بازدید 23233
۲
حواشی سفر به ریاض؛

میهمانان ویژه ایرانی در سرزمین اعراب + جوابیه و پاسخ

چگونه نماینده شرکت تکنوجیم که طرف قرارداد به ستاد بازیها است، پیش از آنکه نماینده این ستاد باشد، نقش فیلمبردار ستاد را برعهده داشته و از آن سو پس از این سر از یک شرکت ایتالیایی درآورده است و مجدداً نقش فیلمبردار ستاد بازیها را برعهده گرفته است؟! آیا نباید نماینده این شرکت ارتباطی با این ستاد نداشته باشد یا پروژه فیلمبرداری از این بازیها نیز به این تکنوجیم یا شرکت واسطه آن سپرده شده است؟!
کد خبر: ۶۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۲ 02 September 2009
نشست مجمع عمومی فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی روز گذشته در حالی برگزار شد و ایران توانست با طرح بهانه آنفولانزای خوکی بازیهای کشورهای اسلامی را تا فروردین ماه سال آتی برای مشخص شدن تکلیف نهایی بازیها به تعویق بیاندازد که نفرات اعزامی به این رویداد شائبه‏های فراوانی را به وجود آورده و انتشار جزئیات آن از هم‏اکنون موجبات نگرانی عده‏ای را فراهم ساخته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ در موقعیتی که حتی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لغو این بازی‏ها را به دلیل احتمال شیوع آنفولانزای خوکی در حین برگزاری این رویداد در مهر و آبان ماه سال جاری مورد تایید قرار نمی‏داد، با مصوبه هیات وزیران مقرر شد به دلایل نامشخص این بازیها با تعویقی شش ماهه همراه شد.

این تعویق با محمدصالح قذدر دبیرکل فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی و سایر اعضاء گروه ناظر بر بازیها در سفری که پس از تعوبق به تهران داشتند در میان گذاشته نشد و مسئولان ایرانی ستاد بازیهای کشورهای اسلامی طرح موضوع تعویق یک سویه بازیهای هبستگی کشورهای اسلامی را برای اخذ مصوبه از مجمع عمومی این فدراسیون بین‏المللی به زمان حضور در این مجمع موکول کردند.

در این چهارچوب مقرر شد محمد علی‏آبادی به عنوان رئیس ستاد برگزاری دومین دوره بازیها به همراه تنی چند از مسئولان ورزشی ایران که با این رویداد مرتبط هستند راهی ریاض شده و ضمن شرکت در اجلاس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی درخواست ایران را برای تصویب تعویق بازیها با طرح آنفولانزای خوکی و اینکه ممکن است در ایران بسیاری از ورزشکاران خارجی دچار چنین بیماری شوند، مطرح کند.

پس از اینکه در خصوص اعزام هماهنگی‏های لازم به وقوع پیوست، همزمانی اجلاس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی و زمان اخذ رای از وزرای دولت دهم باعث شد، محمد علی‏آبادی قید این سفر را بزند و گروه مسئولان ایران حاضر در این اجلاس با ریاست بهرام افشارزاده قائم مقام ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی راهی ریاض شود.



با این حال کاروان اعزامی صرفاً مشتمل بر یک گروه مدیریتی نمی‏شد و برخی کارمندان این بازیها و البته یک شخص خاص نیز در کنار بهرام افشارزاده قائم مقام و حسن میرزاآقابیگ دبیر ستاد بازیها راهی عربستان شدند که همین کیفیت اعزام شائبه‏هایی را به وجود آورد اما پاسخ مشخصی برای انگیزه اعزام این میهمانان ویژه به سرزمین اعراب قابل ذکر نبود.

علاوه بر نفراتی که تحت عنوان مسئول کمیته بین‏الملل ستاد برگزاری بازیها و یا کمیته ملی المپیک به همراه افشارزاده و میرزاآقابیگ راهی عربستان شده بودند، مریم مقدس مسئول انفورماتیک و شهرزاد ثابت مسئول دبیرخانه بازیهای کشورهای اسلامی نیز به دلایل نامعلوم در گروه اعزامی بودند! اینکه آیا قرار بوده دبیرخانه ستاد بازیها در ریاض فعال باشد و یا سیستم‏های رایانه‏ای بازیها در آنجا در صورت مشکل شود تنها توجیهی است که می‏توان برای اعزام این اشخاص به عربستان آورد که غیرمنطقی‏ترین شخص روی زمین نیز چنین استدلالی را نخواهد پذیرفت.

از سوی دیگر در کاروان اعزامی شخصی به نام محمد شریفی به عنوان تصویربردار ستاد برگزاری بازیها اعزام شد تا از اجلاس مذکور همچون مراسم گذشته فیلم تهیه کند. اما نکته جالب آنکه محمد شریفی همکار ستاد بازیهای کشورهای اسلامی در بخش تصویربرداری نماینده شرکت تکنوجیم نیز محسوب می‏شود؛ شرکت ایتالیایی که قرار شد تحت عنوان اسپانسرینگ تجهیزات بدنسازی سبک را برای این بازیها تامین کند.

حال این پرسش مطرح می‏شود، چگونه نماینده شرکت تکنوجیم که طرف قرارداد به ستاد بازیها است، پیش از آنکه نماینده این ستاد باشد، نقش فیلمبردار ستاد را برعهده داشته و از آن سو پس از این سر از یک شرکت ایتالیایی درآورده است و مجدداً نقش فیلمبردار ستاد بازیها را برعهده گرفته است؟! آیا نباید نماینده این شرکت ارتباطی با این ستاد نداشته باشد یا پروژه فیلمبرداری از این بازیها نیز به این تکنوجیم یا شرکت واسطه آن سپرده شده است؟!

جالب آنکه پس از پایان این اجلاس که به متقاعد شدن مجمع عمومی فدراسیون بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به تعویق این بازیها با ترس از خطر آنفولانزای خوکی منجر شد، بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک و قائم مقام ستاد برگزاری دومین دوره این بازیها در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان، به سرعت به تهران بازگشت و پس از ورود به تهران از همان سه و نیمه شب به دفترش در ساختمان گاندی کمیته ملی المپیک رفت و امروز ادامه فعالیت‏هایش را به عنوان دبیرکل پیگیری کرد.

اما این چهره پرتلاش تنها به پایتخت کشورمان بازگشت و سایر اشخاص مذکور به همراه میرزاآقابیگ چند روز بیشتر در عربستان ماندند تا به خرج ستاد بازیهای کشورهای اسلامی به مکه، مدینه و شاید نقاط دیگر عربستان بروند و روزهای ایده‏آلی را در سایه این سفر سپری کنند.

ذکر این موضوع نیز ضروری است که تنها برای اعزام سه نفر به این بازیها مجوز شورای برون مرزی صادر شده و حال اینکه با زیرپا گذاشتن سهمیه سه نفره، انگیزه سفر با مسئولان دبیرخانه و انفورماتیک بدون مجوز قانونی به ریاض چه بوده، هیچ‏کس آگاهی ندارد. این نفرات در حالی اعزام شدند که شایسته معاون دبیر ستاد بازیها از اعزام به این اجلاس بازماند و نتوانست در میان میهمانان ویژه ایرانی در سرزمین اعراب باشد.

جوابیه ستاد بازیها
در پی درج این خبر حسن میرزاآقابیگ با ارسال جوابیه‏ای، توضیح قانع‏کننده و اتهام برانگیزی مطرح کرد که در ذیل می‏آید.
1ـ حضور در اجلاس عربستان صرفا یک سفر مدیریتی نبوده بلکه براساس ارائه گزارش ستاد بازیها می‌بایست افرادی که قابلیت ارائه گزارش مربوطه را داشته و یا پاسخگو باشند حضور یابند و چون نگارنده مطلب هرگز در یک کنفرانس بین المللی شرکت نداشته به اینگونه نگارش و درج خبر اقدام داشته است.

2ـ در خصوص آقای شریفی که از بدو فعالیت اینجانب با عنوان مستند ساز ستاد بازیها حضوری فعال درتمامی مراسم‌های داخلی و خارجی داشته ‌اند و همچنین از همکاران مورد وئوق بخش ورزش صدا و سیما نیز می‌باشند، قابل ذکر است منتصب نمودن ایشان به شرکت تکنوجیم نیز باز هم توهم فکر نگارنده است بدیهی است چنین اتهاماتی از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری بوده که لازم است د مرجعی قضایی ثابت گردد که این مهم توسط ستاد بازیها در حال پیگیری است.

3ـ برگشت آقای افشار زاده پس از اجلاس به واسطه کار زیاد ایشان بوده و گروه اعزامی با توجه به برنامه‌ریزی ISSF به مدینه منوره و مکه مکرمه مشرف شدند که بی‌شک دستیابی به آن سعادت و دعوت الهی می‌‌طلبد اینجانب به عنوان دبیر اجرایی با این کار موافقت نموده و جوابگوی آن به کلیه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور خواهم بود.

4ـ قابل ذکر است کلیه هزینه‌های اقامت در عربستان به عهده ISSF بوده و ریالی از ستاد بازیها هزینه نگردیده که باز هم ارائه اکاذیب از سوی نگارنده کاملا مشهود می‌باشد.

5ـ در خصوص اعزام 6 نفر به اجلاس که بر اساس رای شورای برون مرزی با اعزام سه نفر موافقت گردیده بود لازم به ذکر است که جهت دفاع از درخواست در شورای برون مرزی که با ریاست جناب آقای هاشمی معاونت محترم فنی ورزشی سازمان تشکیل می‌گردد حضور یافتند. 48 ساعت قبل از سفر نامه موافقت اعزام سه نفر به ستاد بازیها رسید که جای تعجب داشت که در جلسه عنوان نگردیده تا دفاع لازم صورت پذیرد ولی برای احترام به نظر شورای یاد شده همان سه نفر از طریق ستاد بازیها بلیط تهیه شده و شخصا به عنوان دبیر اجرایی برای آقای شریفی که به عنوان مستند ساز در چنین جلساتی امر خطیر را عهده دار است با هزینه شخصی بلیط سفر را مهیا نمودم ضمنا بهتر است بدانید که تمامی هزینه‌های گروه اعزامی در طول اقامت به عهده ISSF بوده است.

پاسخ تابناک
1- انتشار جوابیه فوق با درج خبر تازه‏ای در خصوص ستاد برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی در این رسانه همزمان شد که بخشی از ابهامات طرح شده در جوابیه ستاد مذکور را پاسخگو بوده است. با این حال ابهاماتی نیز مطرح است که همین جا پاسخ داده می‏شود. در خصوص بند اولیه جوابیه یادآور می‏شود نگارنده مطلب تابناک بر اساس مستندات ارائه شده، شخص دارای تحصیلات عالی دانشگاهی بوده که اتفاقاً در کنفرانس‏های بین‏المللی نیز شرکت کرده است. بر این اساس این پرسش مطرح می‏شود که دبیر ستاد بازیها با توجه به عدم ذکر نویسنده مطلب مذکور، از کجا دریافته‏اند که نگارنده این مطلب فوق کدامیک از همکاران است و در چه کنفرانس‏هایی شرکت کرده یا نکرده است؟! بر این اساس چون به این همکار تابناک توهین شده، تابناک این حق را برای خود قائل می‏داند که در صورت اصرار ستاد بازیها، به اقامه دعوا برای دفاع از حیثیت این همکارمان بپردازد.

در ادامه نیز از سوی جوابیه‏نویس محترم آن ستاد ذکر شده "افرادی که قابلیت ارائه گزارش مربوطه را داشته و یا پاسخگو باشند باید در کنفرانس بین‏المللی حضور یابند." در این خصوص باید اشاره شود که این اجلاس هیات رئیسه و مجمع عمومی یک فدراسیون بین‏المللی بوده و چنین اجلاسی با کنفرانس بین‏المللی زمین تا آسمان تفاوت دارد! از طرفی دیگر آیا منظور مسئولان امر این بوده که مسئول دبیرخانه و انفورماتیک قابلیت ارائه گزارش را در چنین اجلاسی دارند و توانمندتر از مدیران پرسابقه که تجربه شرکت در اینچنین اجلاسی را دارند، عمل کرده‏اند؟! حقیقتاً مسئول انفورماتیک چگونه در ارائه گزارش ایران در خصوص فعالیت‏هایی که برای میزبانی انجام داده، نقش داشته است؟ آیا صرفاً برای توزیع CD که از فعالیت‏ها تنظیم شده بود اعزام شده‏اند یا برای قرار دادن لوح در سیستم نرم‏افزاری سالن برگزاری اجلاس؟! بانوی محترمی که مسئول دبیرخانه هستند چگونه در ارائه گزارش نقش داشته‏اند؟ آیا جز توزیع نسخه‏های گزارش میان حاضرین در اجلاس کاری از این دو بانوی کارمند ستاد برمی‎‏آمده است؟ آیا هیچ‏کس از میزبان اجلاس آنجا نبوده که این وظیفه خطیر را انجام دهد؟!

2- در خصوص آقای شریفی اصلاً تصور نمی‏شد حداقل حضرتعالی که پای نامه معرفی ایشان به اماکن مختلف به عنوان نماینده تکنوجیم را امضاء کرده‏اید، منکرش شوید و حتی مدعی طرح شکاست شوید! یکی از این معرفی‏نامه‏های ایشان و شخص دیگری به عنوان نماینده شرکت تکنوجیم که به تاریخ 88/5/11 به اداره کل تربیت‏بدنی استان تهران ارسال شده، در خبر مرتبط با این خبر آمده است. اگر ما دچار اشتباه شده‏ایم و یا به شکلی بعید تشابه اسمی رخ داده باز هم حضرتعالی شفاف‏سازی بفرمایید؛ چون این رسانه به نامه ستاد استناد کرده است.

3- در بند سوم اشاره شده که ایشان با مسئولیت خودشان مجوز سفر حج را برای خود و سایر همراهان از جمله بانوان صادر کرده‏اند. آیا اصولاً حضرتعالی خارج از روند برگزاری مسابقات دارای اختیاراتی هستید که چنین تصمیمی اتخاذ کرده‏اید و شش روز پس از پایان اجلاس به تهران مراجعت کرده‏اید؟

4- همچنین عنوان شده که کلیه هزینه‏ها بر عهده میزبان بوده است. یعنی شش روز اقامت پس از این اجلاس و همچنین سفر حج و هزینه‏های آن را اجلاس پرداخته است؟ پس اگر چنین است، آقای افشارزاده چرا عنوان کرده‏اند هزینه‏های بانوان را خود ایشان متقبل شده‏اند؟ اگر میزبان هزینه‏ها را پرداخت کرده، پس چرا بانوان متحمل هزینه شده‏اند؟! در این شرایط آیا میزبان حتی هزینه سفر گروه ایران در غیاب دبیرکل کمیته ملی المپیک به امارات متحده عربی و اقامت در این کشور  و سپس پرواز به سمت تهران را نیز متقبل شده است؟!

5- در خصوص آقای شریفی نیز باید عنوان شود، اولاً هرگونه اعزام بدون مجوز شورای برون مرزی تخلف بوده و سازمان تربیت‏بدنی مکلف است گزارش این تخلف را برای برخورد قانونی به دستگاه‏های نظارتی انتقال دهد و ثانیاً اگر هزینه کل کاروان را عربستان پرداخت کرده، چرا آقای آقابیگ شما از جیبتان هزینه سفر این شخص را داده‏اید؟! تناقض تا کجا؟
در پایان توجه این ستاد را موارد ذکر شده در خبر مرتبط فرا خوانده و همان توصیه‏ها را در خصوص بیان حقایق در خصوص این بازیها موکداً بیان می‏کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خیلی خوب بود. یعنی اینها هم بله؟!
20
20
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان