بازدید 8749
۴

آمار هولناک نوزادان معلول در کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: سالانه 25 هزار کودک معلول در کشور با اختلالات شدید جسمی و حرکتی متولد می شوند.
کد خبر: ۶۰۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 14 July 2016
رئیس سازمان بهزیستی گفت: سالانه 25 هزار کودک معلول در کشور با اختلالات شدید جسمی و حرکتی متولد می شوند.

انوشیروان محسنی بندپی پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بهزیستی هرمزگان اظهار داشت: اگر بتوان با مشاوره های الزامی ژنتیک که از سوی مجلس تصویب شده است، مانع از بروز چنین وضعیتی شویم، گام بزرگی برداشته ایم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته از تولد 900 جنین مبتلا به معلولیت شدید در کشور جلوگیری شد، خاطرنشان کرد: این افراد پس از این پایان حامگی مورد حمایت مشاوره ای برای بارداری های بعدی قرار می گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: انجام آزمایش های ژنتیکی و مشاوره برای این افراد رایگان انجام می شود تا با علم وارد بارداری بعدی شوند.

محسنی بندپی با بیان اینکه رئیس جمهوری اعلام کرده که باید شرایطی فراهم شود تا معلولی در کشور نباشد تا وسیله توانبخشی نداشته باشد، افزود: به این دلیل و با وجود مشکلات اقتصادی، اعتبارات در این حوزه دو و نیم برابر افزایش یافته که با تامین آن در بودجه می توان این هدف را عملی کرد.

وی ارتقا کیفیت خدمات توانبخشی در حوزه توانمندسازی موسسه هایی که با بهزیستی همکاری دارند، نظارت علمی و تخصصی و ارتقا دانش همکاری را از مهمترین رویکردهای این سازمان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان نگاه ویژه ای نسبت به استان مهم و راهبردی هرمزگان دارد و لذا توسعه دامنه فعالیت های بهزیستی در هرمزگان در دستور کار است.

محسنی بندپی بیان داشت: با توجه به اهمیت این استان، آن را به عنوان مرکز پایلوت در زمینه اجرای قانون انجام الزامی مشاوره ژنتیک قرار داده ایم.

وی با اشاره به مشکلات کار در سازمان بهزیستی، گفت: با توجه به بخش های تحت حمایت این سازمان، برای اجرای برنامه های کلان، نیازمند پشتیبانی و همکاری سایر دستگاه ها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم.

در این مراسم مهین عسگری به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی هرمزگان معرفی و از خدمات سه ساله سیما مرادی تقدیر شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ازدواج فامیلی.............
پارازیت ها دلیل تمامی این مشکلات است.
البته پارازیت ها این وسط هیچ نقشی ندارند!!!
هزینه آزمایشات ژنتیک رو آقایون میدونند؟ا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار