بازدید 12886
«الجنابی»، پژوهشگر عراقی؛

آنها به صدام اطمینان دادند که این اقدام را بایکوت رسانه‌ای می‌کنند

اسناد به دست آمده، حکایت از آن دارد که شماری از نیروهای عراقی نیز در اثر این بمباران شیمیایی کشته و مصدوم شده‌اند که نمونه‌‌ای از آن، نابودی کامل گردان چهارم تیپ 805 ارتش بعثی بوده است...چندی پیش، خانم «آوینس دو ویکتور»، استاد دانشگاه «آونیون» فرانسه، در سفر به ایران، با اشاره به این جنایات صدام که دولت فرانسه نیز در آن مشارکت داشته، گفته بود که خود نیز از همراهی فرانسه در این جنایات شرمسار است.
کد خبر: ۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۸ 26 August 2009

«اسناد جدید به دست آمده، نشان می‌دهد که در سال 1364 و 1365 کشورهای فرانسه، آلمان و آمریکا، مستقیم و کشور هلند غیرمستقیم در حملات شیمیایی گسترده صدام به نیروهای ایرانی در جبهه‌ها جنوبی جنگ مشارکت داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، دکتر «الجنابی»، پژوهشگر عراقی با بیان مطلب بالا گفت: در خلال دو ماه نبرد در شبه جزیره «فاو» علیه نیروهای ایرانی، بیش از سه هزار و دویست بمب شیمیایی توسط جنگنده‌های عراقی به کار گرفته شده که بالغ بر ده هزار رزمنده ایرانی را آلوده به مواد شیمیایی کرده است.

وی گفت: با حمله سنگین نیروهای ایران به شبه‌ جزیره «فاو» که غافلگیرانه انجام گرفت، ارتش عراق و موقعیت صدام به شدت متزلزل شد.

این گزارش می‌افزاید: پیشروی نیروهای ایرانی و مهارت آنان در تغییر تاکتیک‌های مرسوم نظامی، سب شد شبه‌ جزیره «فاو» در ساحل اروند رود، به سرعت به تصرف ایران درآید. آنان در آب، زمین و هوا با تاکتیک‌های ابداعی خود، برتری کاملی بر نیروهای سه‌گانه ارتش صدام داشته‌اند؛ این پیشروی به اندازه‌ای سریع بود که ژنرال «عدنان خیرالله» و ژنرال «سعدی طعمه»، افسران بلندپایه ارتش عراق را مجاب کرد که از سلاح‌های غیرمتعارف به ویژه شیمیایی برای جلوگیری از پیشروی آنها و حفظ شهر بصره استفاده شود.

بمب‌‌‌های شیمیایی موجود در انبارهای عراق، کفاف این حملات به مواضع ایرانی‌‌ها را نمی‌داد؛‌ بنابراین، بلافاصله با سفارتخانه‌‌های آلمان، آمریکا و فرانسه تماس گرفته شد و آنها نیز دست به کار شدند.

«الجنابی» در این باره می‌گوید: دست‌کم‌ شش محموله مواد شیمیایی برای ساخت‌ بمب‌های شیمیایی از «فرانکفورت» و پایگاه نظامی آمریکا در این شهر آلمان به عراق فرستاده شد. همچنین فرانسه هواپیماهای عراقی را برای کاربری این بمب‌ها علیه ایران تجهیز کرد و به این ترتیب بود که بیش از دو ماه نبرد و بیش از دو ماه حملات هوایی شیمیایی با همکاری آلمان، آمریکا و فرانسه و توسط نیروی هوایی صدام علیه ایرانی‌ها به کار گرفته شد.

وی افزود: بدنه کپسول این بمب‌ها نیز از فرانسه به عراق فرستاده شد و شانزده تن از شیمیدان‌های آلمانی و هلندی در این راه به حکومت صدام کمک کردند.

در همین حال، سفرای آمریکا و فرانسه در بغداد به صدام اطمینان دادند که هیچ گونه بازتابی در دنیا و در پی آن محکومیت استفاده از این بمب‌‌های شیمیایی، متوجه دولت صدام نخواهد بود.

این پژوهشگر عراقی در ادامه گفت: خلبانان عراقی که به شدت از عدم ایمنی خود در استفاده از این بمب‌ها در هراس بودند، به متخصصان فرانسوی گفته بودند، ضریب ایمنی آنها را در برابر استفاده این بمب‌ها افزایش دهند، چرا که اگر هواپیمای آنان در معرض سقوط واقع می‌شد و آنان مجبور به ترک هواپیما می‌شدند، خود نیز در منطقه گرفتار سلاح‌های شیمیایی می‌شدند؛ آنها همچنین خواستار دریافت ماسک و داروی ضد شیمیایی در کابین خود شدند.

بر پایه این گزارش، درگیری‌های سخت در شبه جزیزه «فاو» و نزدیکی نبردهای دو طرف در چندین مورد خلبانان عراقی را دچار اشتباه کرد و آنها، مواضع نیروهای خود را بمباران شیمیایی کردند که یکی از آنها، انهدام گردان چهارم تیپ 805 عراق بود و بعدها مشخص شد، این گردان عراقی به دلیل شدت درگیری، تصمیم به تسلیم خود به نیروهای ایرانی، گرفته بود و البته به همین سبب صدام پس از شکست «فاو»، به این خلبان خطاکار مدال شجاعت داد.

آنچه امروز از این اسناد منتشر می‌شود، این است که جنایات بی‌شمار صدام، بدون کمک کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، آلمان، شوروی سابق، انگلیس، هلندو یوگسلاوی سابق و همچنین کشورهای عرب منطقه مانند اردن و مصر، امکانپذیر نبوده و در رأس آنها، فرانسه، آمریکا و آلمان که مدعی مخالفت با سلاح‌های کشتار جمعی هستند، خود دستانشان به جنایات بی‌شمار صدام علیه مردم عراق، ایران و کویت آلوده بوده است.

در این باره، چندی پیش، خانم «آوینس دو ویکتور»، استاد دانشگاه «آونیون» فرانسه، در سفر به ایران، با اشاره به این جنایات صدام که دولت فرانسه نیز در آن مشارکت داشته، گفته بود که خود نیز از همراهی فرانسه در این جنایات شرمسار است.

گفتنی است؛ دکتر الجنابی اعلام کرده است که به زودی اسنادی درباره دخالت فرانسه در تجهیز نیروی هوایی عراق که پس از حملات سنگین ایرانی‌ها دچار آسیب شدید شده بود و همچنین تغییر کاربری برخی از سلاح‌های روسی رژیم صدام و در اختیار قرار دادن موشک‌های پیشرفته به دولت بعثی برای محروم کردن ایران از تولیدات و صادرات نفتی خود در خلال جنگ تحمیلی صدام معدوم منتشر خواهد ساخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خدا لعنتشون کنه
در تعجبم که چگونه یک انقلاب اینگونه مورد هجوم همه جانبه جهانی قرار می گیرد مگر پیام انقلاب ما جز صلح و دوستی بود.واگر میخواستند این حکومت نباشد چرا خودشان مردانه به جنگ نیامدند
اينكه ماهم بايد به دنبال سلاح هاي نامتعارف باشيم تا امنيتمان تضمين شود وگرنه اگر آن ها بدانند ما حسن نيت داريم اول تضعيفمان ميكنند بعد نابودمان
البته نقش شوروي را نيز نبايد ناديده گرفت!!!همشون دشمن ايران و ايراني هستند
خوب زديد به كوچه علي چپ !!!!
با آشکار شدن این مستندات، آیا هیچ پیگیری قضائی از طرف وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت در خصوص این دولتها در دست بررسی هست یا خواب خرگوشی کما فی السابق؟!!!!
ایران باید از این کشورها درخواست غرامت سنگین کند. چرا دولت احمدی نژاد در گفتگوهای اتمی این مسئله را مطرح نمیکند و بعنوان یکی از شرایط درخواست غرامت نمیکند؟ خون بهائی که برای هر کدام از شهدای بمبارانهای شیمیائی در نظر گرفته میشود باید چنان باشد که این کشورها معنی نسل کشی را بفهمند. ببینید! بعضی از کشورهای اروپائی هنوز که هنوز است به دولت اشغالگر قدس میلیادرها دلار پول بلا عوض میدهند. این کشور یا مردم این کشور ادعا میکنند در جنگ جهانی دوم اجدادشان یا توسط آن کشورها کشته شده اند یا آن کشورها شرایطی را برای یهودیانشان فراهم آورده بوده اند که منجر به مرگ ایشان شده است.
انشاله يه روز جواب اين كشور هاي كمك كننده به ظالم روبخوبي ميديم البته نه با بمب بلكه با چيزي بدتراز بمب .
خدا لعنت كنه اونها را رو
ببخشید من یه سوالی واسم پیش میاد در این مواقع.اگه همه ی دولت ها علییه ما بودند و به عراق کمک میکردند پس قضیه مک فارلین چی بوده؟اونقدری هم که فکر می کنید مردم کم اطلاع نیستند.
پیشنهاد میکنم ایران فورا ترتیب حفاظت از این محقق عراقی را بدهد. ممکن است بزودی مستقیما ترور شود و یا در یک حادثه ساختگی بقتل برسد.
باید به مردم اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد تا جوانان گول دول غرب را نخورند.مرگ بر امریکا
arabestan va kowait chi?
خدا لعنت کنه هر کس که جنایات ظالمین را بایکوت رسانه‌ای می‌کند
خدا روسیه رو بیشتر از همه لعنت کنه
حالا هی ما برویم از فرانسه دلجویی کنیم! موتور پژو بخریم.
أسياب به نوبت. نوبت شما كي هست ؟
جهت اطلاع نویسنده عراق آن زمان جزو بلوک شرق و ناظر پیمان ورشو بود به طوری که هنگام کودتا سال 1989 در شوروی عراق تنها کشوری بود که به کمونیست ها که بر علیه گورباچف کودتا کرده بودند تبریک فرستاد ضمن آنکه نجیب الله در افغانستان و صدام در عراق را در جهان دو برادر و یار می دانستند.
به امید خدا روزی فرا میرسد که ایران عزیز ابرقدرت غرب و شرق خواهد شد و امثال این کشورها طاوان جنایات خود را پس خواهند داد
وسیعلمون الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون واین است سنت خداوند که جنایتکاران وظالمین نابود خواهند شد اگرچه به انها مهلت داده میشود ودیدیم عاقبت کار صدام راپس از35سال جنایت وقطعا سرنوشت مشابهی درانتظارحامیان صدام ومستکبران خواهد بود انشاالله
اگر اسناد معتبری در اختیار داریم
چرا علیه این دولتها اقدام های قانونی انجام نمی دهیم
این خبرهای منفی در مورد کشورهای غربی البته هیچ ربطی به مواضع اخیرشان ندارد
قابل توجه دوستاني كه بي بي سي و ... را كرده اند قبله گاه امال و اخبار خويش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس