بازدید 4997
سومین شب قدر رمضان ۱۴۳۷ با «تابناک»؛

ویدیو: تا سحر با ذات اقدس احدیت خلوت کنیم

در آغاز تلاوت سوره‌های قدر، روم و دخان را گوش جان خواهیم سپرد. سپس روضه خوانی حاج احمد واعظی و پس از آن، با هم دعای جوشن کبیر را زمزمه می‌کنیم. در ادامه، سخنرانی و مراسم قرآن سر گرفتن را با شیخ حسین انصاریان پی می‌گیریم و به ائمه اطهار متوسل می‌شویم تا واسطه بندگان گناهکار نزد خداوند متعال باشند که نظر رحمتش را بر ما بیفکند.
کد خبر: ۶۰۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 28 June 2016
ویدیو: تا سحر با ذات اقدس احدیت خلوت کنیمشب قدر، فرصتی بی‌نظیر در ‌سال است که مرتبه‌اش با هیچ شبی برابر نیست و بر‌تر از عمل در هزار ماه است و مقدرات مردمان در چنین شبی برای یک سال و چه بسا یک عمر مشخص می‌شود و چون گمان می‌رود، ممکن است شب قدر، شبی به جز سه شبی که بیش از همه محتمل است، باشد، برخی عرفا یک سال تمام به شب زنده‌داری و راز و نیاز می‌پردازند تا مطمئن شوند در‌ عمرشان دست‌کم یک شب قدر را درک کرده‌اند.

‌آنچه موافق با سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) و روایات امامان معصوم (ع) است، اینکه شب قدر در دهه پایانی ماه رمضان است و بنا به نقل، یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم‌ و بیست و سوم است و در بین این سه شب نیز شب بیست و سوم احتمالش بیشتر است، چنانکه امام صادق (ع) فرمود: شب نوزدهم شب تقدیر است و شب بیست و یکم، شب بستن و تعیین و احکام است و شب بیست و سوم شب حتمی شدن و امضای آن است.

در شب بیست و سوم رمضان ۱۴۳۷ هجری قمری، شب شهادت حضرت علی (ع) امام نخست شیعیان، قدر لحظه‌ها را می‌دانیم و تا سحر همراهي‌تان می‌کنیم تا در این شب‌زنده‌داری، خواسته‌هایمان را در محضر ذات اقدس احدیت بگوییم و ائمه هدی به ویژه امام زمان (عج) را واسطه پذیرش خواسته‌هایمان می‌کنیم.

ویدیو: تا سحر با ذات اقدس احدیت خلوت کنیم

در برنامه‌ای که تقدیم می‌شود، در آغاز تلاوت سوره‌های قدر، روم و دخان را گوش جان خواهیم سپرد. سپس روضه خوانی حاج احمد واعظی و پس از آن، با هم دعای جوشن کبیر را زمزمه می‌کنیم.

در ادامه، سخنرانی و مراسم قرآن سر گرفتن را با شیخ حسین انصاریان پی می‌گیریم و به ائمه اطهار متوسل می‌شویم تا واسطه بندگان گناهکار نزد خداوند متعال باشند که نظر رحمتش را بر ما بیفکند.

تعداد بازدید : 20
دانلود
دانلود صوت

برای چنین شب‌های مبارکی اعمال مشترکی بدین شرح توصیه شده است؛
۱ ـ غسل کردن که بهتر است نزدیک غروب آفتاب باشد و نماز عشا با غسل خوانده شود،
۲ ـ خواندن دو رکعت نماز که در هر رکعت پس از حمد، هفت بار سوره‌ توحید را خوانده و پس از نماز هفتاد بار گفته شود: اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ،
۳ ـ قرآن به سر گرفتن و خدا را به چهارده معصوم (ع) سوگند دادن،
۴ ـ زیارت امام حسین (ع)،
۵ ـ احیا داشتن (بیدار ماندن و عبادت کردن) در این شب‌ها. در روایات بسیاری از پیامبر (ص) و معصومین (ع) نقل شده است، هر کس شب قدر را احیا کند، گناهان او آمرزیده شود،
۶ ـ فضیلت و پاداش بسیار دارد که صد رکعت نماز خوانده شود و بهتر است ‌در هر رکعت پس از سوره‌ مبارک حمد، ده بار سوره‌ توحید خوانده شود،
۷ ـ دعایی از امام زین العابدین (ع) که در مفاتیح الجنان آمده است؛ اللهم انی امسیت لک عبداً... ،
۸ ـ خواندن دعای جوشن کبیر،
۹ ـ طلب آمرزش از خدای متعال و درخواست از خدا برای نیازهای دنیا و آخرت،
۱۰ ـ و ذکر گفتن و صلوات بر محمد و آل محمد ـ علیهم السلام.

همچنین برای شب بیست و سوم رمضان این روز‌ها اختصاصی توصیه شده است؛
1- خواندن سوره‌های عنکبوت و روم که امام صادق (ع) فرمود: تلاوت کننده این دو سوره در این شب از اهل بهشت است.
2- خواندن سوره‌های مبارک عنکبوت، روم و دخان‌.
3- خواندن هزار بار سوره قدر.
4- خواندن و تکرار دعای سلامتی امام زمان(عج) اللهم کن لولیک حجة ابن الحسن ... .
5- دعای اللهم امددلی فی عمری واوسع لی فی رزقی ... .
6- خواندن قرآن کریم به هر اندازه که توانستیم.
7- خواندن دعای «یا باطنا فی ظهوره و یا ظاهراً فی بطونه ... ».


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر