‌دیگر بار دیگر در خصوص مسائل مربوط به فوتبال اظهارنظر خواهد کرد و درباره سرنوشت فوتبال با مردم به صورت شفاف سخن خواهد گفت تا مردم متوجه شوند وی با فوتبال به هیچ وجه قهر و نیست و در صورتی که به توانایی وی احساس نیاز شود به سرعت خود را در اختیار منافع گروهی قرار خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار