بازدید 22127

پردآمدترین شغل‌های دنیا کدامند؟

کد خبر: ۶۰۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 28 June 2016
شاید شغلتان شما را انتخاب کرده باشد و شاید از بد روزگار، پشت این میز و روی این صندلی گرفتار شده باشید،‌ اما باور کنید همه این طوری نیستند،‌ یک عده از مردم در  یک جاهایی از دنیا زندگی می‌کنند که در نوجوانی به جای نوشتن انشاء در مورد تابستان در مورد این فکر می کنند که می‌خواهند در آینده چه کاره شوند و یکی از چیزهایی که راهنمایی‌شان می‌کند همین است؛ این که کجا پول بیشتری در می‌آید.

به گزارش ایسنا بسته به این که در کجای دنیا زندگی کنید، مشاغل پر درآمد در اطرافتان متفاوت خواهد بود، در آمریکا،‌ نه کارآفرین‌ها و نه بانک‌دار ها و نه حتی وکیل‌ها نیستند که بیشترین درآمد سالانه را دارند،‌ از میان 10 شغل پردرآمد در آمریکا هفت تایشان شاخه‌های پزشکی را پوشش می‌دهند.

مجله فوربس در پایان سال گذشته میلادی در گزارشی بر اساس شرایط کار،‌ درآمد، آینده شغلی، استرس شغلی و رده‌بندی مشاغل در میان جدول‌های گرایش،‌ فهرست 10 شغل پردرآمد را منتشر کرده است.

رتبه دهم در این جدول، داروسازی است با درآمد سالانه بیش از 120 هزار دلار. رتبه نهم به کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی در فرودگاه‌ها رسیده است که در سال 122 هزار دلار درآمد دارند . با شغل تحلیل داده، درآمد شما 124 هزار دلار در سال خواهد بود. ششمین شغل این جدول،  ارتودنسی است  با در آمد نزدیک به 129 هزار دلار .

با رشته مهندسی پالایش، ‌در آمد 130 هزار دلاری منتظر شماست. اگر دندان‌پزشک بشوید می‌توانید 146 هزار دلار درآمد داشته باشید. مدیران اجرایی ارشد شرکت‌ها می‌توانند تا 173 هزار دلار پول در بیاورند.

سومین شغل در میان پردرآمدترین‌ها پزشکی عمومی است با درآمد سالانه 180 هزار دلار،‌ روانشناس‌ها تا 181 هزار و 200 دلار در سال در می‌آورند.

اما پردرآمدترین شغلی که در آمریکا می‌توانید به دست بیاورید، جراحی است،‌ که با فاصله بسیار زیاد از مشاغل دیگر،‌ سالانه تا 352 هزار دلار درآمد دارد.

در بریتانیا، دهمین شغل پردرآمد سال 2015 متعلق به مدیران فناوری و آی‌تی است که بیش از 103 هزار دلار درآمد داشته‌اند، کنترل ترافیک هوایی 112 هزار دلار درآمد دارد و متخصصان حقوقی می‌توانند تا 117 هزار دلار درآمد داشته باشند.

خانواده پزشکی که در آمریکا پردآمدترین حوزه شغلی محسوب می‌شود در بریتانیا در رده  هفتم درآمد قرار دارد و تا 117 هزار دلار درآمد دارد،‌ مدیران موسسه‌های مالی می‌توانند تا کمی بیش از 117 هزار دلار در سال دربیاورند. در حالی که مدیران مالی تا 119 هزار دلار در آمد دارند. خلبان‌ها می‌توانند تا 127 هزار دلار در سال در آمد داشته باشند.

هر سه شغل بالای این جدول،‌ در کشوری که قلب بازار های مالی دنیاست،‌ به حوزه معاملات مالی متعلق است. مدیران بازاریابی در بریتانیا تا 130 هزار دلار درمی‌آورند،‌ مدیران و مقامات ارشد شرکت‌های مالی درآمدی بالغ بر 178 هزار دلار در سال دارند و کارگزاران مالی،‌ که پردرآمدین‌ترین شغل این کشور را دارند می‌توانند تا 186 هزار دلار سالانه در آمد داشته باشند.

در  سنگاپور،‌ دهمین شغل پردرآمدی که می‌توانید داشته باشید کارگرازی است که درآمدی حدود 89 هزار دلار دارد،‌ مدیران میانی کمپانی‌ها تا 98 هزار دلار در سال در آمد دارند. پزشکان عمومی می‌توانند 111 هزار دلار در سال به خانه ببرند و برای مدیران شرکت‌ها این رقم به 116 هزار دلار می‌رسد.

استادان دانشگاه حدود 125 هزار دلار در سال در آمد دارند و مدیران عامل شرکت‌ها درآمدشان به 160 هزار دلار می‌رسد. درآمد وکلا می‌تواند تا 167 هزار دلار برسد و پزشکان متخصص در رتبه سوم جدول درآمد سنگاپور هستند و در آمدشان با اختلاف از همتایانشان در آمریکا،‌ به 205 هزار دلار در سال می‌رسد.

اما دو پله بالایی جدول درآمد در سنگاپور متعلق به مشاغل دولتی است. وزرا در سنگاپور سالانه 818 هزار دلار درآمد دارند و پست نخست‌وزیری یک میلیون و  634 هزار دلار حقوق سالانه دارد.

‌خیلی وقت‌ها ممکن است یادمان نباشد که برای چه کار می‌کنیم و چه کاری برای رسیدن به شغلمان انجام داده‌ایم؟  تقریبا تمام مشاغل پردرآمد در تمام دنیا نیازمند تحصیلات قابل قبول دانشگاهی هستند که در نظام های سختگیرانه آموزشی به دست آوردنش کار چندان راحتی هم نیست، به نظر می‌رسد اگر همه چیز سر جای خودش باشد،‌ جور هندوستان کشیدن واقعا به شما کمک خواهد کرد تا به طاووسی که آرزویش را دارید برسید!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴۳
بانکی های ایران!
مطمئن هستم که سانسور می کنید! ولی
پردرآمدترین شغل دنیا مدیر بودن در جمهوری اسلامی ایران است.
مدیران
دولتی
پر درامدترین مشاغل را باید ایران پیدا کنید مدیر شوید و ماهانه 600 میلیون حقوق ثابت بعلاوه روزانه از میلیونها مزایای دیگر بهره مند شوند
پاسخ ها
بی سواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
کاش مدیریت شغل بود!
به ازای کار حق الزحمه دریافت می شد!
مدیریت موروثیه و برای طبقه خاص!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
به دلار بگو برادر... 175هزار دلار در ماه و سالی حدود 2میلیون دلار.
یاد صحبت ریس نظام پرستاری افتادم که گفته بود پزشکان متخصص خارجی حاضر با در امد.سی میلیونی بیان ایران کار کنن.


لطفا این مطلب رو به دستتشون برسونیین که از روی توهم آمار و اطلاعات ارایه ندن.
مدیران ایرانی
اینا که رقمی نیست، بیان ایران مدیر شن 10 برابر در ماه بگیرن
مدیر عاملی بانک رفاه یکی از پردرآمدترین شغلهاست
البته به جز ایران!
چه خوب بود مجله فوربس آمار خنده دار ایران رو هم پخش میکرد.درآمد بالای 200 هزار دلار در سال برای مدیر فلان قسمت شرکت نفت
اشتباه است پردرامدترین شغل ها شغل مدیریت در ایران است که تا سیصد میلیون ماهانه میگیرند و بیشتر هم هست در مزایاها
در امد مدیران دولتی با این افشاگری که انجام شده و بعد پزشکان در ایران به مراتب بیشتر از این کشور هاست
در ایران مسیر دقیقا بر عکس این است و تقریبا می توان گفت که هر چه سوادت کمتر باشد احتمال افزایش درآمدت بیشتر است. البته نه به این معنی که کاملا بی سواد باشی. سیکل و دیپلم بیشترین احتمال را برای پولدار شدن دارند. یا اگر مدارکی بالاتر داشته باشی، سواد واقعی ات این اندازه باشد.
اگه مدیر عامل بانک رفاه باشی چی؟
در ایران مدیر بودن با درامد سالیانه500هزار دلار
جالبه!! جراحا تو ایران 3 - 4 برابر یه جراح تو آمریکا میتونن درآمد داشته باشن، حتی چند وقت پیش یه خبر بود که چند تا پزشک تو ایران هستن که ماهی یک میلیارد درآمد دارن و مالیات نمیدن.
و این درحالیه کا درآمد سرانه تو ایران یک دهم آمریکا هم نیست!!
پیدا کنید پرتقال فروش را!!
تو ایران مدیر عامل بانک - معاون مدیر عامل - مدیر عامل بیمه - و...
مديريت در ايران !!
چون خيلي مديرن
آقا مديره ! آقا مديره
باب اسفنجي
در ایران ، مدیر کل یه شرکت دولتی یا خصولتی.
مدیران دولتی ایران !
مدیران بانکها ، بیمه ها ، صندوق توسعه ملی ها ، مدیران نفتی و هکذا
درآمد سالانه یک جراح در آمریکا که پردرآمدترین شغل است 350 هزار دلار است. اگر این مبلغ به
تومان تبدیل شود (هر دلار تقریبا 3500 تومان) رقم درآمد سالانه اش حول و حوش یک میلیاردو دویست
میلیون تومان می شود که واقعا حقشان است. حال حقوق مدیران و پزشکان و ... ایرانی را با آن مقایسه کنید!!!!
تابی چرا نظرات را چاپ نمیکنی از چه میترسی!!!
بیشترین درآمد وبهترین شغلها در ایران میباشد با حقوق ماهیانه بالای 150 هزار دلار 600میلیون را تقسیم بر 3500 تومان کنید میشود 171 هزار دلار . اگر بیشتر میخواهید یه سری به شرکتهای فولادی بزنید
پر درآمدترین شغل در ایران وابستگی است.
درامد پزشکان ایرانی از امریکایی بیشتر و درامد بیمارانشان یک دهم بیماران امریکایی نیست به این میگن عدالت
فامیل ما سر دفتره میگه ماهی 80 ملیون کار میکنه
دلالی رتبه نخست دارد
یه مقدار جنبه داشته باشید خب ما چیکار کنیم که به ما انقدر حقوق میدن ما خودمون نمی خواهیم قانون گفته باید به فلان مدیر حقوق نجومی بدید ما هم مطیع قانون هستیم و می گیریم ناچاریم خب شما باشید نمی گیرید قانون باید اجرا به در هر حال ( یک مدیر قانون مدار )
لطفا مدیریت در ارگان های دولتی رو به لیست اضافه کنید
در آمد یک استاد تمام در دانشگاههای ایران حدود 35 هزار دلار است واقعا متاسفم با سی سال سابقه کار این حقوق ناچیز را دریافت می کنم
ریس بانک در ایران
البته اين رو هم اضافه كنيد كه در اين كشورها درامدهاي بالاي ١٠٠ هزار دلار بايد تا ٥٠ درصد هم ماليات بدن!
پر در آمدترين شغل بر روی زمین داشتن یک پست مدیریتی در ایران است. ضمن این که در این پست اعجاز میکنید و همه چیز را در هم چنان قفل میکنید که مردم هرسال می گویند دریغ از پارسال، در آمدتان با مجموع درآمدهای مشاغل پر درآمد در آمريکا و بريتانيا برابری ميکند. ماهی 600 ميليون تومان سالی 7 میلیارد و 200 ميليون تومان که معادل 2100000 دلار در سال است.
تو کشور ما شغل مفت خوری !
در ایران به دلار حساب کنید
مدیر و پزشک
از نکات جالب این آمار نزدیکی و گاه پایین تر بودن مشاغل مرتبط با بهداشت مثل دندان پزشکی و دارو با مشاغل مهندسی هست
در ایران پر درآمد ترین شغل پزشکی هست بعد دلالی و بعد هم بساز بفروشی
قطعا اگه به این پزشکان خارجی از همه جا بی خبر بگین که همکارانشون در ایران 300 تا 400 برابر مهندسین حقوق میگیرین همه به ایران مهاجرت میکنن
اينها حتما كتاب يك مدير برتر بيشتر مطالعه نموده و بكار بسته اند ما بايد اين كتاب ها را از بين ببريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو ایران چی؟ آها یادم نبود تو ایران نباید در مورد درآمد ها سوال کرد تابو شکنی کرد عیبه فضولی میشه اصلا به کسی چه سرک بکشه تو حساب و درآمد مردم....
امسال در امد مدیران ما هم جزو پر در امدها به اونا اضافه میشه. خوبی ما اینکه هیچ جا کم نمیاریم
پردرآمدترین شغل تو ایران مافیای قاچاق کالا هستن
پر در آمد ترین شغل دنیا مدیریت سازمانهای دولتی ایران است و بعد از اون پزشکی در بیمارستانهای ایران.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل