بازدید 7039

امام موسی صدر هرگز از لیبی خارج نشده

کد خبر: ۶۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸ 31 August 2009
دفتر جنبش امل در تهران با ارسال بیانیه ای به مناسبت سی و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر آورده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مدیریت محترم خبرگزاری «تابناک»

بیانیه به مناسبت سی و یک سال از ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراه ایشان در لیبی.

سی و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی در شرایطی فرا می‌رسد که جهان اسلام و مسأله محور آن، یعنی مسأله فلسطین و قدس شریف، آماج بدترین توطئه‌ها قرار گرفته است.

اکنون همه انسان‌ها و جوامع آزاد و شرافتمند، به این نتیجه رسیده‌اند که وحدت و مقاومت، تنها راه بازپس گرفتن حقوق از دست رفته و حفظ هویت و عزت امت اسلامی است و همین امر، اهمیت حضور امام موسی صدر به عنوان بنیانگذار مقاومت در این منطقه را بیش از هر زمان دیگر نشان می‌دهد.

آنچه مسلم است، امام موسی صدر و همراهانش، میهمان دولت لیبی بوده‌اند و آخرین بار، روز نهم شهریور 1357 به هنگام عزیمت از هتل مورد اقامت برای ملاقات با سرهنگ قذاقی دیده شده‌اند و از آن تاریخ، ارتباط آنها با جهان خارج قطع شده است.

تحقیقات انجام شده، نشان داده که آنها هرگز از لیبی خارج نشده‌اند و دستگاه قضایی لبنان نیز بر اساس تحقیقات انجام گرفته، حکم جلب سرهنگ قذاقی و عده‌ای از مسئولان لیبیایی را به جرم ربودن رهبر بزرگی همچون امام موسی صدر و در نتیجه به خطر افکندن امنیت ملی لبنان صادر کرده است.

البته پیگیری این مسأله تا آزادی امام موسی صدر و همراهانش، مسئولیت جمهوری اسلامی ایران نیز بوده و هست، چرا که

اولا: امام صدر قبل از هر چیز، یک شهروند ایرانی است

و ثانیا: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکزیتی که بار سنگینی آرمان‌های اسلامی را بر دوش می‌کشد و پناهگاه ستمدیدگان است، نمی‌تواند در برابر ربوده شدن و بازداشت شخصیت بزرگی مانند امام موسی صدر بی‌تفاوت باشد.

متأسفانه، باید اعتراف کنیم که اقدامات انجام شده ظرف سی سال گذشته، چه در لبنان و چه در ایران متناسب با حجم این جنایت و توطئه بزرگ نبوده و به نتیجه مطلوب نرسیده است.

به همین دلیل، اکنون در سی و یکمین سالگرد ربوده ‌شدن امام موسی صدر از دولت و ملت بزرگوار ایران و نیز همه انسان‌های آزاده می‌خواهیم که با همه توان در جهت آزادی امام موسی صدر و همراهانش از سیاهچال‌های رژیم لیبی و بازگشت آنها به صحنه مبارزه و مقاومت اقدام کنند.

با آرزوی پیروزی امت اسلامی در همه جبهه‌های مقاومت
افواج مقاومت لبنان
جنبش امل دفتر تهران
8/6/1388
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها