بازدید 5004

بررسی وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي

کد خبر: ۶۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶ 01 September 2009
نماينده مردم سميرم در خانه ملت گفت: جامعه هدف وزارت رفاه به گونه‌اي تعريف شده است كه با روحيات مديريتي بانوان سازگاري دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، بهروز جعفري كه به عنوان موافق وزير پيشنهادي رفاه در صحن علني مجلس سخن مي‌گفت، اظهار كرد: با احترام كامل به نظر مراجع عظام و علماي اعلام كه قوام دهنده دين و مكتب تشييع مي‌باشند، به بيان ذره‌اي از ويژگي‌هاي ارزشي خانم آجرلو مي‌پردازم تا انگيزه دفاع از ايشان علاوه بر توانايي و كارايي را مشخص كرده باشم.

وي افزود: تاكيدات مقام معظم رهبري همواره بر اين بوده و هست كه سابقه انقلابي،‌ تعهد و ارزشي بودن را اولويت و مقدم بر ساير موارد و كارايي قرار دهيم. بر اين اساس خانم آجرلو خواهر دو شهيد كه در حد فرمانده بودند،‌ است. همه مي‌دانيم كه خانواده شهدا چشم و چراغ اين ملت‌اند. شهدايي كه بر اثر اين ايثارگري‌ها و جانبازي‌هاي آن عزيزان امروز ما بر صندلي‌هاي بهارستان و گروهي ديگر بر صندلي‌هاي پاستور به خدمتگزاري مردم مشغولند.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار كرد: خانم آجرلو خواهر يك جانباز 80 درصد و دختر فردي هستند كه بر اثر جراحات وارده در جنگ تحميلي دار فاني را وداع گفت.

وي با بيان اين‌كه خانم آجرلو مسئول بسيج بوده است، خطاب به مخالف وزير پيشنهادي رفاه گفت: بسيجي بودن يك ارزش است، نه سابقه اجرايي. چرا كه امام امت فرمودند كه نگذاريد در پيچ و خم‌هاي زندگي بسيجي و بسيجيان به فراموشي سپرده شوند، اين در حالي است كه شما امروز بسيج را به عنوان يك سابقه اجرايي قلمداد مي‌كنيد. بسيج يك ارزش است و بسيجي بودن آن هم در دوران جنگ و حتي امروز يك ارزش متعالي محسوب مي‌شود.

جعفري در ادامه گفت: جامعه هدف وزارت رفاه به گونه‌اي تعريف شده است كه با روحيات مديريتي بانوان سازگاري دارد. بخش‌هايي از موارد كاري اين وزارتخانه شامل حمايت از زنان و كودكان بي‌سرپرست، ايجاد بيمه زنان سالخورده و خودسرپرست،‌ بيمه خدمات بهداشتي و درماني و مراقبت‌هاي پزشكي، حمايت از مادران به خصوص در دوران حضانت از فرزند، ارائه خدمات به بازنشستگان تامين اجتماعي كه بخش عمده‌اي از آن را زنان تشكيل مي‌دهند و غيره از جمله ويژگي‌هاي اين وزارتخانه است كه بهترين ارتباط منطقي، رشته‌اي، تحصيلي و مدركي را خانم آجرلو براي تصدي اين وزارتخانه دارا مي‌باشد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه برشمردن ويژگي‌هاي وزير پيشنهادي رفاه گفت: قدرت تحليل شرايط مخاطره‌آميز و آينده‌نگري براي اتخاذ تصميم بر مبناي منافع ملي، تعهد و بصيرت كافي لازمه‌ي مديريت عالي است كه خانم آجرلو به دليل دارا بودن تحصيلات دانشگاهي، حوزوي و عضو هيات علمي دانشگاه و دارا بودن رشته تحصيلي روانشناسي باليني و شخصيت، مدرس حوزه و دانشجوي دوره دكتري فلسفه‌ي تعليم و تربيت و با توجه به ظرفيت سابقه نمايندگي در مجلس و بهره‌مندي از تجربه دوره قانونگذاري قطعا توانايي تعيين راهبرد منطقي جهت حل مشكلات اين وزارتخانه را دارند.

وي با اشاره به سخن يكي از نمايندگان كه در مخالفت با كابينه سخن گفته بود، اظهار كرد:‌ اين نماينده مجلس در مخالفت با كابينه از خانم آجرلو سوال كرد كه آيا شما شهامت مخالفت در برابر تصميمات رييس‌جمهور را داريد؟ بنده از اين برادر عزيز تعجب مي‌كنم كه شهامت را در اين مخالفت مي‌دانند. شهامت در اين است كه اگر فرد هر اشتباهي كرد بپذيرد و اگر يك نظر كارشناسي را بر نظر خودش برتر ديد بر آن تقدم بدارد. اگر هر وزيري يا اين وزير با گروه همخوان دولت همنوا نباشد، آهنگ خوش رفع فقر، تبعيض و فساد از جامعه به گوش نخواهد رسيد و از باغچه نامتجانس فكري دولت رايحه خوش خدمت استشمام نخواهد شد.

جعفري ادامه داد: ما وزيري را انتخاب مي‌كنيم كه نقطه قوت آن همگرايي با رييس‌جمهور و كابينه است. اين از جمله نقاط قوتي است كه مي‌تواند به جامعه هدف يعني محرومين و معلولين عزيز ما خدمت كند.

وي ادامه داد: ممكن است برخي از نمايندگان اين شبهه را وارد كنند كه خانم آجرلو در تعامل با ديگران يا نمايندگان كمتر اين تعامل را برقرار كنند اين در حالي است كه ايشان در بند 8 ذيل اقدامات راهبردي اعلام كرده است ماه به ماه گزارش عملكرد وزارتخانه و بازخوردش را به طور مستمر به مجلس ارائه مي‌دهد.

نماينده مردم سميرم در خانه ملت با تاكيد بر اين‌كه نگاه وزير پيشنهادي رفاه به نقاط محروم يك نگاه ويژه است، توضيح داد: اين نگاه به گونه‌اي است كه بخش عمده‌اي از آراي ايشان در حوزه‌ي انتخابيه از شهرها و مناطق محروم كسب گرديده است. اين راي دو بار تكرار شده است. راي آوردن در شهر دو ميليوني بدون حزب و تشكيلات قطعا بدون تعامل امكان‌پذير نبوده است، بنابراين ديدگاه ايشان تعامل مستمر و استفاده از نظرات مشورتي نمايندگان است.

جعفري با بيان اين‌كه وزير پيشنهادي رفاه برنامه‌هاي خود را با شناخت از فرصت‌ها و چالش‌هاي اين وزارتخانه در بخش‌هاي مختلف ارائه كرده است، گفت: بنده برخلاف نظر نماينده مخالف معتقدم كه اين برنامه‌ها كاملا قابليت اجرايي دارد. چرا كه ايشان معتقد به كاهش وابستگي صندوق‌هاي بيمه و بازنشستگي و منابع به كمك‌هاي دولتي، ارتقاي كيفيت بيمه‌هاي تامين اجتماعي كه 63 ميليون نفر را تحت پوشش دارد، تلاش در جهت افزايش بهره‌وري و سطح زندگي و درآمد روستائيان و عشاير، توسعه بي‌محاباي الكترونيك در كشور، انسجام هماهنگي سازمان‌هاي تابع وزارت رفاه و بحث هدفمند كردن يارانه‌ها است.




نمايندهمردم اسلامآباد غرب در خانهملت در مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي دلايل مخالفتش را ابهامات موجود در برنامههاي آجرلو عنوان كرد.

حشمتالله فلاحتپيشه ادامه داد: مخالفتم كمك به دولت است، وقتي اسم آجرلو به عنوان وزير رفاه مطرح شد، مثل بسياري از شماها متعجب شدم، مخالف صحبت كردن از كسي كه در مجلس هفتم در قالب تيم استيضاح يكي از وزراي دولت آقاي خاتمي و كسي كه در ماموريت بينالمجالس با هم همسفر بودم، سخت است، وي تواناييهايي دارد ولي الان بحث وزارت است، مديونيم و نميتوانيم تعارف كنيم.

نماينده مردم اسلامآباد غرب در خانهملت، با بيسابقه دانستن بركناري، استعفا و استيضاح در دولت نهم، گفت: دولت نهم نزديك بود اصل يكصد و سي و ششمي قانون اساسي شود، ما ميخواهيم بناي كار محكم گذاشته شود.

وي با اشاره به نحوه شكلگيري وزارت رفاه در سال 83، گفت: اگر از نمايندگان درباره ضرورت ادغام وزارتخانه پرسيده شود وزارت رفاه اولين وزارتخانه پيشنهادي براي ادغام در ديگر وزارتخانههاست، دليل اين درخواست اين است كه بيشترين مسووليتها در اين وزارتخانه جمع شده ولي كار كارشناسي به قدر كافي نميشود، اختيار كافي به وزير داده نميشود و متاسفانه وزراي ضعيف مسووليتدار ميشوند كه موجب نارضايتي مجلس ميشود و جمعيت هدف نيز كه جزء محرومترين مناطق جامعه هستند در معرض مشكلات جدي قرار ميگيرند.

فلاحتپيشه در بيان سوال اولش از آجرلو، پرسيد: نوع همخواني مدرك تحصيلي و اندوختههاي علمي آجرلو با وزارت رفاه سوالم است، روانشناسي در مقطع ليسانس و فوقليسانس و دانشجوي دكتراي تعليم و تربيت در دكترا. خانم آجرلو شما چه بخشي از اندوختههاي علمي خودت را با كار در وزارت رفاه مرتبط ميداني؟ به نظر بنده اگر بخشهاي مختلف بيمهاي، توليد و حمايتي را به وظايف وزارت رفاه اضافه كنيم، خانم آجرلو شايد بخش حمايتي را بر اساس مدارك تحصيلي شما بتوان مرتبط دانست.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با بيان اينكه وتوي راي شوراي شهري با جمعيت 12 هزار نفر به دليل غيرمرتبط تشخيص دادن مدرك تحصيلي با مسووليت شهرداري همان شهر را موجب جلوگيري از انتصاب افراد ميدانند، گفت: شورا به يك شهردار راي ميدهد، ولي وزارت كشور به دليل عدم همخواني ليسانس اين شخص با شهرداري ما قبول نداريم، ولي وزارتخانه عريض و طويل كه اقتصاد كلان، اقتصاد توليد و اقتصاد رفاه را لازم دارد چگونه به يك خانم محترمي واگذار شود كه از يك سطح علمي مناسب برخوردار نيست.

نماينده مردم اسلامآباد غرب در خانه ملت، با اشاره به ناكافي بودن سوابق و تجربيات آجرلو، گفت: آجرلو نمايندهموفقي اما در كميسيون آموزش و تحقيقات است، وي براي جايي معرفي شده كه به كميسيون اجتماعي مرتبط است.

وي با ابراز گلايه از رفتار آجرلو در زمان راي اعتماد به وزير كشور دولت نهم، گفت: وقتي موضوع راي اعتماد به محصولي مطرح شد، شما سابقه خوبي در مجلس بر جاي نگذاشتيد، به عنوان مخالف ثبتنام كرديد اما موافق صحبت كرديد، بنده تنها مخالف وزير بودم، ولي پنج نفر موافق صحبت كردند، آيا اين سابقهخوبي است؟ اگر جاي شما بودم از مجلس عذرخواهي ميكردم.

فلاحت‌پيشه متذكر شد: براي وزارتخانه‌اي با اين عظمت آيا مسووليت بسيج خواهران دانشگاه آزاد كرج براي اين مسووليت كافي است؟ چقدر سازمان، شركت و نيروي انساني زيرمجموعه وزارت رفاه است كه وظيفه نظارتي و مديريتي بر عهده وزير است؟ اين سوال را از ييس‌جمهور هم دارم. مثلا برخي از دوستان مي‌گويند آجرلو در دولت كمك مي‌شود و يا رييس‌جمهور كمكش مي‌كند، اما ما در مجلس اين رفتار را كمك نمي‌دانيم بلكه معتقديم دخالت است.

عضو كميسيون امنيت ملي از وزير پيشنهادي رفاه پرسيد: چگونه سياست‌هاي رفاهي كه طبق قانون اساسي و برنامه و بودجه سنواتي براي شما حكم مي‌شود را در سازمان تامين اجتماعي، بهزيستي و شستا اجرا مي‌كنيد؟ شما مسوول مستقيم اجراي اصل 29 قانون اساسي هستيد در كليات برنامه پيشنهادي شما راهكار اجرايي ارايه نشده است. اصلي كه بايد از طفوليت تا بازنشستگي مردم تحت پوشش و حمايت تامين اجتماعي قرار بگيرد.

وي افزود: برنامه نوشته شده برنامه زيبايي است، ولي چند درصد آن را خود نوشته‌ايد و چند درصد آن را مي‌توانيد اين‌جا ارايه دهيد؟

نمايندهاسلامآباد غرب ادامه داد: نيازمنداني طبق ماده 97 قانون برنامه بايد تحت پوشش قرار ميگرفتند كه تا پايان سال دوم برنامه انجام نشد.

وي افزود: 7-6 ميليون نفر در صف قرار دارند، نيازمنداني كه زير خط مطلق فقر قرار دارند 40 درصد حقوق را بايد دريافت كنند، ولي نصف آن را ميگيرند. توضيح دهيد اگر توضيح خوب باشد بنده هم قانع ميشوم.

فلاحتپيشه با طرح اين سوال از آجرلو كه آيا سهم مردم از هزينههاي بهداشت و درمان به نفع مردم بهتر شده است يا خير، گفت: مردم بايد 30 درصد حق بهداشت و درمان را بپردازند، ولي 70 درصد پرداخت ميكنند. در هدفمند كردن يارانه آيا در پي توزيع فقريد يا توانمندسازي افراد؟ افزايش جمعيت تحت پوشش افتخار نيست بايد كاري كرد كه توزيع فقر در جامعه اتفاق نيفتد.

فلاحتپيشه تصريح كرد: درباره شستا نيز اصل 44 دوران گذارسنگيني است كه بخشي از آن بر عهده شماست، چهكار خواهيد كرد؟ آيا خصوصيسازيهاي منفي گذشته تكرار ميشود و بيكاري در پي دارد يا مشكلات را حل ميكنيد؟ بنده برنامههاي اجرايياي نديدم.





نماينده مردم اردبيل در موافقت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي يادآور شد: امروز چشم اميد فقرا به وزير انقلابي، جهادي، ايثارگر، انديشمند و تلاشگر است.

قاسم محمدي كه به عنوان موافق وزير پيشنهادي رفاه در صحن علني مجلس سخن ميگفت، در توضيح دلايلش براي دفاع از اين وزير گفت: دلايل بنده براي دفاع از خانم آجرلو به دليل شناخت نزديك به دو دههاي است كه از ايشان دارم. بنده از نزديك با خانواده بسيجي، دلاور،‌ رزمنده و ولايتمدار، ايثارگر و جانباز اين خواهر رزمنده و پرستار دوران دفاع مقدس آشنايي دارم.

وي افزود: دليل اول بنده براي دفاع از خانم آجرلو، حاج داود آجرلو فرمانده گردان علياصغر، حاج احمد آجرلو فرمانده غيور و دلاور و به يادماندني تاريخ خونين هشت سال دفاع مقدس و جانشين قرارگاه ثارالله و برادر جانبازشان است.

وي ادامه داد: خانم آجرلو رزمندهاي دلاور از خواهران مسلمان در بين قاطبه عمومي خواهران مسلمان رزمنده كه از رزمندگان اسلام پشتيباني و دفاع كردهاند، است كه در كنار صف اين رزمندهها در كنار جهانآراها با دشمن بعثي جنگيده و از نواميس و دستاوردهاي انقلاب شكوهمند اسلامي و نظريه بزرگ امام امت دفاع كردهاند.

محمدي خاطر نشان كرد: خانم آجرلو بزرگ شده كانون بالنده شهادت، ايثار، فداكاري، مردمداري و ولايتمداري در عمل است. كوچه و پس كوچهها و كوي و برزنهاي كرج از ايثارگريهاي ايشان و ايتام و فقرا و بيسرپرستان سركشيهاي شبانه ايشان و خانوادهشان بيخبر نيستند. امروز ما شهادت ميدهيم كه خانم آجرلو مولود انقلاب و فرهنگ بزرگ زينب كبري براي دفاع از مستمندان و آزادگان، حريت و نجابت، عفت، حجاب و خودايثارگري در راه اسلام و انقلاب است.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: امروز بايد افتخار كرد كه دولت محترم آقاي احمدينژاد يكي از شخصيتهاي برجسته مجلس را به عنوان وزير كابينه دهم معرفي كرده و اين فرد خانم آجرلو است كه براي خدمتگزاري برنامههايش را اعلام كرده است. برنامهمداري، برنامه متعالي با محوريت عدالت، انضباط، فقرزدايي، مديريت علمي برگرفته از تحصيلات دانشگاهي از جمله ويژگيهاي برنامه ايشان است. با تحليل روانشناسي ميتوان به اين نكته پي برد كه روانشناسي يعني علم مطالعه رفتار انسانها، گروههاي اجتماعي، رفتار شخصيتها و رفتارهاي فرهنگي برگرفته از ارزشهاي ديني،‌ روشهاي نوين زندگي و خدمتگزاري عالمانه به مردم كه ايشان در برنامهشان اعلام كردند.

محمدي اضافه كرد:‌ از آنجا كه برنامه پنجم توسعه مسالهمحور است و از بخشي بودن دوري ميكند، خانم آجرلو بر اساس چالشها به مسالهيابي خوبي براي رفع مشكلات رفاه اجتماعي، عدالت و فقرزدايي پرداخته است.

نماينده مردم اردبيل ادامه داد: اعمال مديريت با توجه به بهرهمندي از ظرفيتهاي بخش غيردولتي به ويژه NGO ها كه امروز به يك سرمايه اجتماعي تبديل شده است. توجه به اين تشكلها در بعد سرمايهگذاري و هم در بعد مشاركت و به كارگيري فكر، انديشه و خرد اين نهادهاي مردمي قطعا ميتواند تحول عظيمي را در نگاه، برنامهريزي و هم در مديريت به عنوان راهكار اساسي به كمك خانم آجرلودر آيد.

محمدي وجود سازمانها و نهادهاي موازي را از جمله دغدغههاي وزير پيشنهادي رفاه برشمرد و گفت: طرح تحول اقتصادي در دولت و مجلس براي انضباط انرژي و فقرزدايي در دهكهاي پايين شروع شده است يكي از وظايف وزارت رفاه به شمار ميآيد كه بايد پرچمدار اين طرح در بدنه اجتماعي و در حوزه تودههاي مردم به ويژه فقرا باشد. امروز چشم اميد فقرا به وزير انقلابي، جهادي، ايثارگر، انديشمند و تلاشگر است.

وي تنوع صنعت بيمه به عنوان يك روش كارآمد زندگي صنعتي را يكي از برنامههاي پيشنهادي آجرلو دانست و گفت:‌ بحث الكترونيكي در دنياي پيشرفته مطرح است. به گونهاي كه امروز خدمات در داخل خانهها ونه در سازمانها انجام ميگيرد از اين رو اميدواريم با الكترونيكي كردن خدمات به ويژه بيمه در بحث درمان بتوانيم اين خدمات را درون خانوادهها ببريم.

وي در پايان تاكيد كرد: خانم آجرلو حمايت جدي از بيمه تامين اجتماعي روستائيان و عشاير دارد.




در ادامهسومين روز از جلسه مجلس شوراي اسلامي براي بررسي وزراي پيشنهادي، نماينده مردم پاكدشت در مجلس به عنوان موافق وزير پيشنهادي رفاه صحبت كرد.

فرهاد بشيري اظهار كرد:‌ زنان تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي كمتر مورد توجه جامعه بودند و به بركت مراجع بزرگ و معمار عظيم انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) هويت اصلي و انساني خود را بازيافتند و زن ازحالت شيء و ابزار بودن و در خدمت فرهنگ مصرفزدگي، ‌استثمار و يا گوشهگير بودن خارج شد و ضمن بازيافتن وظيفهخطير و پر ارج مادري در پرورش انسانهاي مكتبي پيشاهنگ بوده و در ميادين مختلف در كنار مردان براي پيشرفت مملكت حضور پيدا كردند.

وي با اشاره به حضور زنان در دفاع مقدس افزود: در ايام جنگ تحميلي كه صدام حسين به همراه شاه حسين اردني مستانه عربده ميكشيد و توپهاي خود را از مناطق جنوبي به سمت ملت قهرمان و سرفراز ايران اسلامي شليك ميكردند، زناني بودند كه در خط اول جبهه دوشادوش مردان با دشمنان ميجنگيدند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه قانون اساسي مترقي ما در دو اصل 20 و 21، تساوي حقوق زن و مرد و همچنين تضمين حقوق زنان را مورد توجه قرار داده است، اظهار كرد: اولين موضوعي كه اين قانون مورد توجه قرار داده است، ايجاد زمينههاي مساعد براي رشد شخصيت زنان و احياي حقوق مادي و معنوي آنهاست كه با معرفي سه نفر از بانوان به عنوان اعضاي كابينه خصوصا خانم آجرلو همكار ما و خواهر سرداران شهيد آجرلو به بخشي از مطالبات نيمي از اقشار جامعه پاسخ داده است و اين موضوع بارقهاميدي براي بانوان است كه هماكنون بيش از 60 درصد از ظرفيت دانشگاهها را به خود اختصاص داده است كه براي راهيابي در سطوح ارشد مديريت كشور از تواناييها و شايستگيهاي لازم برخوردار هستند.

نماينده پاكدشت در بيان برخي از ويژگيهاي خانم آجرلو گفت: سركار خانم آجرلو نماينده مجلس براي دورههاي هفتم و هشتم بوده كه از ايشان فردي كارشناس و مجرب ساخته است، شهرستان كرج كه يكي از كلانشهرهاي اين كشور است و در آستانهتبديل شدن به استان قرار دارد و پيگيري مسائل مختلف آنجا از افراد و مديران آن منطقه افراد مستعد، توانا و گرانمايه ايجاد ميكند كه يكي از آنها ميتواند ايشان باشد.

بشيري در ادامه گفت: كشور ما بر اساس سند چشمانداز 20 ساله بايد تا سال 1404 از سلامت، رفاه،‌ امنيت، ‌تامين اجتماعي، فرصتهاي برابر، ‌تحكيم بنيانهاي مستحكم خانواده به دور از فقر، فساد و تبعيض و بهرهمند از زندگي مناسب برخوردار باشد، قانون اساسي ما جهت ايجاد انسجام كلان سياستهاي رفاهي توجه كرده است، بازنشستگي، فوت، از كار افتادگي، بيكاري، ‌پيري، ‌در راه ماندهگي، بيسرپرستي، آسيبهاي اجتماعي، ‌حوادث و موانع ناتوانيهاي جسمي، ذهني و رواني، بيمه خدمات بهداشتي و درماني و مراقبتهاي پزشكي، ‌حمايت از مادران، ‌حمايت از كودكان و زنان بيسرپرست، ايجاد بيمه زنان سالخورده و خودسرپرست، كاهش نابرابري فقر، امداد و نجات، برخورداري از تامين اجتماعي براي همه افراد كشور، مسائلي است كه در قانون به آن توجه شده است و قطعا سركار خانم آجرلو با تمام پشتكار براي تحقق بخشيدن به اين امور تلاش خواهند كرد.

وي با بيان اينكه يكي از چالشها و موانعي كه ايشان به نحو مطلوب به آنها توجه ميكند، هماهنگي با ساير دستگاههاي اجرايي كشور و مجلس شوراي اسلامي است، گفت: ايجاد وحدت رويه بين مجموعهوزرات رفاه و تامين اجتماعي،‌ بهرهمندي مناسب از ظرفيتهاي شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي، پيگيريهاي جدي براي تامين منابع تخصيصي براي ارائه‌ خدمات به گروههاي هدف، استفاده از شيوههاي بديل و تازه براي ارائه خدمات بهتر براي گروههاي هدف، ارتقاي برنامههاي رفاهي و تامين اجتماعي براي روستاييان، عشاير و اقشار آسيبپذير و همچنين گسترش برنامههاي خوداشتغالزايي براي جامعههدف و اصلاح حوزههاي ساختاري بخش سرمايهگذاري وزارت رفاه و تامين اجتماعي از جملهمواردي هستند كه خانم آجرلو به دنبال اجراي آنها خواهند بود.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ادامهبه برخي از اظهارات مخالفين اشاره كرد و افزود: عنوان كردند كه وزراي قبلي اين وزارتخانه هم ضعيف بودند؛ اگر ضعيف بودهاند، اين اشكال به مجلس هم بر ميگردد، چرا ما به وزيران ضعيف راي داديم؟ يا مثلا از وزير پيشنهادي سوال ميشود كه شركت سهامي عام و خاص چيست؟ اين سوالات براي شان و منزلت مجلس هم به نظر زيبا نميآيد و كساني كه با ادبيات فارسي آشنا هستند ميدانند كه بين جناب و سركار تفاوت وجود دارد و چرا ما در بيان نقطهنظرات خود توجه نميكنيم.

بشيري با اشاره به رشتهتحصيلي خانم آجرلو اظهار كرد:‌ رشته تحصيلي ايشان روانشناسي است و كساني كه در اين زمينهها مطالعه كردند ميدانند كه رشتهروانشناسي و به ويژه مددكاري اجتماعي كه زيرمجموعهاي از روانشناسي مربوط ميشود با امور وزارت رفاه و تامين اجتماعي ارتباط دارد، در جايي نمايندگي را همشان وزير عنوان ميكنند، ولي در جاي ديگر ميگويند كه تعجب ميكنيم چطور به عنوان وزير معرفي شدهايد! كه اين دو مساله با هم تناقض دارد. مطلب ديگر اينكه چرا چند نفر يا سه نفر از مخالفين از يك استان به عنوان مخالفت اظهارنظر ميكنند و اين سوال برانگيز است و قطعا همكاران محترم به اين مساله توجه خواهند كرد.



نماينده مردم تبريز، ‌اسكو و آذرشهر در موافقت با وزير پيشنهادي وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت: ويژگيهاي شخصيتي خانم آجرلو قطعا در حد و شان وزارت رفاه و تامين اجتماعي است، ايشان از خانوادهاي ايثارگر هستند و هم خودشان ايثارگر هستند و هم خانوادهشان. خود ايشان رزمنده بودند و هر كجا نيازي براي انقلاب بوده وارد شدند.

محمدحسين فرهنگي با اشاره به اظهارات مخالفان درباره زمان عضويت خانم آجرلو در بسيج خاطرنشان كرد: حضور ايشان در بسيج در زمان جبهه نبوده، بلكه در زمان بعد از جنگ بوده است و زماني هم در بسيج دانشجويي همكار آقاي دكتر دهقان عضو هيات رييسه بودهاند.

وي با بيان اينكه دو دورهنمايندگي مردم كرج از كفايت خانم آجرلو حكايت ميكند، افزود: ما در بين وزراي پيشنهادي سوابقي نظير معاونت وزير داريم و سوال من از همكاران محترم اين است كه آيا دو دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي به اندازه معاونت چند ماههيك وزارتخانه تجربه حساب نميشود؟ در گذشته نمونههايي كه داشتيم كه مثلا از كميسيون غيرمرتبط فردي به عنوان وزير تعاون معرفي شده و عزيزان هم به ايشان راي دادهاند و باز در اين دوره به عنوان وزير پيشنهادي مطرح شده است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه محاسبات مجلس در ادامه گفت: من از اظهارنظرهاي مخالفان درباره رشتهتحصيلي ايشان تعجب كردم. شما بفرماييد كه چه رشتهاي با وزارت رفاه و تامين اجتماعي متناسب است؟ آيا مديريت صنايع، ‌مديريت بخشهاي كشاورزي يا رشتههاي ديگر علوم انساني و يا رشته پزشكي متناسب است؟ بله. برخي از اين رشتهها متناسب هستند و قطعا يكي از محوريترين بخشهاي وزارتخانهاي كه رسالت اصلي آن وظيفهحمايتي است رشتهروانشناسي است و هيچ گونه عدم تناسبي را نميشود در اين زمينه پذيرفت.

فرهنگي در پايان اظهار كرد: ايشان در اين دوره و دوره گذشته مجلس بارها از وزارت رفاه و تامين اجتماعي سوال مطرح كرده‌ و آن را پيگيري كردهاند و اين دلالت بر اين دارد كه ايشان نه تنها به ساير بخشها و وزارتخانهها، بخش بهداشت و درمان و زمينههاي مختلف اشراف دارند بلكه در زمينه وزارت رفاه نيز اطلاعات و اشراف دارند.




نماينده‌ي مردم كنگاور در مجلس شواري اسلامي با اشاره به برنامه هاي ارايه شده از سوي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي ابراز داشت: برنامههاي ارايه شده بايد تحقيقي و تجربي باشد و نه كپيبرداري.

سيد جواد زماني كه در مخالفت با پوزش وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي سخن ميگفت، اظهار داشت: با همه ارادتي كه به خانم آجرلو دارم، ولي چون بايد در جهت پايبندي به سوگندي كه براي نمايندگي ادا كرديم عمل كنيم، به عنوان عضو كميسيون تخصصي حوزه‌ي رفاه و تامين اجتماعي در مجلس شوراي اسلامي علت مخالفتم را با وزير پيشنهادي به طور اختصار بيان كنم.

وي ادامه داد: از جهت تخصصي حوزه‌ي رفاه و تامين اجتماعي از چند بخش تشكيل شده كه در تطبيق مسووليتهاي آن با سوابق اجرايي و علمي كه بايد شرط لازم براي وزارت باشد هيچگونه سنخيتي با وزير پيشنهادي ندارد.

وي ادامه داد: اولين بخش اين حوزه بيمههاي خدمات درماني است كه مسووليت شوراي عالي بيمه به عهده‌ي وزير رفاه است. من از خانم آجرلو سوال ميكنم آيا شما حتي يك روز در رابطه با بيمههاي خدمات درماني كار اجرايي، تخصصي يا مطالعهاي انجام دادهايد و آيا شما واقعا آدرس سازمان خدمات درماني را ميدانيد؟ و در حد آدرس و سرفصلها با آن آشنايي داريد؟

وي افزود: به عنوان نماينده ميدانيد كه از وظايف مهم يك وزير حمايت، هدايت، سياستگذاري، نظارت و تدوين استراتژي وزارتخانه است. شما كه هيچگونه شناختي نه اجرايي و نه سابقهاي با اين وزارتخانه نداريد، چگونه اين وظايف را عمل خواهيد كرد؟ قبل از نمايندگي رزومه شما نشاندهنده عدم اطلاع و ارتباط شماست و در زمان نمايندگي هم نه در مجلس فعلي و نه قبلي عضو كميسيون تخصصي مجلس نبوديد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اساسا بر اساس معيارهاي اعلام شده در ابتداي هر مجلس افراد بر مبناي تحصيلات، تجربه، تخصص و علاقه به عضويت در كميسيونها درميآيند و ما ميبينيم وزير پيشنهادي در مجلس هفتم و هشتم عضو كميسيون تخصصي نبودند و اين بدان معناست كه ايشان علاقهاي به كميسيون تخصصي نداشته است. حالا چطور علاقهمند به وزارت اين وزارتخانه شده منتظر شنيدن پاسخهاي شما خواهيم بود.

وي ادامه داد: سركار خانم آجرلو يك بار به سوابق اجرايي كه در اختيار نمايندگان قرار داديد نگاهي بياندازيد تا متوجه شويد قريب به اتفاق سوابق مذكور غير از مورد اول كه مرقوم كرديد، پرستار سپاه بوديد سابقه‌ي اجرايي نيست. براي مثال 14 مورد سابقه‌ي اجرايي خود را عضو كميسيونهاي غيرمرتبط، عضو گروه دوستي، عضو فراكسيونها، عضو فدراسيون و يا عضو كميته زنان بيان نمودهايد. خواهر گرامي! كداميك از اينها سابقه‌ي اجرايي است و با وزارت پيشنهادي به شما ارتباط پيدا ميكند؟ شما كه ميدانيد همه‌ي نمايندگان محترم بيشتر از شما عضويت در فراكسيون ما را دارند. آن هم فراكسيونهايي كه هم شما و هم نمايندگان به خاطر گرفتاريها، گاهي در طول دوره در يك جلسه آن هم شركت نميكنند؟ با اين سابقه به شما عرض ميكنم با پذيرش اين مسووليت به خودتان و به جامعه ظلم نكنيد.

زماني با اشاره به سوابق تحصيلي وزير پيشنهادي رفاه تصريح كرد: خواهر گرامي سركار خانم آجرلو مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد شما هيچ سنخيت و ارتباطي با مسووليت پيشنهادي شما ندارد، هرچند بر اساس توضيحاتي كه جناب آقاي محمدي نماينده محترم موافق فرمودند گويا رشته‌ي شما به تمام وزارتخانهها ميخورد و اينجا رياست جمهوري به شما ظلم كرده است. به شما تذكر دوستانه ميدهم سعي كنيد مستندات مداركتان را ارايه كنيد كه فردا در صورت راي اعتماد به مشكلات استيضاح برنخوريد. مثلا بفرماييد مدرك سطح دو حوزه را كي از كجا و در چه سالي و نزد چه كسي گرفتهايد و مراحل امتحان را كجا و چگونه سپري كردهايد؟

عضو كميسيون اجتماعي تاكيد كرد: سوال مهمي كه مطرح است و نمايندگان محترم منتظر شنيدن جواب هستند و جناب آقاي اميني هم اشاره كردند، روشن و شفاف نظرتان را درباره‌ي مديريت سازمان تامين اجتماعي بيان كنيد كه آيا اين سازمان زير نظر رياست محترم جمهور باشد يا وزارت رفاه و كدام قانوني است؟

وي همچنين خاطر نشان كرد: خواهر گرامي برنامه‌هاي ارايه شده بايد تحقيقي و تجربي باشد و نه كپي‌برداري. من معلم و همكاران گرامي كه اكثريت دانشگاهي و از نخبگان ملت‌اند خوب واقفند كه برنامه‌هاي شما كپي‌برداري از كتاب‌هاي دانشگاهي و اينترنتي مي‌باشد. آن‌چه ملت شريف و نمايندگان محترم از شما مي‌خواهند، ارايه‌ي كپي‌هاي نوشتاري نيست.

زماني يادآور شد: مردم و نمايندگان مي‌خواهند بدانند اين وزارتخانه با قلمرو وسيع و گوناگون و از جمله حوزه‌ي بيمه‌اي، رفاه و تامين اجتماعي، امدادي، توانبخشي، بازنشستگي كشوري، بيكاري، حمايتي، بيمه‌هاي تكميلي، آسيب‌هاي اجتماعي، حمايت معلولين، نيازمندان روستايي و عشايري، نهادها و سازمان‌هاي زيرمجموعه شما چه تخصص، تجربه و سابقه‌ي اجرايي جهت هماهنگي بين حوزه‌ها داريد؟ از بنگاه‌هاي اقتصادي و مسائل اقتصادي چه مي‌دانيد؟ از حسابرسي كه جزو ضروريات قبول مسووليت اين وزارتخانه است چه اطلاعي داريد؟ وقتي اطلاع و آگاهي نداريد چگونه مي‌خواهيد در اين وزارتخانه تبيين استراتژي نماييد؟

نماينده‌ي مردم كنگاور گفت: در صفحه 10 رزومه در قسمت اهداف چند مطلب آمده از جمله ارتقاي فرآيند سياستگذاري در حوزه‌ي رفاه و تامين اجتماعي، برقراري نظام نوين ارزشيابي. حال با توجه به عدم شناخت علمي، اجرايي و تخصصي شما توضيح بفرماييد كه چه سياستي براي جامعه هدف جهت ارتقا مدنظر شماست و منظور از برقراري نظام نوين ارزشيابي در حوزه‌ي رفاه چه چيزي است؟ چون مطالب مندرج بيشتر سرفصل كلي است و اينجا نياز به توضيح بيشتري دارد.

وي ادامه داد: در قسمت استراتژي آورده شده توانمندسازي وزارتخانه در راستاي استفاده بهينه از منابع سازماني از طريق بهكارگيري ابزارهاي نوين مديريتي و افزايش رضايتمندي جامعه هدف وزارتخانه و الي آخر. اين قسمت را به طور ريزتر و شفافتر كه قابليت اجرا و دفاع داشته باشد، توضيح بفرماييد. در قسمت اقدامات راهبردي به چند مورد اشاره شده است؛ يكي از آن موارد گسترش برنامههاي اشتغالزايي است. جمله‌ي خوب و دلربايي است، اما توضيح بفرماييد اين موضوع را چگونه و با چه طرحي اجرا ميكنيد؟ همه راههاي رسيدن و هم تامين اعتبار آن را بيان كنيد كه فردا بتوانيد در برابر مجلس پاسخگو باشيد.

عضو كميسيون اجتماعي در خانه ملت اضافه كرد: خواهر گرامي، جناب سركار خانم آجرلو! شما اكنون نماينده هستيد و هيچ بنگاه اقتصادي و مالي قابل واگذاري تحت مسووليت شما نيست. با اين وجود بعضي افراد منتسب به شما را متهم به سوءاستفاده مينمايند و حتي پروندههايي در دادگاه انقلاب كرج تا جزيره هرمز كه كپي قراردادها هم اكنون موجود است در حال رسيدگي است. با علم به اينكه ميدانيد برخي افراد مسوول در نظام به خاطر سوءظن و اتهام منسوبين از اعتبار افتادهاند، باز صلاح ميدانيد كه در راس وزارتخانهاي باشيد كه بنگاههاي قابل واگذاري بسياري دارد؟

وي در پايان تاكيد كرد: نماينده‌ي خوب و مومن شهرستان كرج شما مفتخر به بيت شهيدان گرانقدري هستيد. فكر نميكنيد براي دولت هزينه خواهيد داشت؟ هرچند انشاءالله شما از اين اتهامها و در مظان اتهام بودن مبرا هستيد، ولي متاسفانه حاشيههاي فراوان اطراف شما اين بيت را در ذهن تداعي ميكند كه:

درخت گردكان با اين بزرگي / درخت خربزه الله اكبر




نمايندهمردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: برادران و خواهران! من چون خود پدر شهيدم و برادر خانم من هم جزو شهداست، تقاضا ميكنم اين پروندهها را به هم ممزوج و مخلوط نكنيد بلكه پرونده هركسي را در جايگاه خود بررسي كنيد، مساله خانواده شهيد و شهدا، احترام و تجليل خاص خود را دارد كه من اگر درست عمل كنم ميتوانم بهرهمند شوم.

حجتالاسلام والمسلمين سيدرضا اكرمي كه به عنوان مخالف وزير پيشنهادي رفاه در مجلس شوراي اسلامي سخن ميگفت، اظهار كرد: خانم آجرلو خواهر دو شهيد است، شهدا سر جاي خودش. بحث ميزان برنامه و پرونده خود ايشان است. امام صادق ميفرمايد هركس مسووليت ميپذيرد، اولا بايد نسبت به كار خود ماهر باشد دوما توانايي اداي امانت داشته باشد.

وي در تشريح دلايل مخالفت خود با وزير پيشنهادي رفاه افزود: رشته تحصيلي ايشان حوزوي و دانشگاهي است و با اين وزارتخانه تناسب ندارد، اين وزارتخانه با اين مسووليت سنگين، ايشان توانايي پذيرش آن و از عهده وظيفه برآمدن را ندارد، در روز چهارشنبه در حضور چند نفر از نمايندگان تهران در مجمع نمايندگان سوال كردم خانم آجرلو! شما در اين زندگينامه نوشتهايد سطح تحصيلي حوزه را در سطح حوزه خواندهام. گفتم خانم چند تا كتاب اين سطح را بگو و ايشان گفت من به سوال شما پاسخ نميدهم.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: بالاخره اين يا راست است يا خداي ناكرده مطلب ديگري. اگر راست بود ميگفت كسي كه در سطح 2 حوزه درس بخواند يعني بايد حدود 8 سال درس حوزه بخواند تا بتواند چنين ادعايي را بنمايد، بعد من از ايشان سوال كردم گفتم شما متولد سال 45 هستي، جنگ كه شروع شده، شما 14 سالتان بوده و وقتي پايان يافته 22 سال داشتيد. عضويت افتخاري سپاه، مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي و پرستاري با اينها نميخواند. گفتم به اين سوال من پاسخ بده، گفت من جواب نميدهم.




وزير پيشنهادي رفاه ضمن تشكر از موافقان و مخالفاني كه در مورد برنامهها و سوابق او صحبت كردند و ضمن اشاره به اصول اسلام در مورد تاكيد بر حفظ حقوق زنان و مردان از پاافتاده و گروههاي ضعيف جامعه گفت: رفاه و تامين اجتماعي محور توسعه و برقراري عدالت اجتماعي است، حاكمان اسلامي بر اساس فرامين خداوند و پيامبر عظيمالشان هميشه در تلاش بودند تا سير رسيدن به تعالي را بر آدميان هموار سازند.

فاطمه آجرلو در ادامه افزود: تضمين سطح زندگي آبرومندانه براي آحاد جامعه از وظايف دولت است، از اين رو بايد طرحها و برنامههاي فقرزدايي در اولويت برنامههاي فقرزدايي قرار گيرد.

آجرلو ضمن اشاره به آسيبهاي اجتماعي، مهاجرت و حاشيهنشيني گفت: اين موارد وظيفه دولت اسلامي را در توجه به اقشار مختلف جامعه سنگينتر كرده است و يكي از آرزوهاي بزرگ مجلس اين است كه وزارتخانهها را به سمت نظارت و سياستگذاري ببرد و وزارت رفاه نيز يكي از اين وزارتخانهها است.

وي با بيان اينكه پنج زير مجموعه كارهاي اجرايي وزارتخانه رفاه را برعهده دارد، خاطرنشان كرد: جايگاه وزارت رفاه، جايگاه سياستگذاري، برنامهريزي و هماهنگ كننده پنج دستگاه زير مجموعهاش است تا اين وزارتخانه به اهداف تعريف شدهخود برسد.

وي صندوق عشايري و روستايي را يكي از دستگاههاي زير مجموعه وزارت رفاه دانست و گفت: ما امروز پديده مهاجرت را به عنوان پديدهاي كه به كليات نظام آسيب ميزند ميبينيم، به ويژه در مورد عشاير اين مساله بسيار حائز اهميت است، كه توجه به آن ميتواند از مهاجرتهاي بيرويه جلوگيري كند.

وزير پيشنهادي رفاه ادامه داد: به عنوان نماينده مجلس شاهد بودهام كه هرگاه در حوزه محروميت روستائيان و عشاير و بازنشستگان مصوبهاي وارد مجلس شده است بدون استثناء نمايندگان اين دغدغه را داشتهاند و به آن پرداختهاند.

وي با بيان اينكه افزايش مستمريها منوط به تصميم قانونگذار است، اضافه كرد: يكي ديگر از بحثهاي جدي و راهبردي حوزه رفاه، ارتقاي سطح كيفي مديران و ثبات در مديريتها است، نگاهي كه مطرح است بحث مديريت است.

آجرلو با بيان اينكه فقرزدايي از طريق تهيه، تدوين و اجراي طرحهاي توانمندسازي اجتماع محور و هدفمند كردن يارانهها است، گفت: تعجب ميكنم در مورد مجلسي كه خود به هدفمند كردن يارانهها نگاه جدي دارد اين سوال در مورد آن مطرح ميشود. بحث هدفمند كردن يارانهها و سياستگذاري آن در وزارت اقتصاد انجام ميشود و بخش اعظم تصميمگيريها بر عهده مجلس است، در وزارت رفاه معاونتي مختص اين موضوع ديده شده است كه معاونت مذكور متخصصان خاص خود را ميطلبد، اين نگاه به اين برميگردد كه آيا در وزارت رفاه در حوزه هزينهكرد يارانهها توانستهايم دهكهاي جامعه را واقعي ببينيم.

وي توضيح داد: در مورد سهام عدالت كه در حال توزيع شدن است آيا اين دهكها واقعي است؟ اينها بحثهاي جدي در مورد هدفمند كردن يارانهها است.

آجرلو افزود: يكي ديگر از بحث‌ها به كارگيري دانش روز و متخصصان مجرب و اهتمام در جهت افزايش توان كارشناسي است، امروز دانش بسيار تخصصي شده است و ما هم بايد به سمت استفاده از تخصص‌ها برويم.

وي گفت: در وزارت رفاه بحث تعيين زيرساختهاي قوي را مدنظر داريم، اين وزارتخانه كاملا نوپا است و پنج سال از عمر آن ميگذرد، من برنامههاي آقاي كاظمي و مصري را هم مطالعه كردهام، وزراي پيشنهادي كه حضور دارند ميدانند برنامهها را جناب آقاي رييسجمهور محرمانه خواستند و پس از گرفتن آنها گفتند كه برويد. شايد يكي از اشتباهات من اين باشد كه در چكشكاري برنامهها، اسكلت اوليه برنامه من موجود است و برنامه اوليه پيشنهادي را نوشتهام و بعد از اينكه اسامي اعلام شد با بهترين صاحب نظران و كارشناسان و متخصصان صحبت كردم و آنچه كه لازم بود حذف شد و آنچه كه براي برنامه نياز بود اضافه شد.

فاطمه آجرلو در ادامه‌ي سخنان خود در مجلس اعلام كرد كه ايجاد يك بانك اطلاعات ايرانيان يكي از زيرساختهايي است كه وي تصميم دارد در وزارت رفاه براي جلوگيري از همپوشانيها انجام دهد و گفت: تا وقتي كه اطلاعات كاملي از هموطنان خود نداشته باشيم، نميتوانيم براي آنها تصميمگيري كنيم. يكي از نكات مدنظر كه بايد به صورت فرابخشي به آن توجه شود حوزه‌ي خدمات رفاهي است و من نگراني نمايندگان را در اين زمينه قابل درك ميدانم.

وي در ادامه بر اجرايي كردن پزشك خانواده تاكيد كرد و گفت: بايد زيرساخت‌هاي لازم براي ايجاد پزشك خانواده را فراهم كنيم و وزارت رفاه در بخشي كه به عهده‌ي اوست اين تلاش را خواهد كرد.

آجرلو همچنين بر ايجاد نظام بيمه‌ي الكترونيك تاكيد كرد و گفت: در شان مردم ما مناسب نيست كه دفترچه‌هاي رنگارنگ را در دستشان ببينيم. بايد به سمت ايجاد بيمه‌هاي الكترونيكي پيش برويم. همچنين كارت هوشمند سلامت نيز يكي از برنامه‌هايي است كه بنده تلاش مي‌كنم آن را عملي كنم. كارت هوشمند سلامت در بسياري از كشورهاي در حال توسعه در حال پياده شدن است.

وي افزود: يك ديگر از برنامههاي من اصلاح شبكههاي الكترونيكي وزارتخانه است. در تمام بخشهاي وزارت رفاه كه براساس مصوبه‌ي مجلس اجرا ميشود. ما همچنين به سمت بهبود نظام درآمد بيمهاي در حال حركت هستيم كه البته بايد ساختار بيمارستانها اصلاح شود. همچنين اصلاح محاسبه‌ي مستمريها نيز بايد تحت يك سياست كلي انجام شود.

وي درباره‌ي انتقاد نمايندگان مبني بر غير مرتبط بودن تخصصش با وزارت رفاه گفت:‌اگر رشته‌ي روانشناسي با بهزيستي مربوط نباشد پس چه رشتهاي به آن مربوط است.

آجرلو در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر مشاركت فعال زنان از صدر اسلام در جامعه‌ي اسلامي گفت: حضرت خديجه (س)‌در كنار پيامبر (ص) تمام سرمايههاي خود را هزينه كرد. حضور فعال حضرت زهرا(س) در كنار حضرت علي(ع) و حضرت زينب(س) در كنار امام حسين(ع) از نمونههاي حضور زنان در جامعه‌ي اسلامي است. همچنين زنان در دوره‌ي معاصر در پيروزي و تثبيت انقلاب نقش بسيار فعالي داشتند . امروز نيز ميبينيم كه 70 درصد از دانشآموختگان دانشگاهها را زنان و دختران تشكيل ميدهند و به واسطه‌ي حضور آنان بارها و بارها در المپيادهاي بينالمللي پرچم ايران به اهتزاز درآمده است.

اين كانديداي وزارت رفاه با اشاره به دو دوره نمايندگي خود در مجلس گفت: باور من اين است كه نمايندگان بهترين مشاور براي بررسي و حل مشكلات مناطق مختلف كشور و معتقد به تعامل با نمايندگان هستند.

وي خود را پرورش يافته‌ي مكتب اسلام و مكتب مراجع دانست و گفت: در صورتي كه شما نمايندگان به من راي دهيد محيطي آكنده از خدمت بي‌منت در وزارت رفاه ايجاد خواهم كرد.

آجرلو به سابقه‌ي خود در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: من در زماني كه فرماندهان 21 و 22 ساله در جبههها فعاليت ميكردند 15 ساله بودم و آيا گناه كردم كه در آن زمان در جبههها خدمت كردم. خداي را سپاس ميگويم كه همواره پيرو و مقلد ولايت بودهام.

وي در پايان با اشاره به نمايندگي خود در مجلس گفت:‌اگر عزيزان به من راي دهند، در سنگر وزارت رفاه خدمت خواهم كرد در غير اين صورت همچنان به عنوان نماينده‌ي مجلس خواهم بود.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی