بازدید 26937

تصاوير: روزگار سخت زاينده رود اصفهان

کد خبر: ۶۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱ 02 September 2009





























تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
جلوی توریستها آبرویمان رفت !!
با سلام واقعا بايد براي خشك شدن رگ حياتي فلات مركزي ايران گريست و براي حيات دوباره آن بعد از خدا از تمامي مسؤلان كشور استمداد ميخواهم.
ما را چه به آثار باستاني همين كه جهان سومي هستيم
نابودي درياچه اورميه نابودي تخت جمشيد نابودي شوش باستان نابودي زايندرود وبعداز اينها نابود ايران چون ايراني براي ايران خدمت نميكند
نه با گوشفند آبرويمان نمي رود ! وقتي به مردم تيراندازي شد آبرويمان رفت
دلتان خوش است.
کدام توریست؟!
ای کاش حداقل سهم آبی که هزاران سال در زاینده رود جاری می شده می دادند.
این است نتیجه لوله کشی بی حساب و کتاب و انتقال آب یک استان به استان دیگر.
خدایا باران رحمتت رابرما نازل بفرما
ایران فقط تهران و اصفهان نیست. از خشک شدن تالاب قوری گول تبریز و نفسهای آخر دریاچه ارومیه هم بنویسید.
اگر کمتر گناه کنیم و خدا برکت باران را از ما نگیرد این اتفاق نمی افتد
گرمی هوای اصفهان با یزد وبندرعباس یکی شده و انگیزه مسافران راهم از بین برده متاسفانه هیچکس هم مسیولیت قبول نمیکند
نشسته جغد به ویرانه های اسکندر منه خرابه نشین دلخوشم وطن دارم 
چه عجب حداقل چند عكس از اين فاجعه و حق كشي انتشار داديد.
من دو ماه تیر و مرداد را در اصفهان ساکن بودم آب در زاینده رود که هیچ کمی آب خوراکی در بسیاری از مناطق توریستی اصفهان نمیتوان پیدا کرد و در جواب دوست اول باید بگم که در اصفهان حداقل اون دو ماه که من آنجا بودم آنقدر توریست خارجی نبود که بخواهیم نگران آبرویمان باشیم ، تقریبا میشه گفت از لحاظ گردشگری داخلی داریم بومی سازی میکنیم و دست اجانب را از کشور کوتاه میکنیم.
طبق اطلاع شورای شهر و شهردار اصفهان در پی درخواست های مکرر از سازمان اب منطقهای برای جلوگیری از تخریب پل ها ناچار شده کنار هر کدام از پل ها چاه بزنه و ستون ها و پایه های پل ها را مرتب ابیاری کنه چون می گویند مصلح ساختمانی انها به گونه ایست که باید مرتب از اب حداقل نم داشته باشد / اما تاکنون از طرف سازمان اب منطقه ای خبری نیست / بهر حال پیش بینی میشود تا مدتی دیگه اصفهان نصف جهان نخواهد بود . با تشکر
دست دولت خدمتگزار درد نکنه که حق آبه ی زاینده رود رو به استان چهار محال و بختیاری داده ، کشاورزای اصفهانی مناطق شرق اصفهان همه در حال ورشکستگی هستند.
چند سالی است که برکت از این سرزمین رخت بر بسته. وقتی هر کاری دلمان می خواهد انجام می دهیم و وقتی کم آوردیم ادعا می کنیم برای خدا و امام زمان انجام داده ایم نتیجه اش همین میشود.
توریست ها رو بی خیال ... جواب نسلهای آینده رو چی بدیم؟
همیشه نیمه پر لیوان را ببینید. حضور این همه گوسفند در زاینده رود تا بحال سابقه نداشته است!
دوست عزیز این جمله شما در عین کوتاه بودن دو ایراد اساسی دارد
اولا ما آبرویی برامان نمانده که برود
ثانیا توریستی که برای تفنن و گشت و گذار بیاید و نترسد که موقع بازگشت به دلیل عکس گرفتن از طبیعت و رودخانه و پل در آستانه تخریب جاسوس خطابش نکنند.
آقا این عکسها دروغه! عکس آخر پل خواجو هست، به نظرتون کی وسط شهر گوسفند داره؟! من اصفهانی هستم، من هم خیلی دلم می سوزه هر وقت از رودخونه رد می شم ولی باور کنین اونجا کسی گوسفند نداره!! مرکز شهر هم هست، کسی نمی تونه گوسفنداش رو این همه راه ببره تا اینجا....
نه اتفاقا این یک جاذبه توریستی است چون هیچ جای دنیا در رودخانه بجای آب گوسفند جریان ندارد!
با سلام . میشد یک سری عکس هم از همین آبی که در این رودخانه جاری بود و الان در کاشان و یزد جاری شده بگذارید تا دنیا هم از این مدیریت معرکه فیض ببرند .
حتما دست دشمن در کار بوده که زاینده رود اینطور خشکیده
چشم مسئولین شهر اصفهان روشن
همه چیز رفت اینم روش
جای تاسف است .نابودی اثار باستانی یعنی این
با سلام من یک هموطن آذری و تبریزی هستم واحساس خودم را اینگونه میتوانم بیان کنم که از دیدن این تصاویر انسان باید گریه کند . اصفهان و زاینده رود فقط مال اصفهانیها نیست اصفهان مال همه ایران است ومن واقعا متاسفم . ای کاش مسولین محترم راهکار مناسبی اندیشه کنند تا شاهد اینگونه فاجعه ها نباشیم .وجای بسی تاسف است در سال 2009 در بهترین نقطه اصفهان شاهد حضور گله های گوسفند هستیم .مثل اینکه قرار است به مردم اصفهان همه نوع بی حرمتی بشود .
اصفهان دیگه روح نداره
وای وای وای آدم نمیدونه گریه کنه یا بخنده !! یواش یواش باید زاینده رود رو هم مثه قم رود دومین پارکینگ آبی ایران قلمداد کنیم !
اینکه یک رودخانه است در مورد بزرگترین دریاچه ایران که کلا نابود شده چه تصاویر و حرفی برای گفتن دارید
به به !! واقعا زشته- شهرداري اصفهان چطوري اجازه ميده اين گوسفند هاي بيان داخل شهر و آن هم جاي سي و سه پل؟؟؟؟؟
خوب خدارا شکر که در اصفهان کمبود گوشت وکود نداریم
حالا هی بگین توی ایران حقوق بشر رعایت نمیشه
اینجا حقوق گوسفند رعایت میشه انسان که جای خودش داره
دل آقایونی که می فرمودند به " اصفهان برخوردار" سفر نمی کنیم ، خنک شد؟
حالا تشریف بیارن و ببینن در دولت دهم کدومیک از امکانات اصفهان را می تونن بذل و بخشش کنن که مبادا تو این کشور یه جای آبرومند و تر و تمیز و آباد باقی نگذاشته باشن!!!
تابناک ، برای تو هم متاسفم. لااقل بیست تا کامنت گذاشته ام تا حالا ، دریغ از چاپ یه دونش!!!!!!
محبت مسئولين به آثار تاريخيمان را نظاره گريم..
بزرگترین دشمن ایران کم آبی و رشد کویر است نه دشمن خارجی. لطفا تا دیرتر از این نشده ته مانده ثروت کشور را صرف مبارزه با پدیده گرمایش ایران بکنید نه موشک. گر چه میدانم نه آنهایی که باید بشنوند این را خواهند شنید و نه اگر بشنوند ترتیب اثر حواهند داد و نه شاید شما این را در سایت منعکس کنید. درد ما در این است که اگر فلان آقایی یک حرف بی ارزشی را در مورد یک مسئله سیاسی گفته بود خواننده های شما تا حالا هزار جور نظر داده بودند ولی در مورد مسئله ای به این مهمی یک نظر داده شده آن هم در جهت لوث کردن موضوع. پدیده گرد و خاک سالهاست که استانهای جنوبی کشور را تحت تاثیر خودش قرار داده بود و کسی به فکر نبود. دامنه این پدیده در طی دهه های آینده سایر مناطق ایران را در بر خواهد گرفت- اگر دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی ما به فکر چاره نباشند. به عنوان مثال در ایران درخت عظیم و منحصر به فردی وجود دارد به نام سرو ابرقو که بیش از 4000 سال سن دارد آیا بهتر نیست در کنار شبیه سازی گاو و گوسفند که مرتب اخبار افتخار آمیز انرا در رسانه ها میشنویم این درخت مقاوم و بومی مناطق کویری را هم شبیه سازی صنعتی کنیم و تا میتوانیم از آن در ایجاد پوشش گیاهی و جنگلی بسیار مقاوم در ایران استفاده کنیم؟ آیا نباید با سرمایه گذاری در مهار تابش خورشیدی مناطق کویری به فکر شیرین سازی آب دریا و انتقال ان باشیم؟ آیا نباید به دنبال تکنولوزی های نو و در ظهور باشیم؟ بی تفاوتی تا کی؟ کم آبی و خشکسالی را کمتر از تهدید طالبان یا صدام یا آمریکا ندانیم.
این عکسها نشان میدهد مسئولان محیط زیست کار خود را خوب انجام نمیدهند.
چرا اتفاقا کلی آبرو هم پیدا کردیم ،چون توانسته ایم از شیوه احیای فضای سبز و تلفیق اکوسیستم جانوری با محیط زیست، نشان از سبزی و نشاط در بین مردم خونگرم اصفهان بوجود بیاوریم
یک نوع ماهی جدید زاینده رودی کشف شده نیاز به پرورش در آب ندارد .گوسبند ماهی
دم اصفهانيهاي زرنگ گرم ، عجب فشار تبليغاتي !!
این حاصل اقدام نسنجیده دولت در جدا کردن شرکت آب منطقه ای اصفهان از شرکت آب منطقه ای چهارمحال است اگر تونل سوم کوهرنگ در زمان مقرر (سال 85) افتتاح شده بود این وضعیت بوجود نمی آمد فاجعه ای که اتفاق افتاده بسیار جدی تر و عمیق تر از این تصاویر است اکنون دوسال است که کشاورزان شرق اصفهان نمی نوانند کشت کنند و فضای سبز حاشیه زاینده رود در حال نابودی است و پلهای تاریخی در معرض نشست قرار کرفته اند
مگر هرسال دراسپانيا گاوهاشان درپايتخت ولو نمي كننديا دامداران اروپاي جهت اعتراضات گله هايشان درشهرها حركت نمي دهند .درجواب دوستمان اين اگردامي درشهر ببينيم واحساس شرمندگي بكنييم همان خودباختگي است
پایتخت فرهنگی جهان اسلام را ببین!
همینو کم داشتیم بجای عبور اب از دریچه ها گوسفند حالا رد میشه
چرا در این سالها فقط این حوادث اتفاق می افتد
هر چند خیلی تاسف بار است ولی خدایش این اصفهانی ها با اینکه چیز بدر بخوری ندارن خوب خودشون معرف کردنند وبه قول معرف از آب کرده می گیرند وحالا باید دید از بی آبی چه می گیرند
آبرویی هم مگه مانده است که برود؟
چشم مسئولین پرادعای شورای شهر و شهرداری اصفهان روشن که این چوپان ،گله اش را تا قلب شهر اصفهان آورده و یکی به او نگفته حاج آقا کجا ؟! باور کنید من که از تعجب شروع کردم به دروغ گویی در باره گذشته عملکرد خودم در این دنیا !
خد لعنت كند كساني كه زاينده رود را از حقابه خود محروم كردند.
متاسفم
نمی دونم مسئولین مدیریت آب کشور چه فکری می کنند
در تمام دنیا به شهرهای باستانی و زیبا اهمیت می دهند ولی در ایران اصفهان جزء شهرهای برخوردار محسوب می شود و آب رودخانه باید برای استان چهارمحال پمپ گردد .
تابناک هم اگر ساکت بماند گناهکار است
البته آب زاينده رودو مي تونين در ساير شهرهاي ايران ببينين شهرهايي مثل يزدو و كرمانو ........
خداوندا گناهان مار را ببخش و زاینده رود را مجددا پر آب بگردان.آمین رب العالمین
اگر باران به كوهستان نبارد
به سالي دجله گردد خشك رودي
هرچه بشود حقمان است وقتی کسی که ده سال سابقه استانداری دارد میشود رییس محیط زیست .در حالی که یک معلم که ده سال سابقه تاریخ دارد جغرافی درس نمیدهد .در صورتی که کل کتاب تحصیلی صد صفهه است
واااای چقدر گردشگر .... اون وقت میگن ایران گردشگر کم داره ....اینا اومدن که
من در جايي نوشته بودم :"زاينده رود رگ حياتي اصفهان". بنظرم اگر اين روند بي آبي ادامه يابد و فكري به حال آن نكنند بايد گفت دستهايي براي از بين بردن اصفهان در كار است.زاينده رود قلب اصفهان است.متعجبم چرا اهالي اصفهان اين جفا را بر شهر خود مي بينند ولي كاري نميكنند.
هر دم از این باغ بری میرسد...!!!اینم از شهر توریستیمون که هر جای دنیا میری اگه ایرانو بشناسن با اصفهانش میشناسنش...
وای بر استاندار اصفهان که از یک طرف نمی تواند حق زاینده رود را از استان چهار محال بختیاری بگیرد و از طرف دیگر آب را به استانهای همجوار می فرستد. حال ایشان می خواهد وزیر شود!
عبرت کنید و این همه پولهای بی زبون رو تو دشتهای کویر حیف و میل نکنید.
حالا کجاشو دیده ای اول آبادی ایران سربلندتان است.
سلام
بزارين اهالي محترم يزد و كرمان و ... راحت باشند
حالا طبيعت و ... نداشته باشين
چي ميشه ؟؟؟
احتمالاگوسفندها امده اند تاخراب شدن سي وسه بل را به جهت حفر غير اصولي تونل مترو شهر اصفهان از نزديك تماشا كنند
وقتي مديريت نباشد بهتر از اين نمي شود در اينجا نقش مسئولين استاني اصفهان ، شوراي شهر به وضوح مشهود است چرا كه خشك شدن زاينده رود مسبوق به سابقه است در حاليكه مي توانستند با كمي دورانديشي و تامل اين مسئله را مديريت كنند تا حداقل به اين روز نيافتد درواقع بايد به حال زاينده رود حسرت خورد پايتخت فرهنگي جهان اسلام كه به بركت زاينده رود زيبا شده امروز چنان بدست فراموشي سپرده شده كه اينگار هيچ اتفاقي نيافتاده اي كاش مسئولين كمي به خوشان بيايند؟؟؟؟؟؟؟؟
ايده شهردار اصفهان بوده؟
يه ذره از آب کارون مونده اونو هم بريزيد تو زاينده رود خيالتون راحت شه. همينو ميخوايد؟
اين بلا سردرياچه اروميه هم امده بايدعادت كنيم
خدا...... از دست سوئ مدیریت و بی تدبیری این سرزمین چه ها که نمی کشه. اون از میراث فرهنگی مون اینم از میراث طبیعیمون که می ره زیر اسم بزرگ سدهای بی سود و فایده نابود میشه و ما دلخوش آمارهای سدسازی هستیم.
چشم شاهعباس صفوي روشن روز روشن زير پل محبوبش!!!! گوسفند چراني
گوسفندها توریست شده اند.بعد بگویید مشایی کاری برای جلب توریست نکرد
مگه 33پل توشهر نیست این گوسفندا اینجا چه می کنند
یاد باد آن روز گاران یاد باد
دامداری شغل خوبی ودرامدزا است
کدام توریست؟ الان تمام هتل های اصفهان خالی است
انتقال اب سرچشمه زاينده رود به كاشان و تبديل رود زاينده رود به پيست موتورسواري زاينده موتور اينم يه جورايي اصلاح الگوي مصرفه
لطفا مطلبی در باره دلایل خشکی رود بنویسید
کجایی زنده رود؟!
بعد میگن چرا گوشت شده کیلوی 16 هزار ، گوشت گوسفندی که علف زاینده رود خورده باشه کیلویی 20 هزار می ارزه
حالا قبلش هم که آب داشت خیلی آبروداری می کردیم!!؟ من یادمه از بوی ناجور زاینده رود نمی شد از چند متری بهش نزدیک شد
احسنت! به این می گن مدیریت گردشگردی، این گوسفندا توریست استرالیایی هستن ؟!
تو را بخدا مسئولین فکری کنند اگر به همین منوال پیش برویم به زودی کویر اصفهان را خواهد گرفت کسانی که میخواستند با انتقال آب زاینده رود کویر را آباد کنند بفرمایید اصفهان را هم کویر کردید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار