بازدید 14668

ادعای کیهان علیه معاون اول روحانی

اسناد موجود نشان می‌دهد در فاصله سال‌های 89 تا 93، مجموعا 865 میلیون تومان پاداش (معادل 1/5 میلیارد تومان به ارزش فعلی) میان اعضای هیئت مدیره شرکت سیمان تهران- به ریاست اسحاق جهانگیری- تقسیم شده است.
کد خبر: ۶۰۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 02 July 2016
شرکت سیمان تهران از کارخانجات پرسود سیمانی کشور است که سهامدار عمده آن متعلق به بنیاد مستضعفان است و بانک‌های مسکن و ملی، بیمه مرکزی و بیمه ایران نیز در آن سهامدار هستند. بنابراین، شرکت سیمان تهران وابسته به نهادهای عمومی کشور است و یک شرکت خصوصی نیست.
به گزارش کیهان، بر اساس اسناد موجود، اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم، از 28 تیرماه ۱۳۸۹ از طرف بنیاد مستضعفان به عنوان رئیس هیئت مدیره سیمان تهران مشغول به کار شده است و ریاست وی بر هیئت مدیره سیمان تهران تا سال 1393 ادامه داشته است. اما نکته مهم در دوره ریاست جهانگیری بر سیمان تهران، پاداش‌هایی است که در این دوره میان اعضای هیئت مدیره توزیع شده است.
 
بر اساس تصمیم مجمع سالانه سیمان تهران که در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ تشکیل شد، پاداش هیئت مدیره شرکت سیمان تهران (که جهانگیری رئیس آن بود) برای سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۸۹ مبلغ 175 میلیون تومان (معادل 460 میلیون تومان ارزش پول در حال حاضر) تعیین شد.
همچنین براساس مصوبه مجمع در سال ۹۱، پاداش هیئت مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۰ هم 200 میلیون تومان (معادل 436 میلیون تومان امروز) تعیین شد.
 
پاداش هیئت مدیره سیمان تهران به ریاست جهانگیری، برای سال  مالی منتهی به اسفند ۹۱ هم از سوی مجمع  240 میلیون تومان (معادل 371 میلیون تومان امروز) تصویب شد.
 
نهایتا، براساس  تصميمات مجمع عمومي عادی ساليانه صاحبان سهام برای سال مالي منتهي به اسفند ۱۳۹۲، پاداش اعضای هیئت مدیره شرکت سیمان تهران، 250 میلیون تومان (معادل 323 میلیون تومان امروز) تعیین شد.
 
مطابق اسناد موجود، مجمع عمومی شرکت سیمان تهران برای سال منتهی به اسفند 1392 در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۹۳ (یک سال پس از شروع به کار دولت یازدهم) تشکیل شد. یعنی در مقطعی پاداش 250 میلیون تومانی برای اعضای هیئت مدیره (از جمله اسحاق جهانگیری) تصویب شد، که از معاون اول شدن وی در دولت یازدهم حدود یک سال می‌گذشت!
 
بحث درباره اینکه حضور معاون اول رئیس‌جمهور در هیئت مدیره یک شرکت بورسی، قانونی یا غیرقانونی است و اگر از این پاداش دریافت کرده، تخلف بوده یا خیر، بر عهده نهادهای نظارتی است. براساس اسناد موجود، اسحاق جهانگیری بیش از یک سال بعد از معاونت اولی در دولت یازدهم، از ریاست هیئت مدیره شرکت سیمان تهران کنار کشیده است.
 
حال که جهانگیری از سوی رئیس جمهور به عنوان مسئول رسیدگی به وضعیت دریافتی‌های نجومی مدیران دولتی تعیین گردیده است، ضروری است معاون اول روحانی توضیح دهد از 865 میلیون تومان پاداش تقسیم‌شده در دوره ریاستش بر هیئت مدیره سیمان تهران، شخص او چه سهمی دریافت کرده است و نیز درباره حضور در مقام ریاست هیئت مدیره همزمان با معاونت اولی رئیس جمهور هم توضیح بدهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۶
بابا بی خیال
هرکدوم از این آدمای سیاسی بطور مخفیانه چند جا عضو هیأت مدیره هستند
یادم هست که زمانی کیهان کسی را به جاسوسی متهم کرد چون در نامه آمریکایی ها ایشان را dear فلانی خطاب کرده بودند در حالی که این عرف نامه نگاری رسمی است. پاداش هیات مدیره در قانون تجارت هم آمده است و در اساسنامه شرکتها می آید و در مجامع تصویب می شود. سهامداران با دادن این پولها مشکلی نداشته اند ولی کیهان دارد. خدا ما را از عیبجویی و بهانه گیری بیهوده حفظ کند.
اقاي شريعتمداري نميدونم چرا ناراحته از اينكه دولت داره با حقوق غير متعارف برخورد ميكنه و داره جو سازي ميكنه ؟
گر حکم کنند که مست گیرند در شهر هر انچه هست گیرند
در حال حاضر یکی معاون وزیر را سراغ دام که عضو هیات مدیره یک شرکت وابسته به بانک دولتی هست و هر ساله مباغ نجومی دریافت میکند
گر حكم شود كه در شهر مست گيرند !!!!!!!!!!!!!!
ننگ دولت قبلی با این سر و صدا ها محو و پاک نمی شود دوست عزیز ! کاری که شما ها در دو دولت قبلی کردید دشمن با دشمن نمیکند .
طبق گفته آقای بذرپاش این پاداش مربوط به اعضای حقوقی هیئت مدیره هست نه اعضای حقیقی، در ضمن اعداد اعلامی برای یک نفر نیست بلکه مربوط به کل پنج نفر است!
من نمیگم حقش بوده که بگیره، بلکه کیهان و دوستانشون باید حقیقت را منعکس کنند
خوب است پول های بی صاحب بیت المال که به روز نامه کیهان داده می شود هم گفته شود روز نامه‌ای که تیراژ آن همه میدانند چند تا است
چقدر جوسازی و شانتاژ کیهان.....کم نمیاری؟؟؟؟
باسلام
باعث شرمندگی است که شبکه ماهواره ای جم کمپین خریدکالای ایرانی میگذارد ودرحقیقت فرمایشات رهبرمعظم انقلاب راانجام میدهدولی روزنامه های داخل بجای شعاروحدت وانجام فرمایشات رهبرشعارتفرقه ودودستگی سرمی دهند وموجب دلسردی مردم ازنظام میشوند
هر چه بگندد نمکش می زنند ...........
اقایان تابناک از کجا می دانید خبر کیهان ادعا هستش ! تا کنون کیهان هر خبری داده با سند بوده و بعد تازه دم فاسد بیشتر بیرون زده ...
این هم ترفند جدید حمایت از مفاسد اقتصادی ...
کیهان لطف کنه مدیران سالم و پاکدست معرفی کنه به نظر زودتر به نتیجه می رسد .
شرکت سیمان تهران با نماد ستران به عنوان یکی از شرکت های سهامی عام در بورس اوراق بهادار فعالیت می نماید. این شرکت خصوصی بوده و بیش از 50 درصد سهام آن متعلق به اشخاص حقوقی است که به طور خلاصه سهانمداران عمده آن در زیر آرده شده است:
سهامدار/دارنده سهم درصد تغییر
شركت گسترش صنايع معدني كاوه پارس-سهامي خاص- 50درصد
شركت گروه مالي بانك مسكن-سهامي عام- 10.570 درصد
شركت سرمايه گذاري ملي ايران-سهامي عام- 2درصد
شركت گروه توسعه مالي مهرآيندگان-سهامي عام- 1.71 درصد
بيمه مركزي ايران 1.43
شركت سهامي بيمه ايران 1.4
شركت بيمه البرز-سهامي عام- 1.32
شركت سيمان داراب-سهامي عام- 1.14
بنيادمستضعفان انقلاب اسلامي 1.07
بانك سينا 1.06 درصد
این شرکت خصوصی بوده و میزان پاداش اعضای هیات مدیره به تصویب مجمع عمومی رسیده و سایر سهامداران با آن موافق می باشند.
در ضمن آقای اسحاق جهانگیری به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان که یکی از نهادهای زیر نظر رهبری می باشد به عنوان عضو غیر موظف هیات مدیره انتخاب شده بودند.
بنده طرفدار هیچ دولتی نیستم ، اما از این بازی کثیفی که آقایون به ظاهر ارزشی و مسلمان راه انداخته اند واقعاً تعجب می کنم.
این یه کار کاملاً پوپولیستیه ، ما در حدود 380 شرکت در بورس داریم که همه این شرکت ها به اعضای هیات مدیره خودشون پاداش می دن، و این پاداش ها هم کاملاً قانونی و براساس موافقت سایر سهامداران به عنوان ذینفعان اصلی شرکته.
برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید به سایت http://www.tsetmc.com و یا http://www.tsetmc.com مراجعه کنید و نماد این شرکت و سایر شرکت هارو رو جستجو کنید و هر اطلاعاتی خواستید از این شرکت ها دریافت کنید . میزان پاداش هیات مدیره شرکت های بورسی کاملاً شفاف در پاییان سال مالی در صورت های مالی آنها درج می شه و مثل فیش حقوقی نیست که مخفی باشه . و این ربطی به اشخاص و دولتها نداره و در همه جای دنیا مرسومه.
واقعا بازیه کثیفی رو شروع کردند آدم شرمش میگیره. هدف فقط تخریب دولته و در این مسیر اخلاق معنی نداره.
از اول هم معلوم بود جهانگیری پاش توی این مسائل گیره.
یاد انتصاب محمدرضا رحیمی به ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افتادم
اگر این ادعا درست باشد اولین حرف حسابی است که از کیهان می بینیم.
بهتر است تمام شرکت های زیر مجموعه نهادها (از جمله این شرکت) شفاف سازی کنند. با این یک مورد نمی شود قضاوت درست داشت
اینهارو فقط بگین و دل ملت مستضعف رو بسوزونین !

یکی مردانه به اینها رسیدگی کنه که آیا راسته یا دروغه ؟
گرحکم که مست گیرند.......
بدون هیچ تردیدی میتوان گفت که همه دست اندر کاران از هر جناحی در این یک مورد اتفاق نظر دارند و همگی از پول و قدرت خوششان میاید.
احسن
معلومه اگر واقعیت داشته باشه هم زیرش میزنه.اگر دولتیها خودشون الوده این فیش ها نبودن یک اقدام واقعی صورت می گرفت.
متاسفانه دراین مملکت همه بفکر متهم کردن یکدیگر هستند در صورتیکه در تمام گرفتاریهای این مملکت نقش دارند جوانان این مملکت افسرده وپژمرده با تحصیلات عالیه در کنج خانه ها وخیابانها کز کرده وپرسه میزنند جوانان
متاهل بیکار وسرگردان از تامین پول جیب خود عاجزند عده ای با رانت ودزدی وفساد وفرار مالیاتی از خوشی میترکند
كيهان بيماره جدي نگيريد
پول گرفته يانه مهم
هرچه بگند نمکش می زنند وای براآن روز که بگندد نمک
کیهان اینجوری فسادها را ماست مالی می کند ، بر اساس محاسبات کیهان حدودا 30 نفر سال هیئت مدیره یک شرکت سیمان که چرخش مالیش در ان دوره حدود 250 میلیارد تومان بوده 900 میلیون تومان پادش گرفته اند یعنی 0.36 درصد و نفری سالی حدود 30 ملیون تومان ، گزارشات پوپولیستی کیهان برای فریب افکار مردم ساده دل . یعنی رحیمی ها ،بابک زنجانیها را ول کنید محمد خاتمی و همکارانش را بگیرید . سیمان تهران و بنیاد مستضعفان از ارگانهای زیر نظر بیت رهبری هستند و قطعا تحت کنترل و نظارت دقیقی می باشند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل