بازدید 9630

کشف بزرگترین قبرستان تاریخی جهان

بزرگترین گورستان تاریخی جهان در جنوب‌شرق ترکیه پیدا شد.
کد خبر: ۶۰۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 11 July 2016
بزرگترین گورستان تاریخی جهان در جنوب‌شرق ترکیه پیدا شد.

به گزارش ایسنا، «حریت دیلی نیوز» نوشت: باستان‌شناسان موفق به کشف حدود ۸۰ قبر سنگی در جریان حفاری‌های قلعه «اورفا» واقع در جنوب‌شرق کشور ترکیه شدند و گمان می‌برند این بزرگترین گورستان تاریخی جهان باشد.

تاکنون در مساحت ۴۵ هزار مترمربعی این منطقه حدود ۸۰ قبر پیدا شده است. در جریان این پروژه، راه‌های جدیدی در این منطقه ساخته شده و شرایط برای تبدیل شدن این گورستان به یک جاذبه تاریخی مهیا شده است.

در میان این قبرها، یکی در بالاترین نقطه و زیر تپه‌ای که قلعه روی آن واقع شده، قرار دارد و از دیگران بزرگتر است. روی یکی دیگر از آن‌ها هم نشانه‌هایی از حکاکی نقوش و نوشته‌ها دیده شده است. باستان‌شناسان حدس می‌زنند این گورستان متعلق به اشراف‌زاده و اعضای خانواده سلطنتی پادشاه «ابگر» اُدسا باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
از شهر سوخته که بزرگتر نیست. چرا تیتر بیخود می زنید
بزرگترین و قدیمی ترین قبرستان جهان ، قبرستان وادی السلام در عراق و در شهر نجف می باشد و قبور محترم پیامبران در آنجا می باشد.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
خب داره می گه این تازه کشف شده
همه جای کردستان تاریخی است
باز ترکها دروغ گفتن
خبر خیلی ناقص منعکس شده و در عین حال به بزرگترین و قدیمی‌ترین قبرستانهای آسیا و دنیا هم اشاره نشده است.
بر چه مبنایی گفته شده بزرگترین قبرستان دنیا؟!!
چقدر جالبه!هنوز موضوع در مرحله تحقيقاته اونوقت دارن از الان روش سرمايه گذاري مي كنند اما ما قبرستان شهرسوخته را به أمان خدا رها كرديم
کشف لازم نیست که! قبرستان تاریخی واد السلام بسیار قدیمی تر هست!
بزرگترین گورستان تاریخی جهان وادی السلام در نجف اشرف می باشد.
ترکها از داعش که منفعت میبرند و نفت ارزان میخرند و اسلحه به آنها میفروشند. از مرده های قبرستانها هم پول در میاورند. بگذارید مرده ها آرام بخوابند اگر خود را مسلمان میدانید. تازه اقوام بسیاری در آنجا بوده اند ار قبیل رومی ها و پارس ها. ترک ها آثار زیادی از خود بجا ندارند و از افتخارات ملل دیگر برای خود آبرو میخرند. مولانا را که ترک میدانند و صاحب شده اند. با فشار ایرانی ها بود که کمی کوتاه آمدند. و بزرگترین اختراع شان که به بشریت داده اند و به ان افتخار میکنند دونر کباب است و والسلام.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل