بازدید 42650

نامه ابطحی به فارس درباره وبلاگش

کد خبر: ۶۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۳ 01 September 2009
محمدعلي ابطحي در واكنش به مسدود شدن وبلاگ شخصي خود طي نامه‌اي اين حركت را غيراخلاقي خواند و نوشت: هك كردن هميشه يك كار غير اخلاقي است و بخصوص اگر از سوي كاربراني باشد كه هميشه با سانسور مخالفت مي‌كرده‌اند.


به گزارش فارس،‌ متن نامه محمدعلي ابطحي در واكنش به مسدود شدن وبلاگ‌ شخصي خود به اين شرح است : پس از آن‌كه از هفته گذشته تمهيداتي ايجاد شد كه در درون زندان اوين بتوانم وبلاگم را بنويسم و با متوليان امر به اين نتيجه رسيدم كه آنها فقط بتوانند بگويند نكاتي را حذف كنم و موضوعات را من خود انتخاب كنم و بنويسم. اين كار آنقدر مورد استقبال قرار گرفت كه پديده‌اي مهم در تاريخ وبلا‌گ‌نويسي شد. مراجعه مستقيم به سايت روزانه از صد هزارنفر فرا رفت. خيلي القا كردندكه اين‌ها نوشته‌هاي خودم نيست و بازجويان فشار آورده‌اند كه وبلاگ بنويسم و يا آنان نوشته‌اند. گمانم بر اين است كه خود آنان هم مي‌دانند كه من ادبيات خاص خودم را دارم و كسي نمي‌‌تواند به جاي من بنويسد. اما ديروز فراخوان عمومي در سطح جامعه مجازي براي هك كردن سايت من صورت گرفت. هك كردن هميشه يك كار غير اخلاقي است و بخصوص اگر از سوي كاربراني باشد كه هميشه با سانسور مخالفت مي‌كرده‌اند. اين فراخوان عمومي به هك كه خود از پديد‌ه‌هاي غير قابل ما در دعوت به سانسور از سوي كساني است كه هميشه از سانسور نالان بوده‌اند.


ديروز اين فراخوان نتيجه داد و در يك حمله وسيع به سايت من،‌آن را از كار انداختند و علاوه بر آن فيس بوك من نيز كه 5 هزار عضو و 3 هزار نفر در ليست انتظار داشته است از رده خارج شد.


تاسف عميق خود را از اين برخورد غيرفرهنگي و غيراخلاقي اعلام مي‌دارم. اميدوارم با تلاش‌هايي كه در حال انجام است امكان ارتباط دوباره با خوانندگان داشته باشم. همين نكته اميددارم زودتر آزاد شوم تا همين مطالب را در فضاي آزادي بنويسم تا تاثيرفراوانتري داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر