بازدید 10963
۳

سفیر کره: پول سفارت را با قاچاق به ایران می‌آوریم

کیم سئونگ-هو سفیر کره جنوبی در ایران در نخستین کنفرانس بورس فاینکس 2016 تأکید کرد: کشورهایی که توافق برجام را پذیرفته‌اند باید بانک‌های خود را مجاب به انتقال پول به ایران کنند.
کد خبر: ۶۰۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 11 July 2016
سفیر کره: پول سفارت را با قاچاق به ایران می‌آوریمکیم سئونگ-هو سفیر کره جنوبی در ایران در نخستین کنفرانس بورس فاینکس 2016 تأکید کرد: کشورهایی که توافق برجام را پذیرفته‌اند باید بانک‌های خود را مجاب به انتقال پول به ایران کنند.

کیم سئونگ-هو سفیر کره جنوبی در نخستین کنفرانس بورس فاینکس 2016 گفت: پس از اجرا شدن توافق برجام مقامات کره از جمله رئیس جمهور این کشور به ایران آمدند و امیدوارم که روزی فرا رسد که بتوان با ایران کار کرد.

وی بر لزوم همکاری کشورها برای علمیاتی شدن توافق برجام تاکید کرد و گفت: برجام می‌تواند تغییر ملموسی در اقتصاد ایران به وجود آورد من به عنوان یک دیپلمات ناظر معتقدم که دوره جدیدی برای ایران آغاز شده که می‌تواند صفحات زیادی را مملو از نوشتارهای مفید کند.

دولت کره جنوبی در این زمینه علاقه دارد تا سهم بالایی از این صفحات داشته باشد. هم اکنون برخی کشورها می‌خواهند روابط تجاری بهتری با ایران داشته باشند و این در حالیست که بدون جوهر نمی‌توان این صفحات را از نو نوشت. این جوهر همان فاینانس است که بدون پول و سرمایه امکان آغاز هیچ تجارتی را فراهم نمی‌کند.

این دیپلمات کره‌ای با تاکید بر افزایش همکاری دو کشور در زمینه فاینانس عنوان کرد: باید رابطه بانک‌های ایرانی با بانک‌های خارجی و در عین حال افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک در کنار تسهیل اقدامات سرمایه‌گذاری در ایران افزایش یابد.

سفیر کره جنوبی عنوان کرد: باید کسانی که برجام را پذیرفتند هم اکنون بانک‌های خود را مجاب کنند که پول‌های ایران را به این کشور انتقال دهند و مانع شدن از این موضوع اکنون غیرقانونی است این تاسف‌آور است که سفارت کره جنوبی با وجود سپری شدن 6 ماه از اجرایی شدن توافق برجام هنوز پول سفارت خود را از طریق قاچاق به ایران می‌آورد.

به گفته وی با توجه به برچیده شدن تحریم‌ها، فاینانس دوباره به ایران باز می‌گردد. با وجود آنکه دولت‌ها خود را متعهد به اجرای توافق برجام می‌دانند اما کناره‌گیری شرکت‌های خصوصی از اینکه نمی‌خواهند وارد تجارت شوند قابل تامل است.

وی با ذکر مثالی افزود: تصور کنید هم اکنون گروهی از کشتی‌های جنگی وجود دارد که طی سال‌های با متمادی با یکدیگر در حال جنگ بودند و ممکن است در حال عبور از مرز به آنها حمله شود. این نگرانی اکنون برای شرکت‌ها وجود دارد که نگران هستند منهدم شوند.

سفیر کره جنوبی گفت: اکنون فرصت برای حرکت غربی‌ها وجود دارد تا داستان‌های موفقیت‌آمیزی از سرمایه‌گذاری خود در ایران ثبت کنند. باید از موانع پرش کرد تا موفق شد هم اکنون ساحل سرمایه‌ گذاری در ایران از امنیت برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر سرمایه‌گذاری خارجی باید ایرانی‌ها و بانک‌‌های آنها نیز وارد سیستم مالی بین‌المللی شوند و ضمن پیشرفته کردن بانک‌های خود به استانداردهای بین‌المللی نیز دست یابند که در این صورت سرمایه‌گذاری در ایران سود آور تضمین شده خواهد بود.

ایران محیط مناسبی برای تجارت است و دولت این کشور مسئولیت معرفی این فرصت‌ به دنیا را دارد این در حالی است که ایرانی‌ها باید خود نیز سرمایه‌گذاری کرده تا بتوانند سرمایه‌های بیشتری را به سوی خود جذب کرده ایران بازار 80 میلیون نفری است و از موقعیت استراتژیک بالایی در منطقه برخوردار است. در عین حال ذخایر طبیعی بسیاری در ایران وجود داشته و هنوز امکانات بسیاری از بالقوه به فعل درنیامده است.

تیم سئونگ هو ابراز امیدواری کرد: ایران در سیاست و اقتصاد بین‌المللی جایگاه خود را چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح جهانی پیدا کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عجب برجام به فرجام رسید
اقاي سفير با من تماس بگير مثل اب خوردن واست جابجا ميكنم ، طوري كه برق از سر تو و امريكاي بد عهد بپره
این همه بلا را همان کاغذ پاره ها (به قول بعضی ها) سر ما آورد من درشگفتم اصلا به روی خود هم نمی آورند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر