بازدید 13180

پلیس آگاهی کارآگاه و کارآگاه یار استخدام می کند

کد خبر: ۶۰۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 24 July 2016
رئیس پلیس اگاهی کشور گفت: به زودی از طریق آزمون کاراگاه پلیس و کارآگاه یار استخدام می کنیم.

به گزارش میزان،سردار  محمد رضا مقیمی در حاشیه برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران با اشاره به سیاست ها و راهبرد پلیس آگاهی اظهار کرد : پلیس آگاهی در افق برنامه ششم توسعه، سازمانی ارزشی، حرفه ای، علمی و ممتاز در کشف جرم در سطح آسیا خواهد بود.
 
وی افزود : با توجه به رسالت این پلیس در راستای کشف جرایم، این مجموعه در ارتقای سطح امنیت کشور و تربیت کارکنانی متخصص ، حرفه ای و دانش محور، لازم است قدم های بلندی جهت توسعه دانش مرتبط با کشف جرم و آموزش کارکنان بردارد.
 
رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: دستورالعمل تطبیق و سرفصل بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران در راستای "شایسته سالاری" و "حرفه گرایی" این پلیس تدوین و ابلاغ شده است.
 
وی اضافه کرد : چون این پلیس خود را ملزم به جذب و به کارگیری کارآگاهان و کارآگاه یارانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت می داند ، لذا نحوه جذب و گزینش این گروه از کارکنان برای این پلیس بسیار حائز اهمیت است.
 
سردار مقیمی مطرح کرد: از آنجایی که برنامه های آتی این پلیس در راستای ارتقاء کارآگاهان و کارآگاه یاران است، لذا شیوه و سیاست های جذب کارکنان مبتنی بر رعایت دقیق مفاد دستورالعمل ابلاغی است.
 
وی تاکید کرد: در روند جذب کارآگاهان و کارآگاه یاران سعی شده با رعایت موازین قانونی و شرعی از اجحاف حق کارکنان و یا دستیابی افراد ناشایست به این رتبه جلوگیری شود.
 
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: اهداف این دستورالعمل شامل ارتقاء دانش تخصصی ، ایجاد انگیزه در کارکنان صفی ،تقویت صف و به ظهور رساندن قابلیت ها ،خلاقیت ها،توانمندی های فردی ، تجربی و ارتقاء توان سازمانی در جهت راهبرد پلیس آگاهی می باشد.
 
 
رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه آزمون های جذب کارآگاهان و کارآگاه یاران در دو مرحله صورت می گیرد، شرایط شرکت در آموزش کارآگاهی و کارآگاه یاری، تشریح کرد.
 
وی ادامه داد : آزمون عمومی ( کارآگاه و کارآگاه یار پنجمی ) و آزمون تخصصی ( ارتقاء کارآگاه و یا کارآگاه یار چهارمی به سومی ) که به صورت آزمون تخصصی متناسب با رشته اجرا و پس از قبولی در آن آزمون علمی و طی نمودن سایر مراحل آن به رتبه بالاتر نائل می آیند.
 
سردار مقیمی در توضیح آزمون عمومی مطرح کرد : کارکنان واحدهای عملیاتی پلیس آگاهی ، کارکنان تشخیص هویت و اطلاعات جنایی با رسته آگاهی که حداقل به مدت ۲ سال در مشاغل اجرایی و پشتیبانی عملیات و در فرآیند رسیدگی به پرونده به عنوان متصدی پرونده و یا هدایت کننده ستادی و عملیاتی به طور مستقیم و مستمر نقش داشته باشند،می توانند در آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری شرکت نمایند.
 
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد : فقط کارکنانی که دارای رسته اطلاعات و شاغل در واحدهای اطلاعات جنایی می باشند می توانند در آزمون کارآگاه یاری اطلاعات جنایی شرکت نمایند.
 
وی ادامه داد: شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون علمی و عملی ( تست جسمانی و تیراندازی ) لازم است که نسبت به تهیه ۲۰ فقره کاربرگ تجارب موفق ( ۱۵ کاربرگ مستقیما مسئول و متصدی مستقیم پرونده و حداکثر در ۵ پرونده به عنوان همکار باشند ) در بازده زمانی مشخص شده که توسط مرکز امور کارآگاهان اعلام می شود، اقدام کنند.
 
سردار مقیمی بیان کرد : پذیرفته شدگان در آزمون عمومی ، پس از کسب امتیاز لازم ( ۳۵۵ امتیاز از ۵۰۰ امتیاز ) به رتبه پنجم کارآکاهی و یا کارآگاه یاری عمومی نائل می شوند و پس از یک وقفه زمانی ۴ ساله با داشتن شرایط اعلامی مندرج در دستورالعمل، قابلیت ارتقاء به رتبه بالاتر و کسب مزایای رتبه جدید را خواهند داشت.
 
وی در خصوص مزایای کارآگاهان و کارآگاه یاران گفت : اعطای ارشدیت های تشویقی در هر رتبه از حداقل۶ ماه تا حداکثر یک سال، پرداخت پاداش حتی رتبه کارآگاهی به صورت ماهیانه و اعمال در فیش حقوقی، اعطای اولویت در کسب مشاغل سازمانی و امور آموزشی تحصیلی از جمله این مزایا است .
 
دستورالعمل تطبیق و سرفصل بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران با هدف ارتقاء مهارت های شغلی و ایجاد انگیزه در کارکنان پلیس آگاهی و حرکت به سمت رشد و تعالی و حرفه ای گرایی با تلاش و پیگیری های مستمر و مجدانه هیئت رئیسه پلیس آگاهی ناجا ،هیئت های کارشناسی در اواخر خرداد سال ۹۴ به تصویب فرماندهی ناجا رسیده وبرای اجرا به این پلیس ابلاغ شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر