بازدید 16522
۹

فروش قاتل تالاب انزلی در بازار

کد خبر: ۶۰۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 28 June 2016
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه از توقیف و امحا دسته‌های سنبل آبی در بازار آستانه اشرفیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سنبل آبی با برگ‌های به طول 20 سانتی متر و پهنای 15 سانتی متر، زیبایی فریبنده‌ای دارد که هم مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را به وجود می‌آورد و مشاهده می‌شود که در برخی نقاط از سنبل آبی به‌عنوان گیاه تزئینی استفاده می‌شود.

فروش قاتل تالاب انزلی در بازار

این گیاه مثلاً تزئینی، که سرطان‌زا نیز است یکی از عوامل اصلی تهدید زندگی گیاهان و جانوران در تالاب انزلی به شمار می‌رود و با قرارگیری در سطح تالاب مانع تنفس موجودات این اکوسیستم ارزشمند می‌شود.

«ابراهیم غلامی» رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه گفت: بر اساس گزارش‌های واصله مبنی بر فروش این گیاه خطرناک و مهاجم در بازار آستانه مأموران یگان حفاظت این اداره با مراجعه به محل پس از توجیه و ارائه توضیح در مورد خطرات این گیاه نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کردند.

وی افزود: در بخش دیگری از بازار نیز مقادیری از گیاه سنبل آبی که در بازار به فروش می‌رسید توسط یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان ضبط و امحا شد.

غلامی گفت گیاه سنبل آبی یک گونه بسیار خطرناک و مهاجم است که به‌علت رشد سریع و خارج از کنترل آن در محیط‌های تالابی تبدیل به یک آفت شده و علیرغم ظاهر زیبای آن به‌شدت باعث از میان رفتن و نابودی تالاب می‌شود.

به گزارش ایسنا، دریاچه ویکتوریا در کشورهای اوگاندا، تانزانیا و کنیا، نمونه‌ای از جاهایی است که توسط این گیاه به اکوسیستم طبیعی خسارت وارده شده و این دریاچه پس از آغشته شدن به این گیاه، تأثیر منفی زیادی بر اقتصاد مردم منطقه گذاشته است.

علاوه‌بر گیاهان کاراس و آزولا که به وفور در گیلان یافت می‌شوند، این گیاه یکی از صد گونه گیاه خطرناک در جهان است که ریشه آن متعلق به آمریکای جنوبی بوده و عمدتاً از طریق حمل و نقل دریایی وارد حوضه آبی کشورها می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
خدا کمک کنه تا ریشه این گیاه هرز و مضر که با ظاهر زیبا و فریبندش، موجب نابودی میشه، کنده بشه.
امیدواریم مردم و هم وطنان عزیز هم دست از ظاهر بینی بردارند و به فکر ریشه کنی این زیبا های مردم فریب باشن.
لطفا منابع علمی وتحقیقاتی که سرطانزا بودن این گیاه را به اثبات رسانده ذکر فرمایید.
این گیاه گیاهی بسیار مفید در تصفیه پس ابهای سمی ابها است و فلزات سنگین را جذب میکند
این گیاه بسیار مقاوم است و ظرفیت بالایی برای جذب فلزات سنگین، از جمله کروم، کبالت، نیکل، سرب و جیوه دارد که می تواند برای تصفیف فاضلاب های صنعتی و همچنین زدودن سایر مواد سمی مفید باشد. همچنین عامل حذف آرسنیک از آب آشامیدنی آلوده است و یک ابزار مفید در حذف آرسنیک در آب لوله کشی در بنگلادش است.
این گیاه برای استفاده در مخازن تولید انرژی و گاز به روش بیوماس (بیوگاز) بسیار کارایی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
آخرش من متوجه نشدم چرا میگن این گیاه سرطانزا هست شاید بخاطر اینکه جاذب فلزات سنگین هست کاش در این مورد بیشتر توضیح داده بشه اما میشه تو مبحث گیاه پالایی از این گیاه استفاده کرد
تا اونجایی که من تحقیق کردم نه تنها هیچ منبع علمی خارجی در مورد سرطانزا بودن این گیاه با نام علمی Eichhornia crassipe وجود نداره بلکه در چند مورد به امکان استفاده از مواد موجود در آن به عنوان داروی ضد سرطان اشاره کرده اند. به عنوان مثال به لینکهای زیر مراجعه کنید:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3218481/
http://www.academicjournals.org/journal/JMPR/article-full-text-pdf/226080723285
لطفا منبع معتبر ارائه فرماييد تا مطالعه بيشتري بنماييم.
تهران هم زیاد دست مردم می بینیم
در شرق اسیا ازولا گیاه بسیار مفیدی برای تثبیت نیتروژن هوا در خاک و همچنین استفاده بعنوان خوراک دام است در ایران مشکل زیست محیطی ایجاد کرده در استرالیا و زلاند نو برای تصفیه دریاچه ها و ابهای راکد از سنبل ابی استفاده میشود در ایران میشود معضل زیست محیطی مشکل نبود یک مدیریت صحیح بوم شناختی است والا مخلوقات خدا همگی یک سرشان سود است یک سرشان زیان مثلا گاو شیر و گوشت و پنیر و چرم و هزار منفعت دارد از طرف دیگر بزرگترین الوده کننده هوای کره زمین بر اثر متان همین گاو است همین فاضلابهای صنعتی تهران را جایی جمع کیند و در ان سنبل ابی بگارید میشود همان اب را سرکشید علوفه اش را هم تبدیل کنید به گاز و برق تولید کنید شما کار بلد نیستید تقصر مخلوقات خدا چیست همین کرمی که روزی به نظر کسی نمی امد را حالا صنعتی تولید میکنند هم کود میدهد هم زباله ها را از بین میبرد هم پودرش میشود خوراک ماهی هم خاک مزارع را زهکشی میکند هم رطوبت خاک را تثبیت میکند وووووو
چه جالب .چقدر تفاوت نظر ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار