بازدید 12315
۳

یک کانال تعطیل‌شده دیگر به آنتن بازگشت

کد خبر: ۶۱۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 14 August 2016
پس از بازگشت کانال تماشا به آنتن صداوسیما، شبکه تعطیل‌شده «شما» نیز بازگردانده شد.

به گزارش ایسنا، شیکه‌های تماشا و شما، به همراه شبکه بازار در دوره ریاست محمد سرافراز تعطیل شده بودند که با تغییر رییس صداوسیما و آمدن عبدالعلی علی‌عسکری، دو شبکه تماشا و شما بازگردانده شدند.

اما در پی بازگرداندن شبکه شما، دکتر علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، محمد مهدی قاسمی را به عنوان مدیر این شبکه منصوب کرد.

قاسمی در دوره ریاست سید عزت الله ضرغامی هم مدیریت شبکه شما را عهده‌دار بوده است.

در حکم دکتر دارابی آمده است:

«"شما" شبکه مردم ایران است و باید آئینه تمام نمای ایرانیان باشد، سرمایه اجتماعی و وحدت ملی را ارتقاء دهد، ثبات سیاسی و همگرایی ملی و وفاق را افزایش دهد. اسلام، ایران، مردم، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و رهبری و ارزش های دینی در صدر مؤلفه های وحدت ملی هستند و شبکه "شما " باید این اهداف را مد نظر قرار دهد.»

در ادامه تصریح شده است: «شبکه "شما" باید رقابت سالم و هدفمند در میان شبکه‌های استانی را به عنوان راهبردی مهم در نظر گیرد و برنامه‌ سازی تراز و معیار را به نمایش بگذارد و در این مسیر با طراحی جدول پخش حرفه‌ای و هنرمندانه، برترین، فاخرترین و جذاب‌ترین تولیدات استان‌ها را به نمایش بگذارد.

رخدادهای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی استان ها را بازتاب دهد و با امید آفرینی به توسعه کشور کمک بایسته‌ای کند. گردشگری، زیارت، محیط زیست و کشاورزی را در اولویت‌های خود قرار دهد تا اقتصاد مقاومتی را در اقدام و عمل اجرا کند.»

دارابی در ادامه حکم خود برای انتصاب قاسمی خاطرنشان کرده است: «شبکه "شما" باید در صیانت از فرهنگ‌ها، آئین‌ها و آداب و رسوم اصیل ایرانی - اسلامی به مثابه ساز و کاری مؤثر و ایجابی در مقابله با فرهنگ مهاجم غرب ابتکار عمل را بدست گیرد و در این راستا،بر تولید و پخش برنامه‌های موسیقایی، چشم‌نواز و جذاب بومی و ملی و مستندهای فاخر تأکید ویژه می شود.»

در بخش دیگری از این حکم آمده است: «از جناب عالی که بحمدالله از ایثارگران و جانبازان پرافتخار دفاع مقدس هستید می‌خواهم با عزم و مدیریت جهادی و مشارکت همکاران و مدیران متعهد و انقلابی تمهیدات لازم را برای راه‌اندازی مجدد شبکه اتخاذ و با بهره‌گیری از خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و همکاری بایسته و همه جانبه مراکز استان‌ها این شبکه را از حیث نحوه مدیریت، اداره، نیروی انسانی، برنامه‌سازی و جذب مخاطب به ترازی از شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی مبدل کنید.»

در پایان تصریح شده است: «از همه مدیران محترم مراکز استان‌ها، مدیران محترم ستاد معاونت به ویژه رئیس محترم مرکز سیمای استان‌ها و معاونان محترم سیمای مراکز انتظار همکاری شایسته با شما را دارم و از خداوند بزرگ توفیقات روزافزون الهی برای جناب عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی خواهانم.»

دکتر قاسمی در کارنامه خود مدیریت شبکه آموزش و مدیرکلی طرح و برنامه سیما را دارد؛ مدیریت رادیو سلامت و مشاور رییس سازمان در امور جوانان از دیگر سوابق مدیریتی وی به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه او پیش از این هم مسئولیت مدیریت شبکه «شما» را بر عهده داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳
شور بختانه ایین کانال های اضافه شده هیچ اثر خاصی برجامعه ندارد. هیچ ...
همین شبکه های موجود چه گلی به سر مردم می زنند که شکبه های جدید بزنند! افزایش تعداد شبکه ها فقط سبب کمبود بودجه بیشتر صدا و سیما و در نتیجه آبکی شدن بیشتر برنامه های شبکه های مختلف تلوزیون ایران خواهد شد. نتیجه نهایی هم سوق داده شدن بیشتر مردم به سمت شبکه های ماهواره ای است.
سلام
اصلا این همه کانالهای بدون محتوی در شبکه لازم نیست . بیایید و فقط با 6 کانال شبکه و ذهن و دید مردم را سیراب کنید . مردم رو گیج کردهاید . برای همین تماشای شبکه های ایران جذابیت خودشون را از دست دادهاند و به سمت ماهواره و کانالهای ماهواره میروند . از یکسو نگری دست بردارید . در کشور کم انسان قابل نداریم . بیایید از ظرفیتهای پیدا و پنهان جوانان استفاده کنیم . کمی به جوانان بها بدید انها را وارد کنید . بعد ببینید که مردم کدام را انتخاب خواهند کرد تماشای ماهواره و یا تلو زیون ایران.
التماس تفکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر