بازدید 64672
۲
آقای دبیرکل بی‏خبر در گفت‏وگو با تابناک:

بازیهای کشورهای اسلامی به تعویق نیافتاده و نخواهد افتاد!

مهم‏ترین بحثی که صورت پذیرفت در خصوص موضع فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی در خصوص درج نام خلیج‏فارس و یا اصرار بر عدم درج نام خلیج‏فارس بر روی مدال‏ها، نقشه‏ها، پوسترها و سایر مدارک بود که علی‏الظاهر مترجم محترم مسائل دیگری را بیان کرد، چرا که وی در پاسخ از نقایص موجود در (HANDBOOK) یا دفترچه‏های فنی سخن به میان آورد که باید برطرف شود و این کاملاً با پرسش مطرح شده بی‏ارتباط بود.
کد خبر: ۶۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰ 17 August 2009
محمد صالح قذدر دبیرکل بازیهای کشورهای اسلامی به همراه بشیر طرابلسی و سایر اعضاء گروه نظارتی فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی برای بازبینی مجدد امکانات مجموعه‏های ورزشی در نظر گرفته شده برای این مسابقات و همچنین برگزاری این رویداد به ایران آمده این روزها که بازیهای کشورهای اسلامی از سوی ایران به تعویق افتاده در دایره توجه قرار دارد؛ به خصوص آنکه حتی برنامه‏های معمول برای هر رویداد همچون قرعه‏کشی نیز به شکل رسمی در حال پیگیری است و وقوع چنین برنامه‏هایی در فاصله شش ماه به چنین رویدادی عجیب و غیرمعمول است.

آقای دبیرکل علاوه بر این در چند روز اخیر به دیدار فائزه هاشمی دختر ورزشی آیت‏الله هاشمی رفسنجانی که در حال حاضر رئیس فدارسیون بین‏المللی زنان مسلمان است رفت تا بیش از پیش در دایره توجه رسانه‏های گروهی قرار گیرد اما فاصله‏ای که میان قذدر و رسانه‏های گروهی افتاد باعث شد نتوان مواضعش را مشخصاً شاهد بود و هرچه منتشر می‏شد به به و چه چه‏هایی بود که توسط سایت بازیها به نقل از او درج شود.

با این حال آنچه حساسیت را برای شنیدن حرف‏های کاملاً بسته و محافظه‏کارانه قذدر افزایش داد، اتفاق جالب دیگری بود که در روزهای اخیر به وقوع پیوست و آن ممانعت از گفت و گوی خبرنگاران در سفرهای این هسات به استان‏های میزبان علیالخصوص مشهد بود و به زعم برخی ناظران در مواردي جالب‌تر به ميهمانان گفته شده بود كه چه جوابي به خبرنگاران بدهند. حتی در ابتداي شروع بازديد به خبرنگاران گفته شد پيرامون تعويق بازي‌ها از ميهمانان سوالي نپرسند چون آن‌ها در جريان اين موضوع نيستند و قرار است در تهران به آن‌ها اين خبر داده شود.

اما محمد صالح قذدر در نخستین گفت وگوی رسمی‏شان با رسانه‏های ایران به تابناک مسائلی را گفت که از بی‏خبری کامل مسئولان ارشد فدراسیون بین‏المللی بازیهای همبستگی از جمله شخص وی در خصوص بحث درج نام خلیج‏فارس بر روی مدال‏ها و تمامی اسناد و بروشورهای مسابقات و یا حتی تعویق بازیها پرده برمی‏دارد که این نشان می‏دهد در تهران نیز چیزی به آنها گفته نشده است.

دبیرکل بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی که در تلاش می‏کرد با حسن نیت از موضع سخت‏گیرانه برخورد نکند و در اکثر جملات انگلیسی‏اش از عبارت انشاالله برای تاکید استفاده می‏کرد، ابتداً ضمن اشاره به روند قابل قبول آماده‏سازی اماکن ورزشی مربوط به این دوره از بازیها گفت: مسائلی در مسیر ساخت و ساز و تکمیل اماکن ورزشی این رقابت‏ها وجود دارد که باید در زمان یک ماهه(!) باقی‏مانده به برگزاری این رقابت‏ها برطرف شود.

قذدر بلافاصله با این پرسش روبرو شد که آیا در خصوص تعویق با وی صحبت شده و آیا این تعویق شش ماهه که از سوی ایران صورت پذیرفته است که پاسخ غیرمنتظره داد: در خصوص تعویق بازیها چیزی به ما اعلام نشده است و همه چیز طبق روال پیش می‏رود(!) قرعه‏کشی فردا انجام می‏شود و جلسات مربوطه برگزار می‏شود. ما کارهایمان را برای برگزاری به موقع این بازیها انجام می‏دهیم و بازیهای کشورهای اسلامی به تعویق نیافتاده و نمی‏افتد!

او در ادامه در مورد موضع که فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی در صورت درخواست رسمی ایران برای تعویق این بازیها، متذکر شد: اگر چنین درخواستی از سوی ایران به ما ارجاع داده شود، فدراسیون همبستگی به بررسی آن به بررسی این درخوسات خواهد پرداخت اما هنوز که درخواستی در این زمینه ارائه نشده است.

این مقام مسئول فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی ضمن رد تلاش زودهنگام امارات برای گرفتن میزبانی از ایران در صورت تعویق این بازیها، به شکلی معنادار گفت: در صورتی که امارات علاقمند به میزبانی دومین دوره بازیها باشد، باید پس از کنسل شدن برگزاری بازیها در ایران، پیشنهاد خود را بدهد اما فعلاً بحثی در مورد کنسل شدن بازیها نیست.

قذدر در مواجهه با این پرسش که در نشستش با فائزه هاشمی چه گذشت، شوکه شد و اظهار نمود: از انتشار این خبر متعجبم چرا که این دیدار ارتباطی به این بازیها نداشته و بنده نیز نمی‏دانم در امور داخلی ایران چه می‏گذرد. من به عنوان دبیرکل فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی، عضو ناظر فدراسیون زنان مسلمان نیز هستم و ایشان (فائزه هاشمی) نیز متقابلاً عضو ناظر در فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی هستند و من برای دعوت ایشان به مجمع عمومی فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی و مسائل مربوط به ویزا و مسافرتشان برای این نشست به عربستان سعودی دیدار کردم و حتی چیزی نخوردم؛ چون پس از گذشت چند دقیقه از این دیدار، با من تماس گرفتند جلسه‏ فوری پیش آمده و به همین دلیل به سرعت دفتر ایشان را ترک کردیم.

دبیرکل فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی با بیان این موضوع که در دیدار با هاشمی به واسطه حضور چند دقیقه‏ای صحبتی از بازیهای کشورهای اسلامی نشده، پیرامون شایعات اخیر مبنی بر اینکه با وی برای تلاش در جهت تغییر فائزه هاشمی از ریاست فدراسیون زنان مسلمان رایزنی شده، عنوان کرد: تعجب می‏کنم از خبرهایی که تاکنون نشنیده بودم. به هر حال می‏توانم بگویم تا این لحظه چنین مسائلی با من در میان گذاشته نشده و تنها می‏توانم بگویم به دلیل مشغله کاری که دارم تنها برنامه‏هایم را بر روی برگزاری به موقع و دقیق این بازیها متمرکز کرده‏ام و فرصت پرداختن به چنین مسائلی را ندارم.

اما شاید مهم‏ترین بحثی که صورت پذیرفت در خصوص موضع فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی در خصوص درج نام خلیج‏فارس و یا اصرار بر عدم درج نام خلیج‏فارس بر روی مدال‏ها، نقشه‏ها، پوسترها و سایر مدارک بود که علی‏الظاهر مترجم محترم مسائل دیگری را بیان کرد، چرا که وی در پاسخ از نقایص موجود در (HANDBOOK) یا دفترچه‏های فنی سخن به میان آورد که باید برطرف شود و این کاملاً با پرسش مطرح شده بی‏ارتباط بود.

بر این اساس چنین پرسشی به نحوی دیگر مطرح شد که آیا شخص وی دفترچه‏ها، مدال‏ها و سایر موارد مربوط به مسابقات را مشاهده کرده و این وسایل مورد تایید کمیته نظارت ISSF قرار گرفته است که آقای دبیرکل در پاسخ گفت: هنوز هیچ‏کدام از این موارد را ندیده‏ایم اما تا زمانی که هستیم این موارد مشاهده و بررسی می‏شود؛ حال ممکن است بر جمع‏بندی‏ها نهایی در همین زمان تصمیم گرفته شود و یا ممکن است به زمان دیگر و سفر دوباره ما به ایران موکول شود.

با توجه به گفته‏های دبیرکل فدراسیون بازیهای کشورهای اسلامی که از بی‏اطلاعی کاملش از تعویق یک طرفه بازیها از سوی ایران خبر می‏دهد و همچنین موضع گنگ وی در مورد بحث درج نام خلیج فارس برای روی نشان‏های این بازیها، که دلیل قاطعی بر عدم آگاهی وی از تصمیم ایران می‏باشد، چنین پرسشی را به میان می‏آورد که چرا علاوه بر مردم ایران با مسئولان برگزاری این رویداد نیز پنهان‏کاری شده و موضع صادقانه‏ای اتخاذ نگردیده که تکلیف این رویداد مشخص شود. آیا مواضعی که ایران در خصوص خلیج‏فارس اتخاذ کرده گناه کبیره است که از این مسئولان پنهان شده یا حکایت دیگری دارد که مردم از ان بی‏خبرند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اين سيرك بزرگ براي خنديدن مردم دنيا بسيار واجب است وبايد برگزارشود!
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها